Soutěže 1916
Výuka 2201
Semináře 753
Hogwarts.cz

Autor: Narcisse Cinerea
Práce odevzdána: 30. 12. 2015 05:47
Předmět: Přeměňování, 1. A
Termín: 9. termín

Zadání domácího úkolu

Školní rok je za námi, zbývá už jen odevzdat závěrečnou esej, abyste mohli předmět zdárně ukončit. 

Váš úkol nebude nijak jednoduchý, protože jste stále nováčky na poli přeměňování, ale přesto věřím, že ho zdárně zvládnete. 
V kouzelnickém čase vychází časopis Proměna, což je periodikum, které se zaměřuje právě na obor transfiurační magie. 
A já chci, abyste mi vytvořili článek, příspěvek, který by mohl časopis Proměna otisknout. Půjde tedy o text na libovolné téma spojené s přeměňováním; nechám na vás, jestli půjde o rozhovor, esej, fejeton, reportáž nebo teoretickou stať, jen se musí hodit pro toto periodikum. 
Jednou z možností je i fotoreportáž (tj. článek tvořený fotografiemi a popisky, které zachycují konkrétní příběh, u nás půjde o kresby). 

Text nesmí být kratší deseti palců, pokud přidáte ilustrace, každá se rovná čtyřem palcům. 
Fotoreportáž bude mít však obrázky alespoň čtyři. 

Hodně štěstí!

Vypracování

Dobrý den madam Janel!

---

Všeobecné mínění bradavických studentů o přeměňování

V několika uplynulých dnech jsem zamířila mezi třináct různých studentů naší internetové školy a poprosila je o vyplnění krátkého dotazníku, abych mohla porovnat odpovědi jak studentů přeměňování, tak těch, kteří se rozhodli dát přednost jiným předmětům. Níže se můžete podívat na výsledky.

Ještě než začnu je na místě zmínit, že sedm respondentů předmět studovalo, pět nikoliv, a jeden dotazovaný jej nedokončil. Kromě všeobecného mínění bych ráda také vypíchla mínění studentů přeměňování.

Otázka první: O kterém z kouzel si myslíte, že je vyučováno na hodinách - accio, tergeo, amblys, colloportus, reparo?

Odpovědi se různily, správně amblys uvedlo jen 53,8 % účastníků dotazníku. O zbylých 46,2 % se rovnoměrně rozdělily tři kouzla - accio, colloportus a reparo, kouzlo tergeo nezmínil nikdo. Co je však alarmující více? Skutečnost, že pouze čtyři ze sedmi absolventů a jednoho odhlášeného prvního ročníku přeměňování odpověděli správně.

Otázka druhá: Co je pro přeměňování důležité a nezbytné?

Zde to bylo mnohem jasnější. Více než 3/4 respondentů zvolilo změnu molekulární struktury, dva dotazovaní raději vsadili na změnu tvaru a jeden nešťastník si troufl tvrdit, že jde o změnu barvy. Špatně odpověděl pouze jediný student přeměňování, proto také tvrdím, že minimálně základní teorie se mezi lidmi zná.

Otázka třetí: Která místnost na hradě je perfektní ukázkou přeměňování v praxi?

Otázka, ve které se lidé dopouštěli nejméně chyb. Až na jediného se všichni shodli na Komnatě nejvyšší potřeby - a měli pravdu, je to právě ona. Z toho plyne, že lidé jsou schopni vnímat svět kolem sebe a zapojit u toho mozek. Velmi ceněná vlastnost, pokud chcete znát můj názor.

Otázka čtvrtá: V jakém jazyce je absolutně nutné znát názvy barev při kouzlu colorius?

Zde jsem spoléhala trochu na logické myšlenky dotazovaných. Vzhledem k tomu, že i mezi námi není neznámá stínová magie, kdy člověk k uskutečnění kouzla nepotřebuje ani vyslovení inkantace, ani hůlku, z tohoto pohledu by otázka byla neúspěšná - že nejsou potřeba slova (a zvlášť u barvy stačí pouze myšlenka) si vzpomněli pouze dva lidé, pro statistiku nepřejícně navíc obě dámy nebyly studentkami přeměňování. Na druhou stranu je pozitivní, že zbytek si, až na jednoho studenta, vzpomněl alespoň na jazyk, ve kterém barvy jsou - a tím je latina.

Otázka pátá: Vzpomenete si, jak funguje kouzlo acer?

Nejspíše nejzrádnější otázka - většina lidí byla úplně ztracená, avšak byl to můj záměr. Na přesnou funkci si vzpomnělo pouhých šest respondentů, jeden další měl pravdu pouze z poloviny. Zbytek byl úplně mimo - padly možnosti jako změna podoby příboru nebo zbavení příboru rzi, ale oceňuji snahu. Nejméně pět mých spolužáků si na broušení vzpomnělo, tudíž snahu nás něco naučit vidím jako úspěšnou.

Otázka šestá: Existují nějaké vzorečky pro výpočet i v přeměňování?

Více než polovina lidí se shodla na tom, že existují, pět lidí raději odpovědělo, že neví. Pouze tři spolužáci měli pravdu a to i přesto, že jste nás tím na hodině tolik vyděsila. Co je ovšem důvodem k radosti - nikdo z nich neřekl ne.

Otázka sedmá: Pokud ano, znáte nějaký?

Nikdo si nevzpomněl, pokud nepočítám pár chabých pokusů o vtip (U = O + N, kdy U je post U, O je post O a N značí Narcisse Cinereu). Zde si můžete vytvořit názor sami. Nechávám vám prostor.

Otázka osmá: Vyberte správnou dvojici kouzlo - jeho účinek.

53,8 % dotázaných odpovědělo správně a k remateriu přiřadili návrat hmotnosti a pevnosti předmětu. Mimo rematerio došlo k výběru všech tří dalších odpovědí. Čtyři z vašich studentů odpověděli správně. Ten zbytek špatně. Považuji to za neúspěch - sice se to může zdát, ale už název rematerio dává vědět podstatu kouzla a reducto jako ztupovač hran nebo reducio jako odlehčovač předmětů snad nikdo nemyslel vážně. U engorgia jako zmenšovacího kouzla bych to ještě pochopila, že se někdo splete mezi zvětšením a zmenšením, ale u ostatních opravdu ne.

Otázka devátá: Myslíte si, že by přeměňování mělo být zařazeno mezi předměty povinné výuky?

Osmkrát jednoznačné ano, dvakrát zvučné ne, třikrát bez názoru na věc. A přitom ti, co nesouhlasili, v žádném případě neměli všechny odpovědi správně a možná by ty hodiny i potřebovali. Nejspíš záleží - tuhle otázku jsem zařadila pouze pro potěchu profesorů přeměňování. Přeji vám mnoho schopných studentů!

 

Co říci závěrem? Snad jen to, že některé odpovědi mě přesvědčily, že i studenti na tom mnohdy nejsou dobře. Ať už by to řešilo častější opakování nebo více zápalu a nadšení do transfigurační magie, naše periodikum věří, že si z článku všichni čtenáři něco odnesli, ať už je četli učitelé nebo studenti.

 

Pro časopis Proměna sepsala Narcisse Cinerea

---

S pozdravem

Narcisse Cinerea