Soutěže 1916
Výuka 2216
Semináře 753
Zmijozel

Autor: Zpytlehněv Zďáblíkov
Práce odevzdána: 26. 9. 2017 14:41
Předmět: Cestování pomocí magie, 1. A
Termín: 2. termín

Zadání domácího úkolu

Možná vám nyní vyvstává na mysl, proč jsem se nezmínil o zmapování terénu, kterým cestujete. Ano, mohl jsem to udělat, ale lepší bude, když tuto záležitost prozkoumáte sami.

Domníváte se, že představa o terénu je důležitá? Může tato znalost v některých případech pomoci?

Pouvažujte o tom a své myšlenky mi sepište.

Dále mi vyhledejte informace o testrálech a fénixovi. Vlastními slovy napište vše, co se vám o těchto stvořeních podaří zjistit.

A závěrem? Prozraďte mi, v jakých zásadních situacích mohou hrát testrálové s fénixem důležitou roli.

Vypracování

Možná že mne budete, pane profesore, považovat za hlupáka, ale byl jsem natolik stržen vaším výkladem, že mne otázka mapování terénu vůbec nenapadla. Když už jste to však v zadání úkolu zmínil a donutil nás se nad touto problematikou zamyslet, pak sám uznávám, že mít alespoň hrubou představu o terénu, ve kterém se pohybujete je docela vhodné.

Mohu mluvit pouze z hlediska letce, jelikož právě koště je jediný magický způsob cestování, který jako hráč famfrpálu běžně používám. Sice chápu že mé skromné poznatky se Vám budou jevit jen jako pohled z ptačí perspektivy, avšak dovolte nevzdělanému studentovi zrekapitulovat své nevelké zkušenosti a blahosklonně přehlédněte že to, co on považuje za veškeré své vědění pro vás není nic více, než úvodní kapitola v knize magického cestování.

Vraťme se k famfrpálu. Jsem hráč na pozici odstřelovače (abyste pochopil, Zmijozel nemá nudné a zastaralé odrážeče jako všichni ostatní, ale novodobé a moderní odstřelovače). Na této pozici je velice důležité, abych měl dokonalý přehled o cílech na hřišti, jelikož je mou povinností tyto cíle odstraňovat. Branky mne nezajímají, camrálu nemusím věnovat pozornost a na všechny ostatní pohyblivé cíle, které by mne mohly ohrozit, mám pálku.

Na koštěti a s pálkou v ruce se odrážeč stává neohroženým a svrchovaným pánem hřiště. Široko daleko není nic, co by jej mohlo ohrozit nebo cokoliv, co by mu neuhnulo z cesty, nebo toho později nelitovalo.

Jak jistě sám víte, tento přístup se nedá uplatnit například ve městě nebo v lese. Vlastně by se dalo říci, že takový odrážeč je mimo hřiště naprosto nepoužitelný. Ocitne-li se například v lese, bude velmi překvapen, že mu stromy neuhýbají z cesty. Ve městě pak bude řešit stížnosti všech lidí, kteří zavčasu odstřelovači neuhnuli z cesty a bylo s nimi dle toho tak naloženo. Zacházet s lidmi jako s potlouky je totiž ve většině zemí bohužel zakázáno.

A právě terén a další podmínky nutí odrážeče, zvyklého na rovnou plochu bez jakýchkoliv překážek dělat něco, co dosud nikdy nedělal. Manipulovat.
I malý kopeček drze si čnící v trase letu se musí obletět, stromům a domům je třeba se vyhnout. Překážky jednoduše nevychovaně zůstávají na místě a odrážeč na ně musí dávat pozor. Není divu, že je pak takový odrážeč nevrlý, rozladěný a zmatený. Osobně si myslím, že právě odstřelovači vychovaní na školních hřištích, jsou největšími oběťmi magického cestování vůbec!

Pomoci by se tomu dalo snadno. Srovnat zemi se zemí. Udělat z krajiny jedno jediné obrovské famfrpálové hřiště. Zbořit města, vypálit lesy, zničit louky a nahradit je krátkou, nepřirozeně zelenou umělou travou. Vyhnat z ní zvěř a na okrajích vybudovat obří tribuny. Vypustit do světa tisíce zbloudilých potlouků a pak zapískat na píšťalku signál zahájení hry.

Pak by byl odrážeč spokojený. To by se cestovalo jedna radost.

 

...

 

Nyní k druhé části úkolu

 

Fénix
- neuvěřitelně drahý mazlíček, který absolutně nesplňuje požadavky většiny majitelů. Kouzelníci tohoto ptáka obvykle považují za majestátná stvoření, plné elegance a vkusu. V pravdě je to však jenom přerostlý uřvaný kanárek, který má ve zvyku zapalovat všechny hořlavé materiály v okolí, a pak bezduše stát v troskách vašeho hořícího domů a nechápavě koukat, co se to kolem děje.
Tento pták také oplývá neuvěřitelnou magickou silou, takže se zcela bez problémů dostane z jakékoliv klece, kterou mu postavíte. Pokud si pořídíte fénixe, dáváte sice práci hasičům ale, pokud vás nebaví se každou druhou noc probouzet v hořící posteli, je pro vás jedinou možností vzdát se všeho hořlavého ve vaší domácnosti a vrátit se do doby kamenné. Žádné závěsy, žádná křesla, žádné peřiny, polštáře nebo oblečení. Leda kámen.
Jakmile kouzelník zjistí, jak nepoužitelného mazlíčka si pořídil, přichází další zrada. Fénix je nesmrtelný. Když pták konečně natáhne brka a kouzelník zajásá, že se ho konečně zbaví, přichází ledová sprcha ve chvíli, kdy se prakticky nesmrtelný pták znovu vyklube ze svého popela. Po tomto zjištění kouzelník obvykle popadne nejbližší těžký předmět s tím, že když fénix nehodlá umřít přirozeně, že mu s tím tedy pomůže. Bohužel však slzy fénixe léčí a vyléčí jakékoliv zranění, které by ptáka mohly ohrozit na životě. Jako mazlíček do domácnosti, zvláště pokud máte děti nebo ženu a fyzicky vás nepřitahují následky popálenin pátého stupně, je tento pták naprosto nevhodný.

 

 

Testrál

- testrálové jsou na tom co by mazlíčci a domácí miláčci o něco lépe. Minimálně nezapalují vše kolem sebe. Nejsou však tolik oblíbení jako fénixové, jelikož je většina kouzelníků nevidí. Byl zaznamenán i případ, že si jeden kouzelník pořídil testrála a celých šest let mu chodil podestýlat a krmit ho, načež se ukázalo, že krátce po té, co si ho pořídil, testrál zdechnul. Na žrádle pro něj se pak celá ta léta přiživovala rodina vačič. Testrálové jsou poměrně oblíbení mezi zrakově postiženými kouzelníky, jelikož ty nějaký neviditelný mazlíček vůbec nevyvede z míry. Vyvedeni z míry jsou pak většinou sousedé, když kouzelník nosí každý den jídlo na prázdný dvorek a volá „papání zlatíčko, pojď se nadlábnout“.  



ZZ