Soutěže 1916
Výuka 2219
Semináře 753
Zmijozel

Autor: Sára Wolf
Práce odevzdána: 15. 3. 2024 12:50
Předmět: Strašidlologie, 1. A
Termín: 3. termín

Zadání domácího úkolu

V hodině jsem zmiňovala Divé muže. Pokud jste dobře poslouchali, tak víte, že se jedná o „veselá“ strašidla. Vymyslete mi tedy prosím pro tyto strašidla nějakou hru, kterou by mohli hrát, aby se nějakým způsobem aspoň na chvilku zabavili.

 

Ve Vašem zpracování se musí objevit informace, jako – název hry, počet hráčů, pravidla, na co si dát při hře pozor …

 

Fantazii se meze nekladou. Vše minimálně na 3 palce.

Vypracování

Dobrý den madam. Při tomto úkolu jsem se náramně bavila. Pro lepší orientaci přikládám k návodu i obrázek. Děkuji za krásnou hodinu a těším se na další. 

 

Vymyslela jsem hru: "Kloboukový chleba". Je to hra pro počet všech Divých mužů, vyskytujících se v té dané oblasti.

Pravidla:

1) Hra je nastavená do nejbližšího lesa. 1. a 98. strom, bude vybaven následujícími rekvizitami: Žárovkou, propojenou se středem terče, který bude na strom umístěn. Zároveň díky zásahu a rozsvícení žárovky se v dutině vykotlaného stromu objeví rekvizita pro dalšího hráče.

2) Jeden, předem vylosovaný hráč si nasadí u stromu číslo 1, klobouk. Ten je vybaven prutem a na jeho konečné části je připevněn nezbytný krajíc chleba. 

3) Hráč musí postupně najít všechny očíslované stromy 1 - 98 (které povedou po celém lese, aby hra byla co nejdelší). Ostatní hráči ho po cestě povzbuzují, fandí, navádějí nebo svádějí z cesty...

4) Když hráč dojde ke stromu 98, musí se ostrým hrotem prutu na klobouku trefit do středu terče (ostatní povzbuzují, tleskají, přejí či nepřejí...)

5) Jakmile se trefí do středu, prut se nárazem ohne a hráč dosáhne na svůj, právem zasloužený, krajíc chleba. 

6) Tím se rozsvítí žárovka a spustí mechanismus nově připraveného klobouku. O ten se samozřejmě strhne rvačka. Kdo ho má první na hlavě, může následovat svůj krajíc, zpětným chodem ke stromu číslo 1. To se opakuje do vyčerpání zásob nebo divých mužů.  

Na co si dát pozor:

a) Krajíc musí být upevněn tak, aby na něj hráč nedosáhl, pokud má klobouk na hlavě.

b) Nesmí se nikdo dotknout krajíce dřív, než je v cíli. Jinak je na tři dny vyřazen ze hry (a na to už ostatní budou zaručeně dohlížet)

c) Při rvačce o nový klobouk nesmí dojít ke kousání, škrábání, kopání ani jiným nekalostem. 

d) Klobouky jsou opatřeny kvítky a každý z hráčů si květinu ze svého klobouku po úspěšném zásahu viditelně upevní na oblečení, či do vlasů. To aby se nemohlo švindlovat a některý "vykuk" nešel dvakrát.

Co je povoleno:

Pokud již hráč snědl svůj krajíc, smí ostatním závidět a záměrně je zavádět při hledání stromu 1. nebo 98. Tím se celá hra zpestří a zabaví i ty, kteří by se jinak už nesnažili zapojovat a vymýšleli jiné hlouposti.

Všem pekařům je dovoleno stát se významnými sponzory. Chlebu nikdy nebude dost.

 

Sára Wolf