Soutěže 1916
Výuka 2201
Semináře 753
Nebelvír

Autor: Elisabeth Victoria Maxwell
Práce odevzdána: 9. 10. 2015 22:06
Soutěž: Filmový večer 4
Zadavatel soutěže: Esperanza Milagrosa

Zadání soutěže

Filmový večer si můžete udělat i během školního roku!

Připravte si doma popcorn, chipsy nebo jiné přikusování k filmu a samotný film si také s předstihem opatřete. Pak se už jen pohodlně usaďte, vezměte klidně i vašeho blízkého mudlu a podívejte se spolu.

Soutěžním filmem bude: Šmoulové (aby nevznikaly nesrovnalosti, myslím tento film: http://www.csfd.cz/film/245686-smoulove/)

 

Pokud chce někdo hledat, na ulozto to určitě najde minimálně s českým dabingem.

Už jste se dodívali? Tak můžete odpovědět na otázky:

 

Odpovědi na číslované otázky, prosím, ať nepřesáhnou 1 palec. Někdy stačí odpovědět jedním či dvěma slovy, jednou větou nebo jindy jen pár řádky. Netřeba se rozepisovat. Některá čísla otázek mají více částí, nezapomeňte odpovědět na všechny. Dodržte číslování i písmenkování.

Toto kolo je číslování otázek poněkud jiné. Každá otázka má několik částí. V úvodu otázky je napsáno, kolik za dílčí část můžete získat jednotek.

Povinná textová část:

1. jedno písmeno za 0,25 jednotky
a) Jak vysocí jsou šmoulové? Použijte "míru" z filmu.
b) Na čem šmoulové létali v úvodu?
c) Z čeho mají šmoulové vytvořeny své domečky? 
d) Jaký festival zrovna probíhal?


2. jedno písmeno za 0,25 jednotky
a) Jak se jmenuje čaroděj žijící na kopci a jakého má "mazlíčka", jak se mazlíček jmenuje?
b) Popište, jak čaroděj vypadá.
c) Co chce od šmoulů získat?
d) Napište kouzlo, které čaroděj použil.

3. jedno písmeno za 0,25 jednotky
a) Kdo nechtěně zavedl čaroděje, a přes co, do šmoulí vesničky?
b) Jeden ze šmoulů si špatně všiml cedulky s nápisem nechodit tímto směrem a někam doutíkal, kde se dostal? 
c) Čím šmoulu ostatní zachraňovali? A co se objevilo ve vodě? 
d) Kde se následně šestice šmoulů objevila?

 

4. jedno písmeno za 0,25 jednotky
a) Uveďte alespoň tři příklady věcí, které popisovali šmoulové při jízdě na taxíku. 
b) Ke komu se šmoula v krabici dostal? Uveďte křestní jména obou mudlů manželského páru. 
c) Šmoulu pejsek zahnal do koupelny. Popište, co se mu tam stalo, ale jen do příchodu psa a jeho paní.
d) Co mezitím čaroděj sestavil v podzemí "hradu", který objevil. Co bude konečně mít? Co vytvořil z onoho přístroje a kam si to dal?


5. jedno písmeno za 1 jednotku
a) Co se stalo se šmouly u mudlovské rodinky? Popište, co společně dělali v kuchyni (1 palec max)
b) Co vyprávěl mudla při rozhovoru se šmouly, když se snažil pochopit a zjistit, co jsou vlastně šmoulové zač? (1 palec max)


6. jedno písmeno za 0,25 jednotky
a) Co měl na sobě mudla oblečené a šmoulové o tom řekli, že je to vodítko?
b) Mudlové byli na odchodu, ale pán se obával je nechat v jejich "houbě" samotné. Jak na to reagoval nejstarší ze šmoulů? 
c) Jak se dostali šmoulové z balkónu na taxík, kterým mířil mudla někam pryč? Kam se s ním dostali?
d) Co mezitím dělal šmoula, který zůstal u mudlů v bytě na balkóně?


7. jedno písmeno za 1 jednotku
a) Čaroděj se dostal do mudlovské firmy a předvedl tam nějaké kouzlo. Popište, co udělal a jak se k němu poté mudlové zachovali. Kam šli? (1 palec max)
b) Šmoulové se dostali do obchodu. Popište, co viděli, co dělali a co hledali - události dle libosti (1 palec max)
c) Proč je šmoulí dívka jen jedna? Odkud pochází? (1 palec max)


8. jedno písmeno za 0,25 jednotky
a) Jaký obrázek se nedopatřením šmouly objevil na chystané reklamě mudly?
b) Co našel mudla ve vnitřní kapse svého saka, když seděl zoufale na lavičce a všude kolem viděl právě vyšlou reklamu?
c) Kam se pět šmoulů vydalo hledat něco jako lektvary, magické knihy nebo cokoliv jim pomůže dostat se zase zptáky do své kouzelné vesničky? Jedná se o název "obchodu"
d) Jakou knihu šmoulové našli? Jakou měla barvu?


9. jedno písmeno za 0,25 jednotky
a) Jak se jmenuje hrad, kam chce čaroděj odnést červeného šmoulu, aby z něj mohl něco získat?
b) Kdo se mezitím pustil do vaření lektvaru, aby se mohli šmoulové vrátit zpátky? Podařilo se mu to? 
c) Co lektvar udělal v mudlovském světě? Co to mudlům připomnělo?
d) Kdo se snažil zachránit červeného šmoulu z podivného přístroje na šmouly a proti komu musel bojovat?


10. jedno písmeno za 0,25 jednotky
a) Kdo chytil čarodějovu hůlku?
b) Co se stalo čaroději, když vstal poté, co spadnul do odpadků?
c) Který šmoula vstoupil do brány pro odchod z mudlovského světa jako poslední?
d) Jak nakonec dopadla mudlova reklama s Modrým měsícem? Co uslyšel od své nadřízené?

 

Nepovinná textová část:
11. 10 jmen = 1 jednotka; jinak 0
Vyjmenujte 10 šmoulích jmen. Seřaďte uvedená jména dle abecedního pořádku! 

12. celá správná odpověď = 1 jednotka; jinak 0
Kolik celkem šmoulů je? Jakého jsou pohlaví (plus uveďte počet), kdo je "rodič"?

13. 1 přirovnání = 0,5 jednotky; hodnotí se maximálně 10 přirovnání
Uveďte přirovnání, která říkají šmoulové k běžným výrazům, jenž používají mudlové. Použijte klidně ta z filmu, nebo můžete i klidně vymyslet vlastní. 
Např. šmoulím na to = jdu na to (tento příklad neuvádějte) 
Uvedené výrazy očíslujte.

 

A chcete mi něco z filmu nakreslit? Můžete! Je to veskrze dobrovolná aktivita navíckreslení není povinné! :-)

1. Minimálně 2 různé postavy v jednom obrázku, z toho alespoň 1 bude šmoulovského "rodu"

2. Nakreslete vlastní libovolný výjev či postavu/y z filmu. Připište, co jste nakreslili, ať mám jasno.

Všechny obrázky si nezapomeňte vlastnoručně podepsat ;-)

POZOR - pouze nakreslené obrázky nepřijímám!

 

Vypracování

Dobrý den,
posílám vypracování soutěže:

 

 

1.
a) Tak na tři jablka
b) Na čápech
c) Z hub
d) Festival modrého měsíce


2. 
a) Gargamel, mazlíčka má kočku jménem Azrael
b) Nosí dlouhý černý hábit, je vrásčitý, má velký nos, černé vlasy, ale na vrchu hlavy má pleš
c) modrou šmoulí esenci
d) Aka šup

 

3.
a) Nešika šel hledat šmoulí kořen, potkal Gargamela, a jak před ním nešika utíkal, tak ho dovedl až k bráně do šmoulí vesničky.
b) Nešika se dostal k Zapovězeným vodopádům.
c) Udělali šmoulí most, ale když světlo modrého měsíce dopadlo na vodu, objevil se tam portál.
d) V New Yorku

 

4. 
a) hrady, paláce, zelení skřeti, červení trolové, obří princezna
b) Grace a Patrick
c) Skočil do umyvadla, ochutnal mýdlo na ruce s příchutí lesního ovoce, pustil na sebe fén, spadnul do záchodu, kam se málem spláchnul i s celou rolí toaletního papíru
d) Postavil si šmoulátor, do kterého dal Šmoulinčiny vlasy, ze kterých potom vznikla jedna kapka šmoulí esence, kterou si dal do prstenu.


5.
a) Připravovali snídani -> odšťavovali společně pomeranče, omývali jahody, opékali tousty, a u toho si zpívali šmoulí písničky, avšak Patrick jejich nadšení moc nesdílel
b) Šmoulové jsou smyšlená stvoření z Belgie, vytvořená Peyem, přináší štěstí, přišli z kouzelného lesa, kde bydlí v přerostlých houbách, honí je zlý čaroděj, teď uvízli v New Yorku, čekají na modrý měsíc, mají jména s ohledem na své charaktery, která dostávají, až když se ten charakter projeví a užívají nekonkrétní výraz 'šmoulovat' absolutně pro všechno


6.
a) kravatu
b) Taťka šmoula řekl, že už mu je 546 let, takže je dospělý.
c) Seskočili z balkonu, dostali se k Patrickovi do práce
d) sázel rostliny


7.
a) Čaroděj zahlédl, že v té firmě ukazují výsledky nějakého kosmetického přípravku, avšak byl přesvědčený, že tam žádná změna není, takže s pomocí hůlky a šmoulí esence ženu o hodně omladil.Všichni mudlové ho začali hrozně obdivovat, a tak ho pozvali na večeři do restaurace, kde se ale Gargamel moc neuměl chovat.
b) Šmoulinka obdivovala jednorožce, a zkoušela si šaty na panenky, Směloun se nechal vystřelit kaňonem, Mrzout se potkal s velkými postavičkami M&S, do jedné z nich se zamiloval, Taťka šmoula a Koumák použili mědvěda k tomu, aby dosáhli na dalekohled, Nešiku chytily malé holčičky a chtěly si ho koupit, no a nakonec tam přišel Gargamel a chtěl je všechny vysát.
c) Šmoulinku původně stvořil Gargamel, jako svou zbraň proti šmoulům (měla je nalákat). Ale Taťka šmoula později šmoulince nabídl, že z ní udělá opravdového šmoulu a bude s nimi moct žít ve šmoulí vesničce. Šmoulinka to přijala a od té doby je plnohodnotnou součástí šmoulí rodiny.


8.
a) obrázek modrého měsíce
b) obrázek z ultrazvuku
c) Wongovo mystické království
d) Modrá kniha jménem Historie Šmoulů


9.
a) Belveder
b) Koumák a podařilo se mu to
c) Obarvilo to opravdový měsíc na modro a mudlům to připomnělo tu reklamu
d) Šmoulinka a musela bojovat proti Azraelovi


10.
a) Nešika
b) Srazil ho autobus, takže si rozplácl obličej o jeho přední sklo
c) Vypravěč
d) Dopadla dobře, protože mu jeho nadřízená poděkovala za to, že jí konečně někdo dal to, co chce.

 

11.

1. Farmář
2. Koumák
3. Kuchař
4. Kutil
5. Mlsoun
6. Mrzout
7. Nešika
8. Směloun
9. Šmoulinka
10. Šprýmař


12. 
Celkem jich je sto, 99 šmoulů a jedna šmoulinka. Rodičem je Taťka šmoula.

13. 
1. čestný šmoulí -> "čestný pionýrský"
2. šmoulni nám znamení -> dej nám znamení
3. našmouluj nám směr -> ukaž nám směr
4. šmorůvky -> borůvky
5. absošmoulně -> absolutně
6. ušmoulit lektvar -> uvařit lektvar
7. šmoulózně -> výborně
8. došmoulni -> dohlédni
9. šmoulovatě -> hrozně moc
10. zešmoulím -> zešílím

 

Obrázky:

1. Nešika a Šmoulinka ve Šmoulí vesnici

šmoula1

 

2. Taťka šmoula koukající na hvězdy a vyhlížející modrý měsíc

šmoula2

 

 

 

S pozdravem
Elsiabeth Victoria Maxwell