Zadání soutěže
Postupem času používáme více a více mudlovin. Mě by zajímalo, jak by vypadal TV kanál v televizi, který by vedli kouzelníci pro kouzelníky. Zajímal by mě jeho celodenní program, jaké pořady by tam byly, co by se tam probíralo. Měl by kanál nějaké logo, jak by se vůbec jmenoval? Byly by tam reklamy? Jak by byly dělané?
Můžete mi napsat/nakreslit/jinak vytvořit cokoliv, co vás k tomu napadne. Vše mi naskládejte do jednoho příspěvku a nezapomeňte si zkontrolovat, zda se obrázky dají zobrazit a tak. Nemusíte obsáhnout všechno info o kanálu, můžete třeba jen mluvit o reklamách nebo jen navrhnout logo. Je to na vás.
Vypsáno dle návrhu Davida Lopeze.
Vypracování
Kanál by se jmenoval Portus Kecka a jelikož by fungoval od roku 1980, spoustu by si toho zažil!
V obrázku přiloženém výše můžete vidět přehled log za ta léta funkčnosti kanálu. Od prvotního titěrného loga (byly malé a nekvalitní obrazovky, vzhled ani tak nehrál roli) můžete vysledovat cestu k logu o něco temnějšímu (90. léta a zlom století byl pro mnohé kouzelníky hledání sebe sama) a až nakonec logo, jaké znají kouzelníci dnes!
Kanál se může pochlubit jednou z největších studií pro sport - to jejich famfrpálové se totiž rokodroku díky kouzlům zvětšuje, ačkoliv navenek je pořád stejné, a navíc je sponzorováno tolika famfrpálovými družstvy a firmami, že by vlastně bylo divné, kdyby tomu bylo jinak.
Ve studiu je tabule s magickou křídou, která na začátku vysílání napíše téma pořadu. Za stojanem se zlatonkou stojí obvykle moderátor. Za ním se nacházejí bývalé dresy předních hráčů famfrpálu, kteří je kanálu darovali. Hned nad nimi jsou pak světla jako na mudlovském semaforu a bývá zvykem, že se na ně před začátkem pořadu zaměří kamera, aby tak odstartovaly celý pořad. Mají tedy totožnou funkci, jako u některých mudlovským zpravodajství ubíhající hodiny před začátkem.
Ve studiu najdete i starobylé koště - traduje se, že bylo původně prvního výrobce košťat vůbec, ale jestli je to pravda, nikdo neví. Takže si tam koště zkrátka jen tak levituje nad podstavcem.
Jako dekorační doplněk slouží studiu koberec s vyobrazeným hřištěm, sedačky z camrálu a potlouku, ale i třeba malý stojan zobrazující branky ve famfrpálu.
Co se programu týče, ten je značně různorodý. Protože má kanál spousty diváků, ale paradoxně méně nadšenců do famfrpálu (hodně jich ztratili při jednom živém vysílání v roce 2006, kdy moderátor veřejně diskutoval o orientaci jednoho ze členů tehdy přítomného famfrpálového družstva), takže o víkendu se žádný sport nevysílá.
Hodně populární je kreslená pohádka pro děti Zlatonka a poutníček Beztvářka, kdy postavička bez tváře cestuje s enormně velkou Zlatonkou po mudlovských krajích a různě jim pomáhá v jejich každodenních strastech. Mudlové jsou v pohádce vykresleni poněkud hloupě a přehnaně, což se dočkalo nemalé kritiky. Protože ale v poslední době pořad stoupl na sledovanosti, projednání o jeho zrušení bylo zamítnuto a tak si malíi velcí mohou každou neděli užívat dobrodružství poutníčka Beztvářky a jeho Zlatonky.
Už od počátku století se přitom kanál snaží napodobovat různé mudlovské pořady. Proto v programu nesmí chybět například ani teleshopping, při kterém je pro objednání nutno používat sovu.
Ačkoliv je v nabídca pestrá směsice pořadů, kanál sám o sobě nevysílá po celý den. Proto kouzelníkům, u nichž zbádá, že si naladili jejich kanál, nejméně dva dny dopředu posílá svůj program, aby všichni věděli, ve který čas se mají dívat.
Kanál je taktéž dobře známý v míšených hostincích a hospůdkách, kde se běžně konfrontují mudlové s kouzelníky, protože díky speciální magické detekci dokáže poznat přítomnost mudly a automaticky přenese na program zastírací kouzla. Mudla si tedy myslí, že sleduje nějaký běžný pořad o vaření v televizi, zatímco kouzelníci mohou nerušeně naslouchat běžícímu programu. U motáků však detekce blbne, takže když je nebohý moták neobeznámen s kouzelnickým světem, docela žasne.
Do podvědomí kouzelníků se zapsalo pár známých moderátorů z tohoto kanálu jako třeba Elísie Netočná (traduje se, že kanál musela opustit kvůli údajnému natáčení lechtivých filmů pro mudly), Užnat Krakavec (vydal knihu, kde pomlouvá celý kanálkvůli jeho očividné komerčnosti) a Lisjana Mongopoliová (v pořadu se sem tam mihne jako host, dnes je ale známá odbornice na hafoně).
Kanál, nebo spíš jeho nejvyšší představitelé, je prodejný dost. Během spousty sponzorovaných pořadů chrlí titulky s dárci blyštivých galeonů a při živých vysílání lepí reklamy všude možně po studiu. No, čas jsou peníze!