Soutěže 1916
Výuka 2215
Semináře 753
Nebelvír

Autor: Elbereth Gilthoniel
Práce odevzdána: 1. 1. 2017 23:27
Předmět: Fantazírování, 1. A
Termín: 9. termín

Zadání domácího úkolu

Moji s fantazií,

myslím, že jsme si při hodinách ukázali, jak je ve fantazii důležitá i celková „hra“. Já po vás budu chtít, abyste mi nějakou takovou hru vymysleli.
Můžete to pojmout různě, však tipů her je nespočet. A však požaduji, aby hra byla vaší tvorbou a hlavně, aby se na ní vyřádila vaše fantazie.

Kreslete, pište, básněte, navrhujte v grafickém programu, foťte…cokoliv vás napadne… zapojte svou mysl a předložte mi dílo hodné mistra fantazie. Jen o jedno vás prosím, vyhněte se mudlovským tentononcům!

Pokud budete chtít, aby byla vaše esej kvalitní, zajisté vám to zabere nějaký ten čas, takže se nebojte, že bych nad nějakou nedokonalostí nepřivřela očko. Nebudu hodnotit až tak počet palců či obrázků, ale především vaši snahu a nápaditost.

Body, kterých se můžete držet:
•    Vyberte si, kterou hru budete vymýšlet: Stolní, pohybová uvnitř nebo venku.
•    Nezapomeňte, že cílem hry je upoutat pozornost hráče, zabavit ho a nejlépe i pobavit
•    Zapomeňte na vulgarismus a nepatřičný humor, snad poznáte, co je přijatelné a co ne!
•    Na začátek ujasněte, co ve hře může hráč (čili já) očekávat.
•    Každá hra má svůj návod, bez něj by vám hráč hru tak maximálně hodil na hlavu!
•    Co je cílem hry? Kdo vyhrává?
•    Co ke hře potřebuji?
•    Má hra nějakou legendu čí příběh, ze kterého se vychází?
•    Vymezte maximální a minimální počet hráčů


Stolní hra:
•    Herní plocha, kterou buď nakreslíte, nebo navrhnete v grafickém programu.
•    Co je ke hře potřeba? Postačí obyčejné figurky a kostky nebo jsou součástí hry nějaké speciální? Jsou vůbec třeba? Jsou u hry další přídavky - nějaké kartičky, žetony, peníze…? Postačí mi ukázka, nemusíte dělat celou herní sérii!

Pohybové hra:
•    Obrázek místa, kde se hra odehrává: Hřiště, aréna, vodní hladina, pod vodou, nějaká hala, ve vzduchu…? Vyhrajte si s tím! Kdo by opravdu odmítal kreslit, může mi popsat do detailu místo, kde hru třeba společně se spolužáky zkoušel a jak to probíhalo.


To je vše, přeji hodně fantazie a inspirace!


Vypracování

hra

6:6

 

Moje hra není pořádně ani stolní ani pohybová.
Nepotřebuje k hraní žádný plánek.
Bohatě stačí jedna standardní herní kostka (případně hranatá tužka na jejíž ploché strany se vypíší čísla, aby mohla jako kostka sloužit), pytlík oblázků (nebo se dají stejně dobře použít jakékoli žetonky, kartičky, sirky, špejle, korálky... jde zkrátka o to, aby se na něčem dalo spočítat, kdo vyhrál), papírtužku (jako pomocníky proti podvádění).

Minimální počet hráčů jsou 3 osoby, maximální počet není stanoven. Čím víc lidí je do hry zapojeno, tím větší inspirace, kreativita a především zábava.

Kdy hru hrát?
Hra je super na cesty, kdy není moc prostor něco rozkládat, zato je chuť si ukrátit večer nebo hodiny ve vlaku.
Určitě je dobrá na tábory, vandry a jiné akce, kde se sejde velká skupina lidí, ale není nejhorší ani po rodinném obědě.

Cíl hry je – vyhrát.
Co si hráči zvolí jako výhru je čistě na nich. Zda bude výhra to, že výherce nebudete muset dělat úkon pro toho, kdo prohraje (mýt nádobí po obědě, vypracovat otravnou soutěž za body pro kolej, koupit všem na nádraží  polévku...) nebo bude výhra věcná, zážitková nebo si výherce může něco přát, fantazii se meze nekladou, je ovšem třeba si toto stanovit hned na začátku, aby měli hráči jasnou motivaci se snažit.

Časová náročnost je na hráčích samotných. Zda se bude hrát x minut, do přesypání hodin, dokud nedojedete do stanice xy, dokud nezakokrhá kohout, dokud se někdo odněkud nevrátí..., zkrátka, jak se to hodí, ale je třeba toto stanovit stejně jako výhru před započetím hry, aby měli hráči možnost taktizovat.

Pravidla jsou následující

  1. Hráči jeden po druhém hodí kostkou, ten s nejvyšším počtem vržené hodnoty otevírá hru. Je-li hráčů, co hodili stejnou hodnotu, více, rozhodí se znovu mezi sebou, dokud nevzejde vítěz. Pokud je hráčů toliko, že by rozhazování kostkou trvalo dlouho, začíná hru nejmladší z hráčů a následně se pokračuje ve směru hodinových ručiček.
  2. Kostkou se vrhá dvakrát. První hodnota ukazuje, co budete dělat. Druhá hodnota je specifikum, rozvádí úkol, zadává mu okruh, kterého se musí hráč držet.
  3. První vrh kostkou
    padne-li 1 – hráč bude zpívat
    padne-li 2 – hráč bude básnit
    padne-li 3 – hráč bude dělat pantomimu
    padne-li 4 – popis
    padne-li 5 – hráč bude cvičit
    padne-li 6 – JOKER
  4. Druhý vrh kostkou - rozvíjíme 1 – hráč bude zpívat
    - padne-li 1 – píseň, ve které se zpívá o zvířatech
    - padne-li 2 – trampskou píseň k táboráku
    - padne-li 3 – píseň s příběhem
    - padne-li 4 – dětskou píseň
    - padne-li 5 – píseň z filmu nebo pohádky
    - padne-li 6 – zahraniční píseň

    Na rozmyšlenou má hráč 10 sekund. Splní-li úkol, dostane jeden oblázek. Nesplní-li úkol, jeden oblázek odevzdá. Nemá-li co odevzdávat, prohrál a je ze hry vyřazen.

  5. Druhý vrh kostkou - rozvíjíme 2 – hráč bude básnit
    - padne-li 1 – o lidech
    - padne-li 2 – o zvířatech
    - padne-li 3 – dětskou říkanku
    - padne-li 4 – báseň od nějakého autora
    - padne-li 5 – veršování od jednoho písmena
    - padne-li 6 – tvorba básně

    Každá báseň musí být minimálně čtyřverší.
    K 1-4 má hráč na rozmyšlenou 10 sekund.

    Báseň od autora (padne-li 4) – za splnění úkolu náleží hráči 1 oblázek. Protihráči hádají název básně a autora. Pokud se někomu z protihráčů povede uhodnout, dostane oblázek navíc hráč i správně typující protihráč.

    Veršování od jednoho písmene (padne-li 5) – hráč má na rozmyšlenou 3 minuty. Protihráč po pravici určí písmeno, od kterého musí začínat každý verš básně. (vyloučena jsou písmena, na která se logicky tvořit nedá Ď, Ě, Y, Q a podobně)

    Tvorba básně (padne-li 6) – hráč má na rozmyšlenou 3 minuty. Protihráč po levici určí jedno slovo, které musí báseň obsahovat.

    Vyjma varianty ‚padne-li 4‘, kde je oblázkovné speciálně upraveno, je hodnocení standardní, tedy splní-li hráč úkol, dostane jeden oblázek. Nesplní-li úkol, jeden oblázek odevzdá. Nemá-li co odevzdávat, prohrál a je ze hry vyřazen.
  1. Druhý vrh kostkou - rozvíjíme 3 – hráč bude dělat pantomimu
    - padne-li 1 – bude předvádět zvíře
    - padne-li 2 – bude předvádět zaměstnání
    - padne-li 3 – bude předvádět pohádkovou postavu
    - padne-li 4 – bude předvádět píseň (rozuměj obsah/děj písně)
    - padne-li 5 – bude předvádět sport
    - padne-li 6 – řízená pantomima

    U hodnot 1-5 má hráč na rozmyšlenou 10 sekund. Poté předvede dané téma. Uhodne-li někdo z protihráčů, co hráč předvádí, dostanou oba po jednom oblázku. Neuhodne-li nikdo, nikdo také nedostává odměnu.

    Řízená pantomima (padne-li 6) – protihráč po pravici vymyslí téma pantomimy a pošeptá ho hráči, který ji má předvádět. Je jen na těch dvou, zda sdělí ostatním protihráčům téma, či nikoli. Uhodne-li někdo z protihráčů, co pantomima představuje, dostane herec 2 oblázky a vymýšleč a hadač po jednom. Neuhodne-li nikdo, nikdo také nedostává odměnu.
  1. Druhý vrh kostkou - rozvíjíme 4 – popis
    - padne-li 1 – vlastní slovo
    - padne-li 2 – vlastní postava
    - padne-li 3 – papírek na čele
    - padne-li 4 – papírek na čele – herec/herečka
    - padne-li 5 – papírek na čele – zpěvák/zpěvačka
    - padne-li 6 – papírek na čele – pohádková postava

    Vlastní slovo (padne-li 1) – hráč má na rozmyšlenou 10 sekund. Pak napíše tak, aby to nikdo neviděl, na papír slovo, které bude popisovat, aby nebylo možné podvádět. Např.: TALÍŘ. Pár slovy pak popíše dané slovo protihráčům např. je to nádobí, dává se na to oběd. Popis by měl být stručný a nesmí obsahovat kořen slova, ze kterého je jasné řešení. Pokud někdo uhodne, hráč dostane 2 oblázky, uhodnuvší protihráč 1.

    Vlastní postava (padne-li 2) – hráč má na rozmyšlenou 10 sekund. Pak napíše tak, abo to nikdo neviděl, na papír jméno nějaké postavy, ať už herce, zpěváka, politika, pohádkové postavičky, atd., kterou bude představovat, aby nebylo možné podvádět. Pak se deseti jednoduchými větami popíše. Během popisu již mohou protihráči hádat správnou odpověď. Pokud z popisu nikdo neuhodne řešení, každý protihráč smí položit jednu otázku, na kterou lze odpovědět pouze ano nebo ne a hráč na ni musí popravdě odpovědět. Uhodne-li někdo správnou odpověď, hráč dostává dva oblázky, protihráč jeden. Neuhodne–li nikdo, nikdo také nic nevyhrává.

    U hodnot 3-6 si hráč sám vybere někoho z protihráčů, který mu zadá úkol, respektive vymyslí postavu na dané téma (u hodnoty č. 3 je téma libovolné, pro hráče je to tedy těžší). Protihráč postavu/jméno napíše na papírek tak, aby to hráč neviděl, a nalepí mu ho na čelo. Hráč má 5 minut na to, aby se ptal systémem otázek ano x ne a došel ke správné odpovědi. Pokud uhodne, co je na papírku, dostává 2 oblázky a ten, od něhož byl papírek dostane 1 oblázek. Pokud neuhodne, všichni protihráči (vyjma toho, kdo psal papírek) dostanou po jednom oblázku.
  1. Druhý vrh kostkou - rozvíjíme 5 – hráč bude cvičit
    - padne-li 1 – dřepy
    - padne-li 2 – kliky
    - padne-li 3 – sklapovačky
    - padne-li 4 – žabáci
    - padne-li 5 – angličáky
    - padne-li 6 – stoj na jedné noze

    U hodnot 1-5 hodí hráč znovu 3x kostkou. Součet hodnot všech vrhů udává počet opakování daného cviku.

    Stoj na jedné noze (padne-li 6) – hráč hodí znovu 1x kostkou. Hodnota vrhu udává počet minut, po které musí vydržet stát na jedné noze (bez opory).

    Splní-li hráč úkol, dostane jeden oblázek. Nesplní-li úkol, jeden oblázek odevzdá. Nemá-li co odevzdávat, prohrál a je ze hry vyřazen.
  1. Druhý vrh kostkou - rozvíjíme 6 – JOKER
    Hráč dostane tolik oblázků, kolik padne na druhý hod hodnota na kostce.

  2. Vyhrává ten, kdo má v čase ukončení nejvíce oblázků.