Soutěže 1916
Výuka 2215
Semináře 753
Zmijozel

Autor: Zpytlehněv Zďáblíkov
Práce odevzdána: 29. 4. 2017 22:15
Předmět: Bystrozorství - přípravný kurz, 1. A
Termín: 2. termín

Zadání domácího úkolu

Najděte v libovolných zdrojích tři cvičení na zlepšení paměti a do úkolu je výstižně popište. Vyzkoušejte je - nejlépe samozřejmě několikrát - a připište vaše hodnocení. Který byl nejlepší, nejpohodlnější, nejvtipnější nebo jestli byly všechny na stejně dobré/špatné.


4 palce

Vypracování

Dobrý den, paní profesorko.

Již jsem s vámi strávil mnoho příjemných vyučovacích hodin, které pro mne byly nejen poučné, ale také zábavné. Jedné věci, na kterou jsem původně vůbec nechtěl upozorňovat, jsem si ale všiml. Když už jste se rozhovořila o paměti a její procvičování, je na to možná ta vhodná chvíle.

Nemohl jsem si totiž nevšimnout, paní profesorko, že i vy máte výrazné potíže s pamětí. Celkem pravidelně mi totiž zapomínáte dávat bonusové body. Kdyby se to stalo jednou, nebo dvakrát…dejme tomu, to by se ještě dalo přehlédnout. Jenomže vy na to zapomínáte prakticky pokaždé, když vám do kabinetu přinesu úkol. Každou hodinu. A to už, nezlobte se na mě, profesorko, zavání vážným problémem s pamatováním.

Jsem si jistý, že naprostá většina mých spolužáků bude do tohoto úkolu psát taková ta známá a klasická cvičení jako:

 

• Často si opakujte
• Najděte si mnemotechnickou pomůcku  


nebo dokonce


• Hrajte různé paměťové hry

 



Jelikož jsem si jistý, že vám podobných vypracování přijde více, nebylo by tedy užitečné, kdybych i já popisoval něco, co si přečtete dvacetkrát. (Navíc si myslím, že kvůli vašemu závažnému problému s pamětí, byste si to stejně nezapamatovala).

Místo toho jsem se rozhodl pomoci přímo vám a doporučit vám některá cvičení, která vám snad pomohou konečně si zapamatovat výjimečné studenty ve své třídě. 


Za prvé byste si měla zapamatovat jeden základní a společný znak všech výjimečných a nadprůměrných studentů.
V naprosté většině případů jsou totiž nějakým způsobem spojeni jednou barvou.
Je to zelená.


Mnohdy mají zelený šátek, zelenou podšívku uniformy, zelenou pentli ve vlasech, nebo zelený odznáček na klopě. Nikdo neví, čím to je, že mají nejlepší studenti tendenci mít na sobě něco zeleného nejlépe s hadím motivem…zřejmě jsou stejně jako studenti některé barvy výjimečnější než jiné.

K zapamatování tohoto jevu nechť vám poslouží následující říkanka:



Červená a zlatý lev,
plný chyb a plný plev.

Žlutá a zvíře nejasné,
pochvaly jsou předčasné.

 

Modrý Havran jakoby nebyl
V téhle koleji je samýnepříliš talentovaný student.

Jen had a také zelená
výborné výkony znamená.

 

Jakmile si osvojíte tuto říkanku, můžeme se posunout dále a zaměřit se na rozeznávání konkrétních talentovaných studentů. Selekce je nutná, jelikož platí, že: „Všichni talentovaní studenti jsou zelení. Ale ne každý zelený student, je talentovaný“.


Doporučuji si tuto říkanku napsat na papírek a položit si ho vedle prezenční listiny na stůl. Tak ho budete mít stále na očích.
Pokud máte strach, že byste díky svým potížím s pamětí snad zapomněla si básničku před každým hodnocením přečíst, tak si ji namnožte a rozdejte ji třídě s pokynem, aby se ji naučila a na začátku každé hodiny ji přednesla. Tak vám bude neustále připomínána a po čase se vám jistě dostane pod kůži.

Naučit se rozpoznávat základní znaky nejlepších studentů je první krok k tomu, nezapomínat tyto studenty po zásluze hodnotit.

K tomu jsem pro vás připravil další jednoduché cvičení, jehož princip spočívá v uvědomění, že to nejlepší obvykle přichází poslední.

Však ono se říká „nejlepší na konec“.

 

V klidu si sedněte a vezměte si tužku a papír. Přemýšlejte a napište v bodech, jaké poslední věci jsou nejlepší a proč.



Zde uvádím několik příkladů, které byste mohla napsat:

Nejlepší měsíc je prosinec. Proč? - Protože jsou vánoce. Dostanu dárky. Dostanu ředitelské volno. Je Silvestr. Na Silvestra se můžu opít a nikomu to nebude divné. Na silvestra studenti bouchají petardy. U bouchání petard se mnoho z nich zraní a skončí na ošetřovně. Když student přijde o prsty, nemusím pak po něm opravovat úkoly…

Nejlepší den v pracovním týdnu je Pátek. Proč? – Už mám těch studentů plný zuby. Konečně si trochu odpočinu. Nemusím ráno vstávat. Nemusím číst poslouchat ty hloupý výmluvy, proč někdo přišel pozdě. Nemusím se koukat na ty tupé obličeje při zkoušení. Nemusím vysvětlovat řediteli, proč jsem jednoho studenta proměnila v žábu. Nemusím se bát, že přijde na to, že jsem jednu studentku zamknula ve sklepení. Nemusím jít ke klíčníkovi, protože jsem ztratila klíč. Nemusím se bát, že mi ředitel strhne plat. Nemusím se bát, že mě vyhodí, až mu řeknu, co si o něm myslím…

 

Jistě chápete princip.
Většina věcí, které jsou poslední jsou zároveň ty nejlepší.

Pokud si zapamatujete tohle, máte již ze dvou třetin vyhráno.

 

(Tak….já teď počkám, dokud si toto cvičení neuděláte)

 

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.


(Nemusíte spěchat.)

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

 

(Vy jste to určitě neudělala a jen jste začala číst dál!)

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

(Takhle by to nešlo, profesorko…vy se vůbec nechcete zlepšit. Jděte si pro papír…)

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.


Dobře, pokud jste si zapamatovala, že nejlepší věci jsou zákonitě vždy poslední, rád bych vaši pozornost obrátil k abecedě.

Poslední písmenko je Z.

A zde se dostáváme k poslednímu cvičení, po kterém jistě poznáte ty nejvýjimečnější studenty:


Toto písmenko si stále dokola opakujte.



Z!
ZZ!
ZZZZ!
ZZZZZZZZ!
ZZZZZZZZZZZZZZZZ!
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ!

 

Až si písmenko budete opakovat dostatečně dlouho, že ho nebudete moci dostat z hlavy, je má práce hotová.

Měl bych pro vás možná ještě jednu, drobnou radu:
Nikdy se nezapomeňte podívat, jak se výjimečný student, kterému chcete dát bonusové body, jmenuje.



Zpytlehněv Zďáblíkov
ZZ