Zadání domácího úkolu
Vyberte si jedno z následujících zadání:1) Jako přípravu na další hodiny si najděte jednoho mudlovského alchymistu, který stojí za řeč.
2) Pokud se nechcete připravovat na další hodiny, můžete zkusit víc rozpracovat rozdíl chemie a alchymie, protože tolik času, kolik se tomu dá věnovat, jsme samozřejmě neměli.
3) Kdo by chtěl za každou cenu kreslit, tak zde má možnost. Můžete mi nakreslit sami sebe jako šílené alchymisty. Upozorňuji na to slovo šílené!
A protože je to první úkol, a já jsem hodný, tak připomínám úkol z výkladu. Příště Vám ho již nepřipomenu, ať si na to zvyknete.
Vypracování
Dobrý den,
zvolila jsem si obrázek, snad se bude líbit :)
Úkol z hodiny:
2 případy, kdy by se mohla znalost chemie hodit i kouzelníkovi:
1) Ne všechny přísady jsou zapsány v žejdlících nebo uncích, občas se do návodů připletla i nějaká ta mudlovská nápověda. "Přidat 1 mol soli" by tak chemie neznalému kouzelníkovi mohlo dosti zamotat hlavu.
2) Popsat některé sloučeniny jako například: "pentaerythritol tetranitrát či D-2-deoxy-1-nitrosorbofuranosa a L-2-deoxy-1-nitrosorbofuranosa" by bylo v kouzelnickém světě dosti složité. Mnohem lépe se označují mudlovskými názvy, aby se předešlo záměně přísady. Isomery D a L totiž při použití v lektvaru mohou mít zcela odlišné vlastnosti. (Ne, nevím, jestli jsou tyto sloučeniny reálné, přeci jen, jsem mladá čarodějka a vaření lektvarů se profesionálně nevěnuji :)) )
A zde ten slibovaný obrázek:
(odkaz na plnou velikost, snad bude fungovat: https://imgur.com/a/IWo43md )
S pozdravem,
Newika Shelley Lovecraft