Zadání domácího úkolu
Vyberte si (pouze) jedno ze zadání a to zpracujte.
Zadání č. 1 – pro vědce
1. Dohledejte názvy geometrických tvarů u obrázku z hodiny a správně je přiřaďte.
2. Přeneste se v mysli do starověku a představte mi svoji vlastní teorii, z čeho se svět a všechny věci skládají, co je tvoří? (alespoň 3 palce)
Zadání č. 2 – pro renesanční umělce
Nakreslete nebo namalujte vaši vlastní představu o tom, jak vypadají zárodky všech pěti elementů. Umělecky založený kouzelník se nemusí držet strohé geometrie. – usměje se –
Zadání č. 3 – pro skutečné filosofy
Prohlédněte si znovu obrázek temperamentů, který jsme si ukázali v hodině. Zamyslete se nad tím, zda postup řešení postaviček odpovídá charakteru hogwartských kolejí. Co je spojuje, co odlišuje? Můžete si případně dohledat charakteristiky jednotlivých typů temperamentů a to ve své úvaze zapracovat. (alespoň 3 palce)
Vypracování
Zadání č. 3 – pro skutečné filosofy
Každá kolej do svých řad přijímá studenty, kteří mají pro právě danou kolej typické vlastnosti. Zmijozel si cení cílevědomosti a ambice, Havraspár inteligence a kreativity, Mrzimor pracovitosti a věrnosti, a Nebelvír odvahy a cti. Přesto se nedá říct, že by každý člověk měl pouze vlastnosti koleje, do které byl zařazen.
Stejně tak to platí i u temperamentů. Dovoluji si přiložit obrázek z hodiny, o který se bude celý můj úkol opírat.
Havraspár
Typický student Havraspáru si každý problém rozebere na atomy. Havraspárští jsou lidé, kteří jsou schopni sedět nad domácím úkolem dlouhé hodiny a rozebírat jeden malinký problém na ty nejmenší části. Během přemýšlení o jednom problému přijde na to, že problém je sestaven z dalších milionů problémů a snaží se vyřešit i ty. Havraspára bychom tedy tímto způsobem snadno zařadili k postavičce, která sedí na bedýnce a přemýšlí. Havraspár však nezůstane sedět věčně, až stráví nad řešením problému dostatečné množství hodin a dojde k tomu nejlepšímu rozhodnutí, nic mu nebrání k tomu, aby překážku zdolal, čímž je student modré koleje zařazen k obrázku číslo jedna, kde vidíme, jak postavička bednu přeskakuje. Pokud Havraspár i po hodinách přemýšlení dojde k závěru, že problém nejde vyřešit a nejlepší bude, když celý problém obejde a nebude se k němu vracet. Rázem se Havraspár dostává i k zeleně nakreslené postavičce. Neumím si Havraspára představit v situaci, kdy by reagoval unáhleně a cholericky, nepřiřazuji jej tedy k obrázku číslo 2, kdy postavička do bedny naštvaně kope.
Havraspár začíná jako melancholik a o své práci dlouze a pečlivě přemýšlí, postupně se však dopracuje k řešení a mění se v nadšeného sangvinika, případně flegmatika.
Mrzimor
Naše žlutá a mírumilovná zlatíčka! Mrzimorské bych přiřadila ke všem postavičkám na obrázku. Podobně jako Nebelvír, i Mrzimor spíše dříve jedná než přemýšlí, proto ve žlutých vidím sangvinika, když se nedaří podle plánů, tak cholerika. Mrzimor nad problémem přemýšlí, přijde mi však, že až potom, co se o vyřešení problému pokusí... není tedy jako Zmijozel či Havraspár. No a pokud žádné východisko není, tak si Mrzimor nebude dělat přílišnou starost a problém jednoduše obejde, jako správný flegmatik.
Mrzimorské vidím nejčastěji v pozici flegmatika, ačkoliv nemusí být výjimkou i ostatní tři temperamenty.
Zmijozel
Zmijozelští jsou známi svou cílevědomostí, je tedy přirozené, že se budou problém snažit vyřešit - za každou cenu. Zmijozel začíná podobně jako Havraspár, přemýšlí dlouho nad problémem. Zde se však ukazuje typická povaha Zmijozelu a fakt, že zelení nejednají vždy čestně a proto se často dostávají k závěru, že je třeba ten problém nějak obejít - a často je jim jedno, kolik lidí při tom přijde k úhoně, důležité je, že oni budou bez problému. Zmijozelští si většinou dokážou udržet chladnou hlavu, není však vyloučené, že i klidnému zelenému prasknou nervy.
Zmijozela vidíme na počátku jako zamyšleného melancholika, později se mění ve flegmatika a problém svou zmijozelskou podlostí obchází.
Nebelvír
Nebelvírské vnímám v řešení problému jako takový opak Havraspáru. Studenti červené koleje jsou obdarováni prudkou povahou, proto si je nedokážu představit, jak sedí a několik hodin uvažují nad nějakým problémem. Ne, Nebelvír chce všechno vyřešit hned. To nemusí být ovšem na škodu, pokud potřebujete vyřešit něco hned, zavolejte si někoho z Nebelvíru, ani se nenadějete a všechno bude hotové - možná ne tak pečlivě, jako by to zvládl třeba Havraspár, ale rozhodně na to nebudete muset čekat týden. První obrázek značí nadšeného človíčka, který přeskakuje překážku - to je Nebelvír. Jen škoda, že na obrázku není vidět, jak postavička dopadla... může se totiž stát, že Nebelvír buď přistane pevně nohama na zemi, a nebo dopadne na hubu. Obrázek červené postavičky značí nebelvírského v krizi, když něco nejde podle plánů a nad problémem se rozčílí.
Nebelvír řadím k sangvinikovi a cholerikovi. Jaký temperament nakonec zvítězí, záleží na konkrétní situaci a možnosti řešení.