Zadání domácího úkolu
Téma vaší závěrečné práce velmi souvisí s mudlovským světem a po třech letech studia byste již měli vědět, jak takové informace získat.Vypracování
Horst Fuchs
aneb 2 za cenu 3 pouze u nás právě teď!
Profesní život
Když jsem přemýšlela koho nominuji na svou závěrečnou práci z mudlovského prostředí, tak mě ihned napadl ten nejznámější prodavač nožů a pánví, král telemarketingu Horst Fuchs!
Jeho cesta životem byla spletitá, ale nakonec se z něj stal král telemarketingu. Narodil se 4.4.1946 ve Frankfurt nad Mohanem v Německu jako neposlušný beránek milující rodině. (kdyby tehdá věděli, jaký prodejní uličník se jim doma skrývá co )
Jak šel čas vyučil se karosářem a jeho životní dráha se měla nést v dosti monotónním duchu. Nastoupil do automobilky jako dělník, ale nebyl byl to ale Horst, aby něco nevymyslel.
Na konci šedesátých let se projevil jeho obchodnický talent a začal prodávat. A prodej mu šel skvěle! Ze začátku na různých pouličních trzích, poté v automobilce auta a díky svému velkému talentu byl osloven, až se dostal nakonec do mudlovké televize! (Ne jako do té bedýnky, ale do vysílání!) Televize ho milovala a ihned se stal prodejní hvězdou!
WS International s ním uzavřela mudlovskou smlouvu a tak se Horst přestěhoval 1984 do Rakouska (zde a u nás byly jeho reklamy největším hitem) a věnoval se naplno svým prodejním spotům.
Horst a jeho žehlička!
Dokonce teleshopping s Horstem Fuchsem se vysílal také v Indii, kde také sklidil neočekávaný úspěch!
Po roce 2010 však přichází pád. V televizích se rapidně zmenšuje prostor pro teleshopping a Horstova firma včas nedovedla reagovat na současnou dobu.
Zákazníků bylo stále méně a WS International sídlící v Hodoníně v roce 2016 definitivně krachuje. Zanechává za sebou nemalé dluhy. Pár měsíců později končí i samotná mateřská firma sídlící v Německu a Rakousku.
Na obrazovkách jej nevídáme, ale stále je ve svém oboru vyhledávaný odborník! Sám školí nové tváře a vymýšlí nové způsoby televizního prodeje!!
Neopakovatelný vzhled
Pro Horsta bylo typické okázalé vystupování, výrazné oblečení většinou modré barvy, náušnice v uchu, mnoho prstenů, brýle s tónovanými skly a schopnost snadno a lehce mluvit o prodávaném předmětu. Většinou vyhrnuté rukávy a výrazná prodejní gesta rukou a preciznost předvádění prodávaného výrobku dodávala dojem jeho jedinečnosti!
A protože Horst je Němec, u nás mu propůjčil hlas Zdeněk Junák!
Prodejní dovednosti
Během svého celoživotního prodeje získal mnoho cenných zkušeností a naučil se různé prodejní dovednosti (umění konverzace, osobní efektivita, tvořivost či vynalézavost), které se teprve dnes popisují.
Jeho reklamy jsou typické značným množstvím jakýchsi praktických zkoušek kvalit prodávaného výrobku! Právě díky těmto praktických zkouškám se stal okamžitě oblíbeným, protože lidé nemohly z takové reklamy zkrátka spustit oči.
Ostrost nabízeného nože prokázal tím, že jím jediným pohybem přeřízl všechny konkurenční nože v půli!
Kvalitu nože zase tím, že překrájel všelijaké zamrzlé potraviny na půl!
Mixér, který jste si od něj mohli koupit, rozmixoval i hřebíky! Účinnost ochranného krému na kapotu testoval svým diamantovým prstenem, a vy jste v tu chvíli mohli zapomenout na všechny fyzikální zákony, které znáte, protože tento krém skutečně odolal i diamantu!
Navíc většinu pokusů si Fuchs vymýšlel sám!
Zde je několik ukázek z jeho spotů :
Smažení vajíček na karoserii auta ošetřené speciálním přípravkem
Horst a smoothie maker
Horst a autokosmetika
K produktům, které Fuchs v televizi prezentoval, patří například také kráječ na zeleninu nebo vysavač, čističe prach do půlnoci tři za cenu dvou!
Realita
To, že na jeho jméno dnes v mudlovském světě existuje nespočet parodií jen potvrzuje jeho obecný věhlas! Je málo kdo se ve skutečnosti dokázal z ničeho vyšplhat tak vysoko. Je to prodejce srdcem i duší a většina novinářů se shoduje na tom, že při osobním setkání je prý vždy velmi skromný a příjemný.
Jeho věhlas dokonce dosál toho, že od roku 2003 máme u nás jeho fanklub a to jediný svého druhu na světě!
Ať už znáte jeho reklamy, které povětšinou vyplňovala pozdní večery nebo brzká rána tak před dvaceti lety, nelze než souhlasit s tím, že Horst je živoucí legendou teleshoppingu.
Abigail M.