Soutěže 1916
Výuka 2215
Semináře 753
Zmijozel

Autor: Bibi Anne
Práce odevzdána: 4. 1. 2020 07:54
Předmět: Živlová magie, 1. A
Termín: 9. termín

Zadání domácího úkolu

Vítejte u závěrečné eseje z předmětu Živlová magie. Během osmi hodin jsme se seznámili s povahou jednotlivých živlů, hráli jsme si s nimi, nakousli jsme také vliv elementů na magii. Nyní vás čeká pět úkolů, které prokáží vaše živlomagické nadání. Vypracovat musíte každou z oněch pěti částí.

1. Voda

Náš hrad stojí na místě, kde živly dosud žijí a jsou při síle. Existují však i místa, z nichž se síla živlů vytratila, kde došlo k tak destruktivním dějům, až po nich zůstalo jen cosi… cosi nepopsatelného, mrtvé místo, které přišlo o svou magickou duši, pustina, kde se poslední střípky živlů proměnily v cosi nepřirozeného, zkaženého. A vy nyní jedno takové místo navštívíte se svými zavařovacími sklenicemi, o které jste pečovali celý rok. Je čas z nich odšroubovat víčka a sledovat, co se stane.

Vnímejte svou vodní částí vše, co se stane, jak se to zdevastované místo vaším přispěním, darem nového života, změní. Své pocity a zážitky mi můžete zprostředkovat libovolnou textovou či obrazovou formou.

Přenést se do pustiny a odšroubovat víčka ze sklenic…

Sledovat, co se stane...

2. Oheň

Jednomu místu už jste pomohli v úkolu výše. Nyní ovšem nevystačíte jen s pasivitou pozorovatele. Ve výcvikové komnatě pro elementomágy na vás čeká čtveřice základních živlů, s nimiž si budete hrát a na jejich základě tvořit nové substance, prvky a předměty. Je to jako s magnetem. Pokusíte se dvě entity smíchat. Buď spolu zareagují a stvoří něco nového, nebo nikoliv. Díky tomu získáte mnohem lepší povědomí o tom, jak magická může být i nemagická práce živlových elévů a alchymistických učňů.

Navštívit výcvikovou komnatu...

Očekávám, že se vám podaří stvořit minimálně 50 nových objektů z 580 možných. Své snažení mi, prosím, doložte printem vašeho konečného tvoření (váš výsledek / 580). Do sálu se lze vracet, ale kdyby měl někdo celkově v komnatě potíže, nechť mi včas napíše. Společně bychom problém vyřešili.

Krátkým komentářem mi pak sdělte své zážitky a postřehy z komnaty. Překvapilo vás něco? Jak se vám s živly pracovalo?

3. Země

Země je kouzelné místo, možná proto se po živlu země jmenuje. V této části je vaším úkolem zamyslet se, jak asi by Země vypadala jako živoucí bytost kráčející vesmírem. Co by prožívala, jaká by byla povahou? Své vize mi poté prosím zprostředkujte textem či obrazem dle libosti.

4. Vzduch

Nyní je před vámi další nelehká zkouška. Máte před sebou čistý list pergamenu. Probuďte v sobě vzdušnou část a hrajte si. Co s listem provedete, jak ho ozdobíte, poskládáte, pokreslíte nebo… prostě je to zcela na vás, popusťte uzdu fantazii a dopřejte si spontánní volnost a svobodu tvoření. Já chci jen vidět počátek, váš prázdný list, a výsledek vašeho „svobodného umění“.

5. Éter

Na samý závěr vaší ročníkové eseje se prosím zamyslete nad sebou a živly. Podařilo se vám najít s nimi soulad, spojení? Změnilo se během roku vaše vnímání jednotlivých elementů? Co vám během roku živly daly a co případně vzaly? Cítíte jejich vliv v sobě samých? A jestliže ano, který element ve vás převládá, který je v harmonii a který spíše oslabený? Zmínit můžete také cokoli dalšího, co vás k živlům napadne.

Vaše závěrečná esej by celkově neměla být kratší než 10 palců. Jednomu vlastnoručnímu obrázku, kvalitní grafice, fotografii nebo hmotnému výtvoru přiřaďme hodnotu 2 palců textu.

Přeji hodně sil a tvořivé inspirace!

Vypracování

Dobrý den, slečno Nerys,

nejprve bych Vám chtěla poděkovat za úžasné výklady - povídání o Živlech a jejich vlivu se mi moc líbilo a opět bylo vidět, že jste si s výklady vyhrála, ba přímo bych řekla, že jste je "vymazlila".

Vaše hodnocení bylo vždy světlým okamžikem mého dne a pohladilo po duši i tvůrčím srdíčku.

 

Dále si dovoluje předložit vypracování závěrečné eseje z předmětu "Živlová magie":

 

1) Jaké místo je zde na Hradě či v jeho blízkém okolí zcela bez aktivního vlivu živlů? Dříve bylo tak plné života, teď tak tiché a pusté? Napadá mne naše jezero. Dojdu k němu a potichu si vzpomenu na ty chvíle, kdy tu vesele šplouchaly vlny, svítil nad ním měsíc či slunce, vítr čechral hladinu a břehy byly plné studentů e jejich domlouvání, co se kdy bude tahat a kdo že má vlastně lektvar.

Teď jsou břehy prázdné a ouštěné a jen spousta věcí plave u břehů či se pohupuje na mrtvé hladině.

Je to, jako by se z Hradního jezera vytratila fantazie a síla. Cosi ji vysálo a uspalo čas.

 

Opatrně položím své baňky na břeh a odšroubuji víčko z jednotlivých sklenic.

Elementál větru znovu rozproudí hustý a těžký vzduch nad jezerem a snaží se probudit vodní hladinu.

Hladina stále spí, ale elementál vody se po ní proběhne svými krůčky a budí jednotlivé každou vlnku.

Elementál ohně vlije svoji energii do podoby slunce či měsíce a zasvítí na hladinu jezera, aby ožila.

A konečně elementál země se lehce zatřese a dá vědět do Velké síně, že břehy jezera už na studenty čekají.

A vše spojí éter - tedy emoce a nadšení, které dokončí vysvobození jezera od černé magie.

 

2) Obrázek vytvořených předmětů (či jejich počtu) přikládám, dostala jsem se z původní hry na zřejmě trošku jinou, ale smysl má stejný - tvořit ze základních elementů další stupně vývoje až po ty konečné - bylo to fajn, ale moc tento typ her nemusím ... vždyť jsem u toho musela myslet a kombinovat, no chápete to? Ale základní cíl - vytvořit žábu - byl dosažen ...

 

3) Jak by vypadala Země kráčející vesmírem?

 

"Země je žena tohle je jisto,

na hřišti vesmírném má svoje místo.

Z citů a emocí má svoje hráze,

dělá si procházky po Mléčné dráze.

 

Vlasy má zelené, ve větru vlají,

a v noci nádherné sny se jí zdají,

že mužný Merkur či Saturn přijdou

a v ní to nejlepší postupně najdou.

 

Hnědé má ruce a z hlíny nohy,

k starosti o lidstvo má ona vlohy.

Sluníčku nastaví svou denní tvář,

a v noci nad spánkem staví svou stráž.

 

Točí se dokola, tancuje stále,

jako by byla na hvězdném bále.

Hvězdy si do vlasů pro krásu dá,

Země je matka, co kouzla zná."

 

4) Beru si čistý list pergamenu a přemýšlím, co na něj nakreslit. Vzduch ... vítr ... čisté nebe ... podzim .... drak ... ano, drak :) Nakreslím tedy draka a udělám mu krásný barevný ocas, který mu povlaje ve větru.

Obrázek přikládám.

 

5) Vidím, že letošní první ročník Živlové magie je u konce. Teď už vím základní informace o živlech i o tom, jak působí na lidi, kouzelníky, přírody i navzájem mezi sebou.

Vnímám je asi víc svými smysly, víc o nich přemýšlím. Občas se svoje jednání a pocity snažím vysvětlit působením jednotlivých živlů ... venku běžím jako vítr s Jasmí za míčkem, ohnivě se zapálím nadšením pro nějakou věc nebo jako "voda tiše břehy melu", až dosáhnu svého. Ale vždy "stojím nohama pevně na zemi", protože tam cítím jistotu. A vše se snažím spojit porozuměním a láskou, no - ne vždy se to daří, ale cení se i ta snaha, že?

Snažím se, aby mne tolik neovlivňovaly vnější vlivy (vliv vody), ale ráda bych v sobě posílila vliv ohně - tedy soutěživost a aktivitu, zejména v mudlovském životě, na který teď nebylo tolik času. Určitě je ve mně hodně ze Země - mám ráda stereotypy a řád, ale občas je hezké z něj vyklouznout a na větru si letět někam do neznáma.

 

Moc se těším, že se brzy objeví i 2. ročník tohoto předmětu. Určitě si na něj ráda jako student počkám.

 

Mějte se krásně a užívejte si o prázdninách zasloužené volno,

Bibi Anne