Zadání domácího úkolu
Vítejte u závěrečné eseje z předmětu Živlová magie. Během osmi hodin jsme se seznámili s povahou jednotlivých živlů, hráli jsme si s nimi, nakousli jsme také vliv elementů na magii. Nyní vás čeká pět úkolů, které prokáží vaše živlomagické nadání. Vypracovat musíte každou z oněch pěti částí.
1. Voda
Náš hrad stojí na místě, kde živly dosud žijí a jsou při síle. Existují však i místa, z nichž se síla živlů vytratila, kde došlo k tak destruktivním dějům, až po nich zůstalo jen cosi… cosi nepopsatelného, mrtvé místo, které přišlo o svou magickou duši, pustina, kde se poslední střípky živlů proměnily v cosi nepřirozeného, zkaženého. A vy nyní jedno takové místo navštívíte se svými zavařovacími sklenicemi, o které jste pečovali celý rok. Je čas z nich odšroubovat víčka a sledovat, co se stane.
Vnímejte svou vodní částí vše, co se stane, jak se to zdevastované místo vaším přispěním, darem nového života, změní. Své pocity a zážitky mi můžete zprostředkovat libovolnou textovou či obrazovou formou.
Přenést se do pustiny a odšroubovat víčka ze sklenic…
2. Oheň
Jednomu místu už jste pomohli v úkolu výše. Nyní ovšem nevystačíte jen s pasivitou pozorovatele. Ve výcvikové komnatě pro elementomágy na vás čeká čtveřice základních živlů, s nimiž si budete hrát a na jejich základě tvořit nové substance, prvky a předměty. Je to jako s magnetem. Pokusíte se dvě entity smíchat. Buď spolu zareagují a stvoří něco nového, nebo nikoliv. Díky tomu získáte mnohem lepší povědomí o tom, jak magická může být i nemagická práce živlových elévů a alchymistických učňů.
Navštívit výcvikovou komnatu...
Očekávám, že se vám podaří stvořit minimálně 50 nových objektů z 580 možných. Své snažení mi, prosím, doložte printem vašeho konečného tvoření (váš výsledek / 580). Do sálu se lze vracet, ale kdyby měl někdo celkově v komnatě potíže, nechť mi včas napíše. Společně bychom problém vyřešili.
Krátkým komentářem mi pak sdělte své zážitky a postřehy z komnaty. Překvapilo vás něco? Jak se vám s živly pracovalo?
3. Země
Země je kouzelné místo, možná proto se po živlu země jmenuje. V této části je vaším úkolem zamyslet se, jak asi by Země vypadala jako živoucí bytost kráčející vesmírem. Co by prožívala, jaká by byla povahou? Své vize mi poté prosím zprostředkujte textem či obrazem dle libosti.
4. Vzduch
Nyní je před vámi další nelehká zkouška. Máte před sebou čistý list pergamenu. Probuďte v sobě vzdušnou část a hrajte si. Co s listem provedete, jak ho ozdobíte, poskládáte, pokreslíte nebo… prostě je to zcela na vás, popusťte uzdu fantazii a dopřejte si spontánní volnost a svobodu tvoření. Já chci jen vidět počátek, váš prázdný list, a výsledek vašeho „svobodného umění“.
5. Éter
Na samý závěr vaší ročníkové eseje se prosím zamyslete nad sebou a živly. Podařilo se vám najít s nimi soulad, spojení? Změnilo se během roku vaše vnímání jednotlivých elementů? Co vám během roku živly daly a co případně vzaly? Cítíte jejich vliv v sobě samých? A jestliže ano, který element ve vás převládá, který je v harmonii a který spíše oslabený? Zmínit můžete také cokoli dalšího, co vás k živlům napadne.
Vaše závěrečná esej by celkově neměla být kratší než 10 palců. Jednomu vlastnoručnímu obrázku, kvalitní grafice, fotografii nebo hmotnému výtvoru přiřaďme hodnotu 2 palců textu.
Přeji hodně sil a tvořivé inspirace!
Vypracování
Dobrý den, slečno Nerys,
dnes naposledy v tomto školním roce. :)) Věřím, že má práce bude srozumitelná a čtivá. Velmi děkuju za celý školní rok!
* * * * * * * * * * *
Z deníku Salishy - učně živlů
16. 5. 2020
Vrátila jsem se velmi pozdě v noci z mé první výpravy ve společnosti svých zavařovaček s živly... No dobře, jen zavařovaček bez živlů. Čeká mě další práce s jejich obnovením, to mě však vůbec netrápí.
Navštívila jsem krajinu – pustou, bez života, bez energie… Sedla jsem si na okraj pozůstatku břehu, po vodě ani stopa. Vzbudilo to ve mně asociaci sebe samé před moooc lety, odraz mého vnitřního já, kterému někdo ukradl život.
Když jsem se vzpamatovala, přitáhla jsem si své sklenice. Přemýšlela jsem, kterou mám odšroubovat nejdříve. Stejně jsem došla k závěru, že je to asi jedno. Vzala jsem první, co mi přišla pod ruku a otevřela ji. Byla jsem docela udivená, že se nic nestalo – až na zvláštní pocity, které jsem měla.
Otevřela jsem oheň a já cítila teplo ve svých dlaních.
Otevřela jsem vodu a cítila příval energie.
Otevřela jsem vzduch a měla pocit, že se každou chvíli vznesu.
Otevřela jsem zemi a naplnil mě pocit souznění.
Otevřela jsem éter a… vyskočila jsem na nohy!
Ucítila jsem pod sebou neviditelnou sílu. Kolem mě začala růst tráva a pomalu se rozšiřovala dál. Silný vítr, záplava světla, poletující jemné plamínky – to bylo další, co jsem zvládala vnímat. Bylo to tak rychlé a nečekané. Když vítr ustal, krajina byla jako vyměněná! Slyšela jsem vodu, jak naráží zlehka na břeh, šumění stromů a trávy, co znělo jako tiché šeptání, čerstvý vzduch a zpěv ptáků. Svalila jsem se spokojeně do trávy a zavřela oči.
Zatím stále netuším, co vše se stalo, zda moje zavařovačky fungovaly, jak měly. Takový průběh jsem vskutku nečekala. Doteď cítím příjemné mravenčení v konečkách prstů. Jsem vděčná, že jsem toho mohla být součástí!
(Melodie mě natolik oslovily, že jsem se úplně vžila do celé situace. Moc za ně děkuji!)
18. 5. 2020
Dnes jsem se konečně rozhodla navštívit výcvikovou komnatu. To bych nebyla já, kdyby šlo vše bez problémů! Po cestě jsem zabloudila a skončila v trochu jiné místnosti. Ovšem i to byla výzva! 720 elementů – páni. Byla jsem zvědavá, co vše zde objevím.
Byla to dost obtížná výzva. Zvažovala jsem, zda do toho jít, ale nakonec jsem se s tím rozhodla popasovat. Většinou šlo čistě jen o náhodu – brala jsem jednotlivé elementy, aniž bych věděla, co to je. Připadala jsem si jak lektvarista, který se rozhodl vyhodit v co nejrychlejším čase a nejoriginálnějším způsobem učebnu do povětří. A tak jsem tancovala mezi jednotlivými objevy a docházelo mi, že některé dávají úžasné inspirativní kombinace. Dvojitá duha spojená se životem dává dohromady… tramtadadá! MAGII.
Bylo to vysilující hledání kombinací, které mi nakonec přineslo všech 720 elementů, které šly vytvořit. Když už jsme jich měla kolem tří stovek, tak jsem si říkala, že takto skoro v půlce to nemůžu vzdát. Chci vědět, co bude dál! A u pětistovky jsem se vztekla natolik, že už nebylo cesty zpět.
Jediné zklamání mi přinesl fakt, že jsem se neustále snažila kombinovat planetu zemi s přírodními katastrofami a ono NIC! Ano, tsunami a hurikánek jsem objevila, ale kde je u Merlina dopad asteroidu nebo konec světa?
(Zvolila jsem Little alchemy 2, jelikož to bylo pro mne o něco lepší, než pracovat s bílým podkladem u první varianty.)
22. 5. 2020
Dnes jsem se dostala k živlu země. Mnoho času jsem strávila nad úvahami. Kdyby byla země bytost, myslím si, že by šlo o tvora z ptačí říše, který se může kdykoliv, v případě nebezpečí (od lidí, jak jinak) proměnit - „povznést“ se nad trable. Má to s námi lidmi těžké.
Země - klidná a v pohodě. :)
Země - ve své vlastní podobě.
Země - po dešti (po pláči)
23. 5. 2020
Prázdný papír – to je výzva opravdu těžká. Hlavně proto, že mě napadá mnoho věcí, které by se s ním mohlo udělat. Proto jsem si pro jistotu vzala papír velikosti A3.
Můžu kreslit, trhat jej na kousíčky, vystřihnout vločku, těch věcí je! Ale tak… vzduch znamená určitým způsobem pohyb a přeměnu, půjdu proto do origami. Mě se chce také papír trhat. Tak jsem to zkombinovala do origami z více částí, které jsem pak dávala dohromady.
A tady je výsledek. Korunka pro královnu vzdušných zámků.
Nebo není? Ještě tomu něco chybí - barvy!
Hotovo, jupí!
25. 5. 2020
Konec školního roku už je pomalu tady. Živlová magie byla pro mě velkým přínosem. Velmi inspirativní a neotřelý pohled na sebe samu či věci kolem nás.
Nedovedu zodpovědně říct, v jakém živlu se můžu vzhlédnout. Myslím si, že jsou mou součástí všechny. Jen někdy převažuje jeden živel nad ostatními. Momentálně bych řekla, že v tomto období dostal více prostoru vzduch. Má sílu tvořit i ničit. Připadám si jak lístek ve větru, co netuší, co s ním bude dál. Věřím, že se to zase změní, až přijde další životní etapa.
* * * * * * * * *
Salisha Kuipers