Soutěže 1916
Výuka 2216
Semináře 753
Zmijozel

Autor: Maraike Auri Nordahl
Práce odevzdána: 8. 1. 2021 23:41
Soutěž: Náhoda v Bradavicích - prosincová edice
Zadavatel soutěže: Veronica Narcissa Williamsová

Zadání soutěže

V minulém kole soutěže jste měli možnost vytvořit si úplně jiný charakter. Ale protože každý příběh má pokračování, nemůžeme vaše charaktery jen tak nechat tonout v prázdnotě!
Kdo minulé kolo nevypracoval, může začít buď s polovičatým charakterem (reálie z minulého kola soutěže nebudou známy), nebo si charakter bez nároku na hodnocení udělá. V archivu naleznete zadání předchozího kola.
Držte se instrukcí pod každou "otázkou". V případě, že se pod ní nachází očíslovaný seznam, nachystejte si náhodný generátor čísel (nebo použijte vlastní hrací kostku, jak je libo). 
 
Má postava bude řešit dárky na Vánoce: (0,5 srpců)
1. se značným předstihem
2. se značným zpožděním
3. vůbec
 
Má postava oslaví Vánoce: (0,5 srpců)
1. v Bradavicích
2. doma s nejbližšími
 
Před vánočními prázdninami má postava: (0,5 srpců)
1. v kuchyni přimíchá do jídel lektvar, po jehož požití studentům před odjezdem domů narostou sobí parohy
2. ukradne sovu ze školního sovince a dá jí nový domov
3.  pomůže skřítkům v úklidu kolejních prostor
4. vyvolá koulovačku ve Velké síni
5. si bude neustále pobrukovat vánoční písně
6. bude všem vykládat o svém plánu se přes svátky pilně učit do školy
 
Na vánočním kolejním večírku má postava: (0,5 srpců)
1. bude moderovat celý večírek
2. se bude účastnit každé aktivity
3. se bude nudit
4. bude duchem nepřítomná, ale záhadně se dostaví na finální fotku
 
Na poslední hodině věštění si má postava vyvěští: (0,5 srpců)
Klikněte na odkaz a z nabídky si vytáhněte dvě karty. Výsledek mi shrňte do vypracování, abyste věděli, co postavu čeká!
 
Na štědrovečerní večeři si má postava oblékne: (0,5 srpců)
Klikněte na odkaz a následně na dress up!. Přeložte anglický text nebo ho překopírujte do vypracování (v případě, že anglicky neumíte a překladač neporadil).
 
Na štědrovečerní večeři bude má postava jíst: (0,5 srpců)
Klikněte na odkaz a nechte předvolby nastaveny tak, jak jsou po příchodě na stránku. Zmáčkněte Spin the wheel a do vypracování zapište výsledný chod.
 
Pod stromečkem má postava najde: (0,5 srpců)
Nastavte v generátoru rozmezí čísel 2-36. Výsledné číslo bude počet dárků, které postava k Vánocům dostane.
 
Nejoblíbenějším dárkem mé postavy bude: (0,5 srpců)
Klikněte na odkaz. V Edit Settings omezte Quantity na 1 a klepněte na rerun. Vygenerovaný dárek pak vepište do vypracování.
 
Nejneoblíbenějším dárkem mé postavy bude: (0,5 srpců)
Stejný odkaz jako výše, jen klikněte na rerun.
 
Vánoční tradicí mojí postavy je: (1 srpec)
Klikněte na odkaz. To, co se vám vygeneruje jako první (bez toho, aniž byste klikli na tlačítko), je tradice, kterou postava nemá ráda, zapište ji do vypracování.
Následně klikněte na zjistit a vygenerovanou tradici, kterou postava běžně provozuje, zapište do vypracování.
 
Po Vánocích má postava pojede na dovolenou na: (1 srpec)
Klikněte na odkaz a na generate my destination. Tu si do vypracování zapište jako destinaci (tu zapisujete vždy jako: město, stát), kam postava hrozně chce.
Následně si vygenerujte číslo:
  • pokud vám vyšlo první nebo poslední číslo z vámi zadaného rozsahu v generátoru (zadali jste např. 1-6 a vygenerovala se vám 6), tak postava bude po Vánocích doma, jinak:
  • pokud je liché, postava bude chtít do nějaké zimní lokace (nahoře vedle ER je Add Filters → z nabídky vyberete pouze skiingapply and spin) a výslednou destinaci si zapíšete do vypracování jako dovolenou, kam postava nakonec jela
  • pokud je sudé, postava už má zimy dost a chce vyrazit za teplem (nahoře vedle ER je Add Filters → z nabídky vyberete pouze beachesapply and spin) a výslednou destinaci si do vypracování zapíšete jako dovolenou, kam postava nakonec jela
 
Nejlepší/m kamarádem/kou mé postavy bude: (1 srpec)
Klikněte na odkaz. Ihned s načtením stránky se vám vygeneruje něčí jméno - než kliknete na generate (naposledy se pomodlit), zaznamenejte si toto jméno jako nechtěného kamaráda (takového, který se s vámi pořád nějakým způsobem snaží loudit do života, ať už ho tam sebevíc nechcete).
Následně klikněte na generatezapište si nejlepší/ho kamaráda/ku.
Poté si vygenerujte číslo.
  • Pokud je liché, žádné další nejlepší kamarády už nemáte,
  • pokud sudé, klikněte znovu na generate a zapište si dalšího kamaráda.
Tento algoritmus opakujte až do doby, dokud vám nepadne liché číslo. Pokud vám tedy padlo hned zezačátku, jdete rovnou na další položku, pokud až napotřetí, jdete na další položku až po třetím vygenerováni kamaráda.
 
Nejlepší kamarád/ka mojí postavy: (0,5 srpců)
1. ve skutečnosti pomlouvá mou postavu
2. závidí mojí postavě
3. je využíván mojí postavou
4. vyžívá moji postavu
5. je kamarádem do deště
6. je pro každou špatnost
7. je andílek
8. má spoustu dalších kamarádů, se kterými se má postava nepřátelí
9. má divné rodiče
10. létá ze vztahu do vztahu
11. jí krade zásoby sladkostí
12. má podivný styl oblékání
13. má vždycky zkažený dech
14. chodí všude pozdě
15. má hezkého sourozence

Má postava oslaví Nový rok: (0,5 srpců)
1. sama samotinká
2. se svými nejbližšími
3. pořádným večírkem s kýmkoliv
Má postava se po Novém roce probudí: (0,5 srpců)
1. na střeše Astronomické věže
2. u sebe doma
3. U Tří košťat
4. v posteli s domácím skřítkem, kentaurem a prázdnou lahví Ohnivé whiskey
5. v nemocnici U sv. Munga
6. v pelíšku svého mazlíčka
7. na dně Hannibalova jezera s žábry a v obklopení několika jezerních lidí
Má postava si dá do Nového roku předsevzetí: (0,5 srpců)
1. žádné
2. zlepšit svůj školní prospěch
3. pomoct týmu vyhrát famfrpálový pohár
4. přestěhovat se do továrny na výrobu čokoládových žabek
5. tisíckrát úspěšně projít jámou
6. nic si nekoupit z NiTě
7. získat nejvíce magíků na škole
8. vypracovat každou vypsanou soutěž
9. bodohrotit
10. psát sprostoty na zdi Dívčí umývárny každé pondělí a pátek
11. dostat se do vedení koleje
12. obletět svět na hřbetu draka
13. naučit se co nejvíce kouzel
14. zfialovět
 
Pokud chcete, můžete se pokusit to všechno dát dohromady. Inspiraci, jak na to, naleznete v archivu. (20 srpců za A4)
Anebo můžete zvěčnit u Paštičky svou reálnou hog postavičku s vaším nejlepším kamarádem (co vám vyšel v soutěži!). Kdyby nebyl kamarád k zastižení, můžete skrze malování předstírat, že jste se vyfotili. Či zvěčněte svou Náhodu s vygenerovaným kamarádem! (8 srpců)

Vypracování

Dobrý den, v galerii přikládám dvě fotografie své hrdinky a její nejlepší kamarádky (nebo zatím spíš jediné kamarádky), jednu velkou, protože se mi moc líbilo pozadí, druhou menší, aby byla spíše ve formátu těch našich bradavických. Nechť se líbí obrázky i příběh! 

 

• dárky neřeší vůbec
• Vánoce slaví v Bradavicích
• ukradne sovu ze školního sovince a dá jí nový domov
• na večírku se bude nudit
• vyvěštila si výdaje, už však není upřesněno, čeho se budou týkat, a blížící se nový vztah
• outfit je zelenostříbrný, dlouhé šaty s jedním dlouhým rukávem a vysoké kozačky (k čemuž mě rovnou napadly ty zmijozelské šaty)
• k jídlu si dá cuketový salát s citronem
• dostane čtyři dárky
• nejoblíbenějším budou tepláky s kapsami
• nejneoblíbenějším USB rozčtyřka 
• nejneoblíbenější tradicí je uklízení ochranných pentagramů a symbolů
• nejoblíbenější pak navštěvování vánočních světýlek
• snovou destinací je Kanada, Mont-Tremblant
• nakonec však pojede do Německa do města Wernigerode
• loudící osobou je Marisa Missy Moon
• jedinou kamarádkou je Aya Watanabe, která chodí všude pozdě
• Nový rok oslaví se svými nejbližšími, po něm se probudí u sebe doma
• předsevzala si, že si nic nekoupí z NiT

 

Bylo dávno po večerce, když se na schodech do sovince objevil tmavý stín, který sebejistě a relativně rychle mířil vzhůru. Když se osoba dostala úplně nahoru, vzala za kliku, dveře zaskřípaly. Tiše zanadávala, v nočním tichu se zvuk neskutečně rozléhal, než vklouzla dovnitř. Vlastně nedělala nic nelegálního, alespoň si to opakovala už tak často, až se to stalo pravdou. Faktem bylo, že nikdy o podobném případu neslyšela a školní řád nic takového explicitně nezakazoval, a tak si vyvodila vlastní závěry. Navíc její školní roky už dávno pominuly, neviděla tedy důvod, proč by ji za něco podobného někdo mohl jako profesorku perzekuovat. 

Jakmile se za ní dovřely těžké dveře, shodila kápi. Kratší stříbrnozlaté vlasy se jí rozprostřely kolem hlavy jako svatozář, ačkoliv rozhodně nebyla žádný andílek. Rychle se zorientovala mezi bidýlky a najisto zamířila k té nejubožejší sovičce, která se ve školním sovinci nacházela. Klimbala na svém místě a i v polospánku vypadala, jako by zásilku dokázala donést maximálně nad Hannibalovo jezero, do něhož by nejspíš zahučela i s balíčkem či dopisem. Rolnička ještě neviděla větší definici utrpení. Copak se o školní sovy nikdo nestaral? Nikdo nekontroloval, v jaké jsou kondici, a ty, které by podmínky nesplňovaly, by si mohly někde odpočinout, načerpat síly, než by se vrátily do školních služeb? 

Jemně vzala sovičku do náruče, ukryla ji pod tmavý hábit a zamířila ze sovince. Prošla skoro půlkou hradu, než se dostala do svých komnat. Profesoři měli vlastní menší sovinec poblíž, proto dávalo smysl, že ten pro všechny se nacházel v takových místech, aby se do něj studenti všech kolejí dostali podobně bez problémů, ačkoliv Zmijozel a Mrzimor byly znevýhodněny už z principu umístění kolejky – sovy prostě potřebovaly být ve věži. Už před svým odchodem na trestnou výpravu připravila sovičce nový domov ve starém pelíšku kočky Amarante, již mimo jiné poučila o tom, jak se má k nové spolubydlící chovat. Uložila tedy ubohého tvora, umístila mu do dosahové vzdálenosti vodu i nějaký ten mls a sama se začala chystat ke spánku. Další den ji čekal jistě vyčerpávající večírek, nedlouho poté i večeře se všemi, kteří přes Vánoce zůstávali v Bradavicích. 

Netrvalo dlouho a nastal Štědrý večer. Rolnička si oblékla do barev své bývalé koleje, zelené a stříbrné, dlouhé šaty doplnila kozačkami a vyrazila do Velké síně. Doufala, že dnes se bude bavit o něco lépe než na kolejním večírku, kam byla pozvána jako čestný host. Nudila se úplně neskutečně. Tolik nezajímavých Salazarnálijských projevů neslyšela ani za všechny ty roky, jež strávila ve Zmijozelu, a aktivity by ji bavily jakékoliv jiné, než které si vedení přichystalo. Navíc nikoho neznala, celou dobu tedy upíjela svařené víno, znuděně pozorovala dění a přemýšlela, kdy její kolej tolik upadla; zda se jednalo o problém dlouhodobějšího charakteru, nebo jen o chvilkovou slabost. Alespoň se sama nemusela nijak vyjadřovat, byla jen představena, ale projev od ní nikdo – naštěstí – nečekal. 

Místo klasických kolejních stolů a jednoho profesorského se ve Velké síni nacházel jen jeden dostatečně velký pro všechny, kdo zůstali v Bradavicích. Usadila se na volné místo daleko od všech, aby zároveň dobře viděla na vstup, a vyčkávala ředitele a večeři. 
„Smím si přisednout?“ vytrhl ji ze zamyšlení známý hlas.
„Určitě,“ usmála se na havraspárskou studentku. 

S Ayou se poprvé potkaly ne ve výuce, ale na famfrpálovém stadionu. Rolnička opravovala úkoly na tribuně, aby si ještě užila hezkého počasí, a zrovna začínal havraspárský trénink. Tušila, že její přítomnost nebude nikoho obtěžovat, nečekala však, že jejich trénink bude z tribun pozorovat jejich bývalá kapitánka, která si profesorky sice všimla už při příchodu, oslovila ji až po skončení tréninku. Chvíli se bavily o tom, co ji na hřiště přivádí, o famfrpálu, Aya po krátkém zamyšlení dokázala určit, na jakém postu Rolnička toho času hrávala a došla k závěru, že v prváku ji pravděpodobně ještě hrát viděla. Čas utíkal a celou dobu to vypadalo, že si spolu dobře rozumí. Po několika dalších náhodných sezeních na tribunách si potykaly a ukázalo se, že Aya byla pro profesorku dokonalým zdrojem informací ze školy v letech, kdy jezdila po světě. Kolikrát na tribunách zůstaly dlouho po tréninku Havraspáru, což se nelíbilo mrzimorské Marise, která u Rolničky navíc studovala. Nejdříve se je snažila vyhnat, aby nesledovaly trénink žlutých, poté, co se svou stížností nepochodila u kapitánky, se k nim spíše snažila vlichotit, ani jedna se však v její přítomnosti necítily tak dobře, proto se ji snažily víceméně ignorovat nebo jemně odkazovat do patřičných mezí. 

Právě Marisa se pokusila uzmout druhé místo vedle ní, naštěstí ji zachránila jedna profesorka, jíž se místo hodilo kvůli sousedce z druhé strany. Rolnička se na ni vděčně usmála a pokračovala v hovoru s Ayou během celého večera, zatímco pojídala výborný cuketový salát s citronem a nevšímala si Marisiných nepříjemných pohledů. Ačkoliv sama dárky neřešila, dostala čtyři. Největší radost měla z pohodlných tepláků s kapsami, jež dostala od Ayi s lístečkem „kdy dáme trénink?“, kromě toho dostala dvě knihy od přátel mimo Bradavice a z nějakého nepochopitelného důvodu i mudlovskou USB rozdvojku, akorát se do ní daly připojit hned čtyři zařízení – věc by tedy nazvala rozčtyřkou. Tušila, od koho ji mohla dostat, nechápala však proč, když zdůrazňovala, že v Bradavicích mudlovská technika nefunguje. Nakonec pokrčila rameny a uklidila ji do nejhlubšího šuplíku ve svých komnatách. Jednou se jí třeba hodit bude. 

Ještě toho večera se oblékla do svého oblíbeného dlouhého černého pláště s kapucí a obcházela hrad a navštěvovala vánoční světýlka. Fascinovala ji, co se pamatovala, těm bradavickým navíc nemohla konkurovat žádná jiná. Při své procházce (a vlastně během celých prázdnin) se snažila vyhýbat všem pentagramům. Vzpomínala si na své mládí, kdy se před Vánoci vždycky musely uklidit pentagramy a ostatní magické symboly, protože na svátky jezdila domů i její vzdálenější rodina, jejíž část byla tvořena mudly, kteří si rozhodně nesměli všimnout ničeho divného. Svátky pohody a klidu tak měla od raného mládí spojené spíše s komplikacemi a přetvářkou. Světýlka však obcházela po celý zbytek prázdnin, kdy se nacházela na hradě. 

Říkala si totiž, že by se mohla vydat na prázdniny i někam mimo školu a objevit zase další kus nějaké země. Původně se těšila do Kanady, kvůli chaosu v mudlovském světě ovšem došla k závěru, že Mont-Tremblant je příliš daleko. Domluvila se proto s pár německými kamarády a vydali se do městečka Wernigerode, kde si pár dní užívali mudlovských lyžovacích radovánek, výprav v zasněžené přírodě a krásného prostředí malého města. Rolnička zde nakoupila své oblíbené německé laskominy, a jednoho večera dokonce potkala velmi sympatického kouzelníka, s nímž strávila delší čas v příjemném hovoru a vyměnili si kontakty. Přitom si vzpomněla na věštbu, na niž narazila v jednom semináři těsně před Vánoci – podle ní měla utratit peníze za něco blíže neurčeného a blížil se nový vztah. Sice takovým věcem nevěřila, ale trochu doufala, že v tom druhém měly karty pravdu. Působil vážně sympaticky, což je věc, se kterou se u mnoha mužů zatím nesetkala. 

Silvestr a Nový rok poté strávila ve svých komnatách. Sovička vypadala, že se vzpamatovává, takže ji nechtěla příliš dlouho nechávat samotnou, aby náhodou neměla chuť vzít věci do vlastních křídel, a ve společnosti německých dobrot a knih, jež dostala k Vánocům, jí takto strávený čas přišel jako nejlepší plán, jaký mohla mít. Lepší než se trápit na nějakém večírku. Proto se na Silvestra probudila ve své posteli s povlečením trochu zašpiněným od čokolády a s Amarante stočenou vedle hlavy. Během dne zamířila jen do sovince, kde zjistila, že jí ani po výplatě na účtě nezbývá mnoho a že její nový německý známý už jí stihl napsat. S oběma pergameny se vrátila do svých komnat, zatímco si v hlavě opakovala, že příště už nenechá výplatu v salonu NiT, ale že kousky, které tolik neunosí, tam klidně může nechat a ani jí nebudou chybět. Sice tomu sama moc nevěřila, ale na Nový rok si lidé přeci dávají předsevzetí, není-liž pravda? 

 

~ Maraike Auri Nordahl