Soutěže 1916
Výuka 2216
Semináře 753
Havraspár

Autor: Kharianne Wolf
Práce odevzdána: 18. 2. 2021 16:30
Seminář: Hry na hrdiny II. – stolní varianty
Přednášející: Zendaer Amattis

Zadání semináře

Vyberte si jedno ze zadání:

1) Zamyslete se, která z her takto představených, vás oslovila nejvíce. Pokud máte předchozí zkušenost a neměnili byste, tak mi to můžete popsat taktéž. (4 palce)

2) Když se zamyslíme, tak my jako kouzelníci jsme také jakási alternativní verze k mudlovskému světu. Je možné, že naše obdobné hry vytváří ještě další variace na náš kouzelnický svět? Popište alespoň dvě takové alternativy, čím se liší od naší kouzelnické reality a čím od mudlovské. (3 palce)

3) Nakreslete mi obrázek související s hraním těchto her. Může to být momentka hráčů u stolu s pravidly, může to být ukázka hráčských pomůcek, nebo něco podobného.

(Svůj výtvor vyfoťte/scanujte se jmenovkou a datem, lze i do důvěryhodné externí galerie.)

Vypracování

Dobrý den, pane profesore,

zasílám vypracování domácího úkolu k semináři.

S pozdravem

Kharianne Wolf

 

Alternativy stolních her na hrdiny v kouzelnické společnosti

I my kouzelníci potřebujeme svoji běžnou realitu občas opustit a vydat se za dobrodružnými příběhy, ať už prostřednictvím knih nebo her. Dobrodružství nemusí však nutně znamenat jiný svět, jiná stvoření a alternace k realitě. Náš svět je rozhodně plný zajímavostí, a na rozdíl od mudlovského světa, je také plný magie a roztodivných stvoření. Nicméně, kdy naposledy někdo z okolí šel bojovat s drakem, toulat se po zakletých hvozdech nebo hledat poklady trpaslíků. Kouzelníci tedy mohou podle mého názoru využívat stejných her jako mudlové. Rozdíly pak můžeme najít v samotném provedení a také existují určité alternativní hry, které jsou z mudlovského hlediska neproveditelné nebo nezajímavé, těm se budu věnovat na závěr.

I když mudlové začínají používat své moderní technologie i při hraní stolních her, jen těžko dosahují stejných výsledků jako kouzelníci. Kouzelník mávnutím hůlky vytvoří krásnou figurku, která reprezentuje jeho postavu, a zároveň může být pohyblivá. Velký potenciál má možné využití myslánky, jako prostředku pro předávání scén, které předcházejí příběhu a příběhem provází. Zatím je však myslánka spíše vzácný artefakt, ale možná se právě teď na odboru záhad snaží přijít na to, jak myslánku dostat mezi širokou kouzelnickou veřejnost. Kouzelníci mudlovské hry alternují i přidáním košťat, vařením opravdových lektvarů a jejich konzumací (doporučeno pouze plnoletým a vystudovaným kouzelníkům). Jak u mudlů, tak u kouzelníků je jediným limitem fantazie, proto se ve své podstatě tyto hry nemusejí v rovině příběhů a mechanik natolik lišit.

Mudlování

Jednou z alternativ k mudlovským verzím je hra Mudlování. Premisa je velice jednoduchá - z hráčů se stávají běžní mudlové, kteří musí řešit překážky bez využití kouzel. Hra se může odehrávat jak v přítomnosti, minulosti nebo budoucnosti. Kouzelníci se musí učit, jak používat mudlovské technologie, stejně tak, jako se mudlové v těchto hrách učí kouzla. Kouzelník má tak jedinečný zážitek. Hra je svým způsobem edukativní a pomáhá stírat bariéry mezi mudly a kouzelníky. Vydavatelství vřele doporučuje využití kouzelníka mudlovského původu jako průvodce hrou. 

Pro mudly by byla taková hra mohla být méně záživná, jelikož nepřináší nový element do reality. Nicméně příběh musí být i tak velmi zajímavý a strhující, takže by si našla i své příznivce v mudlovském světě. Příběh je podle mého vždycky alfou a omegou každé takové hry. 

PostMagicalis

Tato hra už alternuje známou kouzelnickou realitu. Příběh je zasazen do světa, kde proběhla velká války mezi kouzelníky a mudly. Naneštěstí mudlové díky svým pokročilým technologiím válku vyhráli. Kouzelníci jsou internování v táborech a jejich síla je využívaná pro zjednodušování mudlovského života. Hráči se stávají kouzelníky v takovém táboře, jejich cílem je tábor opustit a připojit se k odboji, který se podle různých zvěstí formuje venku. Příběh může být samozřejmě upravován, tak jak se hodí průvodci. Velmi častým ozvláštněním je mechanika zvěda či neexistence odboje mimo tábor. Hráči si tak musí poradit s nečekanými okolnostmi a jít za hranice své fantazie. Vydání příručky k pokračování se plánuje na podzim příštího roku - PostMagicalis: The Revenge. Tentokrát se kouzelníci budou snažit vybudovat opět fungující skrytou komunitu a rozhodnout se, jestli budou s mudly opět bojovat a pomství svá léta v internaci.

Tento svět už je od světa mudlovských her o něco odlišnější, ale nemyslím si, že to není scénář, který by mudly nějak šokoval. Fantazie je neuvěřitelně silný nástroj, a hráči těchto her fantazií přímo překypují.