Zadání soutěže
Na tomto odkaze (nebo když si rozkliknete mapy.cz a vyberete mapu Česko za 100 let) můžete nahlédnout pod pokličkou kutících mudlů, copak je čeká v budoucnosti. Celkem bizarní věci, že? Nebo vás to vůbec nepřekvapuje?
Mě tato problematika zajímá víc! Vyberte si libovolnou klikatelnou věc - vpravo se vám pak zobrazí s ní spojená událost. Tu mi překopírujte do zadání, nejlépe i s názvem. A pak už se pusťte do vyšetřování!
Můžete si vybrat ze dvou scénářů:
A) jste zaměstnanec Ministerstva kouzel, bystrozor, který má stanovit prognózu pro vývoj mudlovských událostí v České republice. Ze své "návštěvy" sepíšete řádný protokol, který by měl obsahovat co nejvíce faktických (avšak pochopitelně vymyšlených) informací. Nepotřebujete žádné bulvární žvásty, musíte být seriózní, závisí na tom celý jeden odbor Ministerstva kouzel!
- např. vybrali jste si Teleportační dopravu → v protokolu by měly být obsaženy faktické informace jako, jak přístroj funguje? Kolik jím může cestovat lidí? Je to bezpečné? Přišli mudlové na kouzelnické způsoby přepravy? Těší se tyto způsoby přepravy i oblibě kouzelníků? Představují nějaký risk pro kouzelnickou společnost? A byli jste do terénu posláni sami? Stal se vám nějaký úraz? Všechno musí být zevidované, přece nechcete přijít o práci!
NEBO
B) jste investigativní novinář nebo jen příliš do novinařiny zažraný student (periodikum si vymyslete nebo využijte našich kouzelnických/školních), který jde z vlastní/šéfredaktorovy iniciativy zkoumat, co se tak mudlům za 100 let přihodí.
- např. vybrali jste si Růst Plzně na světovou úroveň → provedete interview majitele holdingu Plzeň, pak vyzpovídáte zaměstnance a nakonec vydlabete všechnu špínu, kterou nikdo z firmy nechce vypustit ven. Do toho si navymýšlíte spoustu bulvárních žvástů, protože to přece prodává, a článek zakončíte pesimistickou tečkou. Anebo budete svědomitý novinář a budete smýšlet pozitivně? Vyzdvihnete, že pan majitel charitativně přispívá do rezervace pro vyhynulé druhy? Anebo interview vůbec neproběhně, protože nepotřebujete cizí názory ve svém plátku? Je na vás, co chcete svým článkem sdělit světu! Třeba si vás majitel nakonec i uplatil!
Vypracování
Zadání:
Výdejní babybox
Od roku 2039 dochází k dramatickému poklesu porodnosti mezi českou populací, který v roce 2054 kulminuje stavem definovaným jako vymírání. Příčinou bylo mimo jiné i to, že sex získal v průběhu let pověst fyzicky náročné a nehygienické aktivity a byl nahrazen technologickou integrací s andriody.
Na tuto situaci reaguje největší český obchod s bioelektronikou, androidy a inteligentními domácími spotřebiči. Ten po desetiletém technologickém výzkumu rozmisťuje v roce 2065 do všech okresních měst své zelené E-Boxy. Ty umožňují, na základě online objednávky a bezkontaktní platby, vyzvednout potomka hygienicky zabaleného a s dvouletou zárukou. V případě, že potomek nevyhovuje představám rodičů, má každý ze zákona nárok na vrácení. Od roku 2066 demografické křivky opět strmě rostou a vymírání české populace je zamezeno.
Vypracování:
Mílí čtenáři, náš zpravodajský plátek „Pravdivé lži“ se Vám opět hlásí a tentokrát se zaměří na téma opravdu delikátní a to je rozmnožování populace! Pamatujete si ještě ten starý způsob výroby dětí? Ano, ano, mluvíme o sexu. Pro někoho to byl ten nejhezčí zážitek z celého pořizování dětí a pro jiné zase zdlouhavý a nudný akt, který navíc postrádal veškerá hygienická pravidla a bezpečnou vzdálenost. Právě z těchto důvodů se lidé přestali sexu věnovat a naší populaci postihlo vymírání. Ve snaze zachránit naši civilizaci vymyslelo pár chytrých hlav E – Boxy a problém byl vyřešen.
Protože se ale najde stále pár nedůvěřivců, kterým se pořízení dítěte prostřednictvím online objednávky nepozdává, rozhodli jsme se blíže zjistit, jak výdejní boxy fungují a zda vám dají opravdu to, co chcete anebo vydávají jen šmejdské výrobky nižší kategorie.
Ve snaze vystupovat inkognito, jsem se vydávala za prostého zákazníka a pro naši redakci objednala jedno dítko na zkoušku. Celý proces objednávání samozřejmě začíná na webových stránkách, ty jsou velmi přehledné a člověk se v nich snadno zorientuje (což pro některé znamená konec výmluv, že neumíte s PC, proto, abyste si pořídil dítě, nemusíte být AT technik). Pokud si chcete objednat dítko, přejděte na stránkách do sekce „Objednání a tvorba dítěte.“
Po rozkliknutí této sekce se Vám zobrazí model dítěte a vedle široká nabídka volitelných požadavků na vzhled. Tato nabídka zahrnuje požadavky doslova od hlavy až k patě. Můžete si tak nastavit pohlaví, váhu, délku, tvar očí, nosu, obočí, rtů, velikost uší i barvu pleti, barvu vlásků (pokud tedy chcete mít vlasaté dítě), velikost nožky anebo rozmístění pih či mateřských znamének popř. i jizev.
Zajímavostí je, že je možno si zvolit dítko s libovolným typem handicapu či jiného psychického nebo fyzického onemocnění. Této nabídky, ale využily zhruba jen 2% kupujících. Také je možno zvolit si zda chcete jen jedno dítko nebo dvojčata (jednovaječná, dvojvaječná, siamská), maximálně je možno volit až šesterčata.
Další možností jak vytvořit podobu dítěte je možnost nechat se jako rodič oskenovat (možnost scanu najdete také na stránkách). U této možnosti se od Vás nevyžaduje nic jiného, než se pouze nahý postavíte před obrazovku počítače a necháte se oskenovat, instrukce jsou vám hlasově diktovány.
Pro extravagantní rodiče tyto stránky nejsou příliš nápadité, tudíž nečekejte, že si vyberete dítě s dvěma hlavami, třemi páry rukou nebo rentgenovým viděním! Snahou tvůrců je vytvořit potomka, který odpovídá lidskému standardu. Pokud by ale přeci jen žádná z nabízených možností neodpovídala představám rodiče, vždy je možnost vypsat vlastní požadavky na vzhled dítěte. Pokud by daný vzhled nebylo možno splnit, výrobci se Vám obratem ozvou a nabídnou jiné varianty řešení.
Upozorňuji Vás moji milí čtenáři, že charakterové vlastnosti není možno v obchodě nijak nastavit! Povahu a charakterové rysy vytváří u dítěte samotní rodiče. Pokud z vašeho potomka vyroste gauner první kategorie, není možno z toho obviňovat obchod (to vše si můžete přečíst v obchodních podmínkách, které najdete na stránkách obchodu a které jsou Vám rovněž zaslány na email po provedení objednávky).
Jakmile je dokončen vzhled dítěte, přejde se k platbě. Ta je samozřejmě bezkontaktní a lze jí provézt prostřednictvím platebních karet či platebních nálepek. Po zaplacení přijde potvrzení o provedení platby. Cena je jednotná a je ve výši 100 000 zlatých korouhví za kus (v přepočtu 10 000 tehdejších korun českých). Cena je to taková dosti kulatá a přiznejme si, že v tomto případě měl starý způsob výroby dětí něco do sebe, byl gratis.
Po uhrazení je ihned zahájen proces výroby a potomek je zhotoven do tří týdnů. Zabalen vám dle dostupných informací přijde v recyklovaném papíru a pevné krabici. Doručí Vám ho expresní kurýrní služba až na práh dveří. Pokud nebudete doma, dítko bude uloženo v nejbližším babyboxu, kde si jej můžete na základě číselného kódu (ten Vám přijde na telefon) vyzvednout. Záruční doba je dva roky. V případě reklamace postačí zavolat na uvedené telefonní číslo nebo vyplnit online formulář a zásilku si do 3 dnů vyzvedne kurýr a odveze zpět do obchodu. Na vyřízení reklamace a případné opravy je jeden měsíc.
V průběhu objednávky je možno se kdykoli obrátit na online poradnu, kde Vám všechny případné dotazy zodpoví pracovník obchodu.
Objednávka na můj vkus proběhla až příliš hladce. Má zkažená redaktorská část tedy doufala, že zhotovený potomek bude šeredný jak noc a přijde s měsíčním zpožděním. To se však nestalo. Mimčo bylo precizně zabalené a to až tak, že jsem se do balíčku dostávala snad víc jak deset minut. Samotné dítko vypadalo „jako ze škatulky,“ heboučká kůžička, světlá chmýříčka na hlavičce, noc jako bambulku (zkrátka klasické dítě, neurazí ani nenadchne). Pro spuštění jej stačilo pouze pochovat. Poté dítě otevře kukadla jako zrcadla a začne se skutečně chovat jako právě narozené miminko. Dítko jsme si pár dní v naší redakci nechali a opravdu můžu říct, že nepoznáte rozdíl od dětí, které vzešly na svět díky pohlavním techtlím mechtlím. Následně jsme se rozhodli dítko vrátit (přeci jen aby dítě bydlelo v redakci a vychovávalo ho kolem třiceti redaktorů a redaktorek není asi úplně žádoucí). Vrácení proběhlo v pořádku, dítě si vyzvedl kurýr a odvezl jej nazpět do obchodu.
Naši milí čtenáři, závěrem je nutno říct, že objednávání dětí online se nemusíte bát. Této továrně dětí dáváme palec nahoru a přejeme mnoho dalších úspěchů! Do budoucna doufáme, že nám bude umožněno nahlédnout dovnitř továrny a prozkoumat blíže výrobní proces. Tato exkurze je v tuto chvíli nemožná, továrna na výrobu dítek se tváří tajemně jako tomu bylo kdysi za dob p. Wonky a jeho továrny na čokoládu. Leda, že bych se příště vydávala za pracovníka továrny, ale to si nepřejte vědět co za kšunty by z továrny vyšlo....