Soutěže 1916
Výuka 2215
Semináře 753
Hogwarts.cz

Autor: Rain Bow Arrow
Práce odevzdána: 9. 9. 2021 23:28
Soutěž: Filmový večer 7
Zadavatel soutěže: Hekatea Centaurix

Zadání soutěže

Hezký den,

pro milovníky pohádek přichází další koukání na animovaný filmík: Raya a Poslední drak [ČSFD]

 

Společně s jednotlivými otázkami k příběhu na Vás tentokrát čeká i jakási shrnující tabulka – nevztahuje se k jednomu konkrétními místu, ale hned k několika vzájemně propojeným.

Tabulku nemusíte vyplňovat do obrázku, stačí ji přepsat (při zachování pořadí – schopnost – kraj), třeba na místo šestnácté otázky.

Ať se Vám Rayino dobrodružství a Sisu líbí!

 

S pozdravem
Heky

 

 

Své odpovědi prosím připište k otázkám, neposílejte je samotné.

 

  1. Co dávali draci lidem?
  2. Podle čeho se jmenují jednotlivé kraje Rayina světa?
  3. Co se stalo se Sisu podle legendy – svitku Zubu?
  4. Co se stalo s Drakokamem po pokusu o jeho krádež?
  5. Jak (jakým příměrem ze školního prostředí) Sisu popíše svou moc? 
  6. Proč má Sisu klobouk... a pak už ho nosit nemusí?
  7. Jakou společnou slabinu mají kočky a druuni?
  8. Jak se zrodili druuni?
  9. Proč se Sisu nebojí kapsářů ze Spáru?
  10. Co myslí Raya poctivým lupem?
  11. Co umí dělat draci, když prší?
  12. Co je podle Tonga typické pro „kudly“ v kraji Zubu?
  13. Co Raya netušila o svém domově – kraji Srdce?
  14. Co dělají Rayini přátelé, zatímco ona zuřivě bojuje?
  15. Co je v případě Drakokamu víc než magie?
  16. Tabulka

 

Navíc můžete ještě složit puzzle nebo vybarvit omalovánku – můžete a nemusíte. Tyto části lze zaslat nezávisle na odpovědích v 1. části (= i bez nich).

 

Puzzlíky – k printu složené skládanky připojte své jméno a datum složení.
Za půl srpce navíc můžete k puzzlíkům také připsat jména postav (kromě ústřední dvojice, tedy ne Rayu a Sisu, ty Vám neuznám).

Za složené puzzle: 15 srpců, za postavy 0–2 srpce.

 

Chcete-li, vyberte si také jednu omalovánku, vybarvěte ji a podepište.
Za omalovánku: 0–15 srpců (podle výsledného dojmu)

 

Vypracování

Krásný večer madam Heky! Moc Vám děkuji za tuto soutěž. Tento film jsem již viděla před Vaším doporučením a moc se mi líbil. Upřednostňuji tedy anglický dabing před českým, ale zvládla jsem i ten díky této soutěži, ať mi neuniknou kllčové odpovědi. Těším se na další filmovou nabídku v podobě této soutěže.

 

Zde je již mé vypracování

 

A) Otázky a odpovědi

 

1. Co dávali draci lidem?

vodu, déšť a mír


2. Podle čeho se jmenují jednotlivé kraje Rayina světa?

Kumandra, jak byl svět dříve nazýván byl svět ve tvaru draka. Po rozdělení tohoto světa se jednotlivé země pojmenovaly podle částí draího těla, kde se nacházeli. Byl tam tedy Chvost, Spár, Hřbet, Zub a Srdce odkud Raya pochází.

 

3. Co se stalo se Sisu podle legendy – svitku Zubu?

Sisu po té co zachránila svět před Druuny, spadla do vody a proud ji odnesl, legendy prací, že dřímá na konci řeky. 

 

4. Co se stalo s Drakokamem po pokusu o jeho krádež?

Drakokam se rozbil na pět částí, kažý střep pak měl u sebe jeden z národů. Ovšem rozbití Drakokamu vyvolalo opět na svět obávané Druuny.

 

5. Jak (jakým příměrem ze školního prostředí) Sisu popíše svou moc?

Zde si dovolím citovat přímo dialog z filmu, neboť je to tak výstižné, že nevím jak to lépe interpretovat. Sisu se brala za odpadlíka, toho kdo pořádně nic neumí, ale podle mě to není pravda. I ona je důležitou součástí draí rodiny a světa a proto jí ostatní draci svěřili Drakokam.

 

Sisu: " Nejsem úplně špička dračí ligy, chápem?"

Raya: "Jakto? Spasila si svět."

Sisu: "To jsem spasila, to...to je pravda,  ale pracovala jsi někdy ve skupině kde ten co se zrovna nepřetrhne dostane pak jedničku jako ostatní?"

 

6. Proč má Sisu klobouk... a pak už ho nosit nemusí?

Raya ji ho dala, aby alespoň trochu zakryla její dračí podobu (moc to nepomohlo). Jelikož však Sisu dokázala vstřebat moc ze střepu Draokamu, který našli s Rayou v Chvostu, získala tak moc své sestry Pranee a dokázala se proměnit v člověka. Poté se již nepotřebovala skrývat.

 

7. Jakou společnou slabinu mají kočky a druuni?

oba druhy nesnášejí vodu, tam před nimi byly Raya se Sisu v bezpečí

 

8 Jak se zrodili druuni?

Druuni jsou nákaza zrozena z lidských svárů. Jsou něco jako protiklad draků, nepřinášejí vodu a život jako draci, ale jsou jako ničivý oheň, který za sebou nechá spoušť a popel.

 

9. Proč se Sisu nebojí kapsářů ze Spáru?

Protože má všechny kapsy prázdné, to znamená že je bez peněz a nemají ji tedy co ukrást.

 

10. Co myslí Raya poctivým lupem?

Raya přemluvila partu od batolete Noi, aby rozptýlili stráže a ona se tak mohla dostat k náčelníkovi Spáru a získat jeho střep Drakokamu. Za pomoc jim slíbila, že mohou sníst na lodi Bouna všechno Kandží co dokáží sníst. 

 

11. Co umí dělat draci, když prší?

Když prší, tak umí draci skákat po obloze. Nemají křídla aby létali a takto se mohli pohybovat po nebi.

 

12. Co je podle Tonga typické pro „kudly“ v kraji Zubu?

"Jejich kudly jsou speciálně navrženy do bodání do zad". Tong tím myslel, že jsou lstiví a zradí i své přátele aby získali co chtějí.

 

13. Co Raya netušila o svém domově – kraji Srdce?

V srdci se nacházejí zkamenělí mocní bratři a sestry Sisu, kteří stvořili Drakokam.

 

14. Co dělají Rayini přátelé, zatímco ona zuřivě bojuje?

Přátele od Rayi se snaží pomocí střepu Drakokamu chránit lid Zubu a nechat je tak utéct do bezpečí před Druuny.

 

15. Co je v případě Drakokamu víc než magie?

Důvěra. Když si budou lidé věřit, dokáží se zbavit Druunů. Tak se podařilo také Rayi a jejím přátelům zcelit zpět Drakokam, přivézt zpět Sisu a ostatní draky a zbavit se Druunu. Svět se opět zcelil a znovu zde byla Kumandra.

 

16. Tabulka

Amba má schopnost zářit, kterou v sobě má střep z kraje Srdce.

Pranee má schopnost se proměnit v člověka díky střepu z kraje jménem Chvost.

Jagan má schopnost vytvořit mlhu díky střepu z kraje jménem Spár.

Pengu má schopnost vyvolat děšť díky střepu z kraje Hřbetu.

 

B) Puzzlíky

 

Zde je mnou složené puzzle. Dva obrázky mám proto, jelikož první obsahuje i datum a čas v pravém dolním rohu a mé jméno a druhý obrázek jen krásně složené puzzle.

 

Raya a drak puzzle

 

puzzle 2

 

Postavy na puzzle krom Rayi a Sisu jsou: Tuk tuk (nádherně ježkovitý tvor), Noi (batole), Boun (odvážný kapitán a kuchař) a Tong (hrdinný válečník ze Hřbetu)

 

C) Omalovánka

Vybrala jsem si omalovánku, která se mi zprvu zdála lehká, avšak to jsem si neuvědomila, jak je těžké vystihnout krásu slovutné Sisu. Nemohu říct, že by se mi zcela líbilo é barevné provedení, věřím, že pravá Sisu je krásnější, avšak snad by ocenila alespoň mou snahu.

 

Sisu