Zadání semináře
Vyberte si JEDNO zadání a to vypracujte:
1) Jak se vyrovnáváte s kritikou? Máte nějaké vlastní obranné mechanismy?
2) Pokud Vás kritizování baví a cítíte se v tomto směru nevybití, můžete mě beztrestně zahrnout neoprávněnou kritikou.
3) Zažili jste někdy v životě konstruktivní kritiku, která Vám skutečně pomohla se někam posunout?
4) Máte nějakou strategii, jak oprávněnou kritiku sdělovat?
5) Zábavně zkritizujte sami sebe. Jistě víte sami nejlépe, jaké oblasti do kritiky zahrnout.
(Minimálně 3 palce.)
Vypracování
To by mě zajímalo, co jste chtěla tímto seminářem říct. Že mám hodit kritiku za hlavu? Nejraději bych vám to hodil na hlavu. Doufal jsem, že seminář bude o tom, jak zamávat s někým, kdo nás neoprávněně kritizuje. Vy jste místo toho jeho značnou část zaplácala povídáním o oprávněné kritice. Chápu, že pro vás je to téma zcela aktuální, jak však k tomu přijdeme my, vaši studenti, kteří ztrácejí čas posloucháním něčeho, co pro ně vůbec není užitečné?
Mimochodem, přestože jsme zcela výjimečná třída, neměla byste to dávat okázale najevo. Jako učitelka snad víte, že se nemáte žákům podbízet. Co je to za oslovení: „Vážení a milí“? Myslíte si, že když se k nám budete chovat familiárně, tak vás pak budeme pozitivně hodnotit? Že když nás máte za milé, tak budeme milí k vám? Že když nás označíte za vážené, budeme si vás vážit? Nechápu, kdo vás mohl zaměstnat. Předpokládám, že jste měla protekci, viďte. Není náhodou váš bratr inspektorem výuky?
Aby toho nebylo málo, hned ve čtvrté větě naznačujete, že by nás někdo mohl kritizovat. Jak by mohl, prosím vás, když jsme vážení a milí? Cožpak vážně necítíte ten rozpor?
Některé kvality vám přiznat mohu, například máte pravdu, že nejlepší obranou je útok. Pamatujte však, že když do vás zezadu kopají, neznamená to, že jste vepředu, nýbrž že jste se obrátila zády. A upravte v tomto duchu svůj seminář, aby vaši studenti nedopláceli na vaše zemanovské bonmoty.
Nevěřte tomu, že má kritika je maskovanou pochvalou. Kde jste vůbec přišla na takovou možnost? To vám jistě poradil Filius! Kdepak, nevyvolala jste u mě závist a žárlivost, jen lítost, že jsem na váš seminář vynaložil dva srpce. Samozřejmě mi je můžete vrátit. Pokud byste se chtěla poradit, jak vést semináře správně, jsem vám k dispozici. Můžete se objednat sovou. Protože mi jste sympatická, budu se vám věnovat dříve než vaším kolegům (čekací doby u mne jsou dlouhé).