Soutěže 1919
Výuka 2220
Semináře 753
Nebelvír

Autor: David Charles Lewis
Práce odevzdána: 31. 3. 2023 00:52
Seminář: Historie Sedmiboje
Přednášející: Oliver McCollin

Zadání semináře

Vyberte si jedno ze zadání:

1) Pamatujete si nějaký skandál některého z ročníků? Popište jej alespoň na 3 palce.
2) Udělejte rozhovor s některým z účastníků (ale ne vítězů!), který bude čítat alespoň 10 otázek a nebude kratší 2,5 palce.
3) Nakreslete Arénu Sedmiboje jednoho z posledních tří ročníků.
4) Napište ódu na nějaký organizační tým.
5) Představte si, že jste organizátorem Sedmiboje právě Vy. Jaké téma byste zvolili? Jaké porotce z řad fialových byste chtěli? Alespoň 3 palce textu.

Vypracování

Dobrý den, pane Olíku. :-)

 

Vybral jsem si páté zadání, vytvořit další ročník Sedmiboje. Mimochodem, hodilo by se mít v semíku zmíněná témata jednotlivých ročníků. Kromě toho posledního jsem téma u žádného ročníku nedohledal. Moje téma je mu dost blízké, ale nápad přišel dřív, než jsem si pročetl DV...

 

Založení školy kouzel

Téma

Soutěžící budou v kůži a době zakladatelů naší školy. V kůži toho, kdo založil jejich kolej. Během sedmi kol Sedmiboje budou mít za úkol založit naši milovanou Školu čar a kouzel v Bradavicích, poprat se s výběrem vhodné lokace, navrhnout podobu sídla, zvládnout organizaci a hierarchii v řadách profesorů i studentů, navrhnout vhodná řešení obtížných situací jako je výběr studentů, kolejní systém, vyučované předměty a řady dalších. Ti účastníci, kterým se podaří splnit všechny úkoly, vytvoří svou vlastní školu kouzel, která bude více či méně podobná té, kterou všichni navštěvujeme. Jak moc bude podobná záleží jen na kreativitě soutěžících a na jejich schopnosti poznat, když už jsou nápady "moc přitažené za vlasy".

 

Porota

Vzhledem k povaze zvoleného tématu bude potřeba vybrat porotce tak, aby fungování školy znali jako své boty, takže budeme vybírat z řad dinosaurů. Zároveň je potřeba, aby měli cit pro psaný projev i pro kreslení a kreativní tvoření, protože spousta úkolů bude na tyto dovednosti hodně zaměřená. No a v neposlední řadě bude v porotě potřeba těch lidí, kteří se nebojí zkoumat oblasti vědění, které do té doby nezkoumali a kteří budou informace předkládané soutěžícími ověřovat a ne je bezmyšlenkovitě přijímat. Hodně úkolů bude potřeba plnit s faktickou správností a tu je třeba ověřit.

Konkrétně bych zvolil tyto porotce: Filius OrionisAnseiola Jasmis RawenclavCerridwen Lowra AntaresOresta McCollin Vianueva.

 

Úkoly

Jak už jsem předestřel, úkoly budou různorodé a hodně náročné jak na vypracování, tak na opravování. U všech bude kladen ze strany poroty důraz na preciznost, pečlivost, pravdivost a zpracování. Soutěžící si mohou vybrat, jestli budou tvořit úplně novou školu, nebo se plně vžijí do své role zakladatele Bradavic, vždy však musí vnést do vypracování něco originálního.

Dělení

Každé kolo má jako u předchozích ročníků dva druhy úkolů. Jsme už zvyklý na zavedené Praktické a Kreativní dělení úkolů, já však v případě tohoto tématu navrhuji změnu Praktických úkolů na úkoly Teoretické. Vzhledem k povaze tématu a mých zamýšlených úkolů je nereálné, aby většinu z nich soutěžící plnili doslova prakticky, pokud by nebyli ochotní hledat ve svém okolí pískoviště a stavět hrady.

Teoretické úkoly budou postavené na zjišťování a používání informací, na jejich ověřování a na uvádění relevantních zdrojů. Kreativní úkoly pak zahrnují vytváření nových norem, předmětů a postupů, které nejsou vyhledatelné a soutěžící nebudou mít jinou možnost, než si je vymyslet. Často na sebe budou jednotlivé úkoly navazovat. V teoretické části zjistí, jak něco funguje a v kreativní vymyslí, jak by to mohlo být podle nich.

Limity

Pro splnění jednotlivých úkolů bude nutné vypotit minimálně 10 palců textu / vybásnit 20 veršů / nakreslit nebo jinak vytvořit tři výtvory. Krom toho bude u Teoretických úkolů podmínkou doložení všech použitých zdrojů.

Konkrétní úkoly

Dále Vám hrubě nastíním, jaké úkoly by měly být zadány. Detailnější popis by byl moc obsáhlý. Vzhledem k tomu, že jsem žádného předchozího Sedmiboje nebyl svědkem, nevím, jak náročné byly úkoly, ale očekávám větší námahu než při plnění běžných úkolů, seminářů nebo soutěží.

 

Teoretické X Kreativní

1. Výběr místa, kde postavit školu (kresba mapy, popis dané lokality, důvody proč ano/ne, kritéria výběru) X Historická doba (oblékání, používaná magie, výchova, výuka, mudlové => popis, kresba, tvoření; nutno obsáhnout všechny oblasti)

2. Materiál na stavbu (Rozbor půdy ve zvolené lokalitě podle dostupných zdrojů, výběr vhodných materiálů na stavbu sídla a všech jeho součástí + odůvodnění výběru) X Podoba sídla, učeben, chodeb, přilehlých pozemků, pokojů studentů a kabinetů profesorů (kde kdo spí, kde kdo jí, kde kdo vykonává hygienu všeho druhu)

3. Faktický rozbor historie a povahy zakladatelů (minimálně každý svého, přesah do psychologie) X Vedení školy (nástin struktury řízení školy - ředitel a kdo dál?, celkový nejmenší počet zaměstnanců, hierarchie studentů, prefektský systém ano či ne, koleje?, výběr studentů)

4. Organizace školního roku, školního dne, systém zkoušení v předmětech i větších zkoušek (NKÚ) - V teoretickém úkolu zjišťování, jak to v době "před více než tisíci lety" vypadalo u mudlů (v Anglii, kdekoliv, když se podaří najít relevantní data), v kreativním pak návrh toho, jak dané oblasti vyřešit v této kouzelnické škole.

5. Předměty (Soutěžící budou mít za úkol vymyslet alespoň pět předmětů, které se budou ve škole vyučovat. Předměty musí být adekvátní dané době. Vypracování každého předmětu musí obsahovat jeho stručný popis, roční osnovu i strukturu hodiny, jeden výklad a zadání úkolu) X Zábava (sporty, žertovné předměty, krámky se sportovním a žertovným vybavením)

6. Tady mi došla inspirace, múza lekla vyčerpáním. Ostatní kola jsou až moc obsáhlá, přesunul bych pár "podbodů" sem.

7. Globalizace (spolupráce s jinými školami - soutěže, (ne)závislost školy na Ministerstvu kouzel) X Vybrat vhodný název školy, vytvořit logo a slogan, složit školní hymnu, navrhnout studentské uniformy a profesorské hábity

 

Po detailnějším promyšlení původního plánu musím uznat, že je to nejspíš trochu moc velké sousto. Každopádně v případě použití jakékoliv mé myšlenky požaduji adekvátní odměnu.

Dočetl jste to až sem? :-D

 

Děkuji Vám za semík a přeji Vám pěkný den. :-)

David