Zadání domácího úkolu
Výběr z možností I–V.
U jednotlivých možností I–IV splňte všechny části.
I. Vlci a lišky v pohádkách
1. Poznejte pohádku podle obrázků (A–G)
2. K pěti z pohádek (A–G) přiřaďte typický výrok:
2a. Houknu a fouknu.
2b. Proč máš tak velké oči?
2c. Dej mi hrášku, povozím tě na ocásku.
2d. Dobrou noc a ať vás vlci straší celou noc.
2e. Otevřete vrátka, to jsem já, vaše maminka.
3. Ke třem pohádkám připište zajímavou informaci,
NEBO odpovězte na tři otázky:
3a. Čím se liší pohádky v levém a pravém sloupci?
3b. Která z pohádek je dílem Josefa Lady?
3c. Která z pohádek se dočkala své hrané podoby ve filmu Tři bratři?
II. Vlci a lišky v bajkách
Poznejte bajku podle obrázku (A–F) a u každé z nich stručně vystihněte její zápletku: o co se vlk či liška snažili?
III. „Nakresli mi beránka“
1. Z které knížky pochází daná věta, kdo a v jaké situaci ji říká? Porovnejte s obrázkem.
2. Kdo je autorem této knížky?
3. Jakou roli v ní má liška a jak souvisí se slepicemi?
IV. Vlk – pomocník, strážce... jízdní zvíře
1. Najděte dva příběhy, ve kterých se objevuje pouto vlka a člověka,
2. Najděte jeden příběh, ve kterých mohou být vlci (či vrci, vrrci) jízdními zvířaty.
3. Ke všem třem případům připište, o jaké vlky se jednalo, jak se dané pouto projevovalo, jak vzniklo...
V. Tečky
Spojte tečky od 1 do 559 a obrázek vybarvěte.
Vypracování
Krásný den, madam Centaurix,
vlci jsou fantastičtí! Tato hodina mě velmi bavila :))
A jelikož jsem jako malá vždy milovala spojování teček, nemohla jsem si to nechat ujít ani tentokrát...
Spojené tečky:
Vybarvený obrázek:
Akorát teda to vybarvování ostrých hran tam, kde měly být správně oblé, nevede úplně k mé plné spokojenosti :D Ale asi by to šlo :))
Děkuji za super hodinu a těším se na mimořádný úkol O:)
Mějte se nádherně!
Enola Gatito