Zadání domácího úkolu
1 Odsoudit nevinného nebo neodsoudit vinného. Tak co myslíte, co je společensky přijatelnější? Jsem tuze zvědav na váš názor!
A Stali jste se vy osobně někdy svědky toho, když bylo právě porušováno občanské, rodičovské nebo trestní právo? Nebo vícero najednou? Napište mi o tom!
B Napište mi znění vyhlášky o domácích úkolech číslo 98745-90098-2 z roku 2009, abyste si to sami ještě více zapamatovali a zbytečně tak nepřicházeli o výborné hodnocení svých domácích úkolů!
(= znění vyhlášky si vymyslete!)
Minimální délka úkolu bude 3 palce.
Vypracování
Dobrý den, posílám úkol.
1 + B
1 Odsouzení
Jsem toho názoru, že společensky přijatelnější je odsoudit nevinného, protože společnost vždycky většinou prahne po tom, aby byl vždy nalezen viník (i kdyby nakrásně neexistoval) a mohlo se na někoho konkrétního ukázat prstem se slovy "tys to byl, tys to udělal". Když se taková věc nestane (nikdo není odsouzen), nese tento případ společnost velmi těžce a hlasitě proti tomu protestuje. Neodsoudit vinného je tak vlastně ještě větší prohřešek, než odsoudit nevinného.
B
Vyhláška č. 98745-90098-2
ze dne 30.12.2009,
kterou se mění vyhláška č. 98745-90098-1 Sb., o domácích úkolech na kouzelnické škole.
Platnost od 31.12.2009
Účinnost od 1.2.2010
Ministerstvo kouzel, odbor pro kouzelné vzdělávání stanoví podle § 45 odst. 1 a § 46 odst. 3 zákona č. 98/1991, o základním vzdělávání (školský zákon), ve znění zákona č. 101/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
Vyhláška č. 98745-90098-2 Sb. o domácích úkolech na kouzelnické škole, se mění a takto nově zní:
ČÁST PRVNÍ
OBECNÁ USTANOVENÍ
§ 1
Předmět úpravy
Tato vyhláška upravuje charakteristiku, popis, vypracovávání, ohodnocení, omlouvání a podmínky pro plnění domácích úkolů zadávaných v kouzelnických školách (dále jen "domácí úkoly"), kterými se uskutečňují a vymezují práva a povinnosti při vzdělávání v kouzelnickém školství.
§ 2
Základní vymezení
(1) Domácí úkoly se dělí na
a) běžné úkoly, které jsou povinné a
b) mimořádné úkoly, které jsou volitelné.
(2) Domácí úkol je nedílnou součástí jednoho výukového termínu, přičemž termínem se rozumí období 14 po sobě jdoucích dní. Výukový termín počíná běžet dle stanoveného rozpisu, a to vždy v pondělí a končí druhou nedělí od zahájení výukového termínu.
ČÁST DRUHÁ
§ 3
Zadávání domácích úkolů
(1) Domácí úkol pro studenty připravuje vyučující, a to s ohledem na náplň vyučované hodiny, která by měla s úkolem souviset. Domácí úkol musí být zvolen vhodným zadáním a zadán tak, aby jej mohl splnit každý student s vynaložením přiměřeného úsilí sám, vlastními znalostmi a silami, případně aby byl schopen si vyhledat a samostatně zpracovat informace, které pro vypracování domácího úkolu potřebuje, pokud to úkol svým charakterem a zadáním umožňuje.
(2) Stanovení norem pro vypracování domácích úkolů platí následovně:
a) vlastní psaný text splňující rozsah délky 2,5 palce až 4 palců
b) vlastní kreslený obrázek v počtu jeden kus
c) vlastní báseň bez volného rýmu v délce 16 řádků (veršů), pokud se nejedná o zvláštní druh básně, jako je např. haiku či jiné netradiční básně a krátké básnické útvary
d) vlastní napsané drabble, rozděleno následovně:
i) drabble o 100 slovech,
ii) doubledrabble o 200 slovech,
iii) tripledrabble o 300 slovech,
e) vlastní fotografie v počtu 2 kusů,
f) vlastní prezentace s počtem slideů v rozmezí 6 - 12 stran,
f) jiná vlastní tvorba v počtu jeden kus, která odpovídá časové a tvořivé náročnosti tvorby uvedené v části a) až e), a zahrnuje tvorbu videa, animace nebo skutečně vytvořené dílo.
ČÁST TŘETÍ
§ 4
Odevzdávání domácích úkolů
(1) Student ve svém pokoji v sekci výuka nejprve zobrazí zadání úkolů, vybere si požadovaný typ úkolu v požadované termínu a přes pergamen se pustí do jeho vypracování.
(2) Domácí úkol je vypracováván výhradně přes admin úkolu. Admin umožňuje pracovat s textem, obrázkem i zdrojovým kódem, takže může být domácí úkol vypracován a upraven tak, aby s ním byl student spokojen. Domácí úkol umožňuje, aby k němu byla přidána galerie k vypracování, která je určena pro přiložení obrázků a fotografií.
(3) Po sepsání domácího úkolu je nutné úkol uložit a zobrazit jeho náhled.
(4) Jakmile je domácí úkol uložen, může student:
a) domácí úkol ihned odeslat k hodnocení tlačítkem Odevzdat úkol, které se nachází v červeném orámovaném obdélníku s oranžovým textem,
b) domácí úkol ještě upravit tlačítkem [ upravit úkol ], který se nachází pod zadáním úkolu a po textu Vypracování úkolu,
c) pokud nechce provést bod a) nebo b), může student nechat úkol uložený a pod vypracováním úkolu se tlačítkem Zpět na přehled třídy vrátit zpět na přehled všech úkolů daného předmětu.
(5) Student dbá na odevzdání všech svých domácích úkolů, a to včas v řádném termínu tak, aby byly vyučujícímu doručeny do jeho výukového adminu.
ČÁST ČTVRTÁ
§ 5
Známkování domácích úkolů
(1) Klasifikace známkování domácích úkolů je následující:
a) známka stupně 1 je Vynikající (zkratka V) a přidělení 15 bodů,
b) známka stupně 2 je Dobré (zkratka D) a přidělení 10 bodů,
c) známka stupně 3 je Přijatelné (zkratka P) a přidělení 5 bodů,
d) známka stupně 4 je Slabé (zkratka S) a přidělení 2 bodů,
e) známka stupně 5 je Hrozné (zkratka H) a přidělení 0 bodů,
f) známka stupně 6 je Omluveno (zkratka O), bez bodů.
g) známka stupně 7 je Troll - neodevzdáno (známka T), přidělení -10 bodů.
§ 6
Ohodnocení domácích úkolů
(1) Vyučující má povinnost ohodnotit domácí úkol včas.
(2) Lhůta pro včasné ohodnocení domácího úkolu končí ukončením následujícího termínu po termínu, ve kterém byl domácí úkol zadán.
(3) Vyučující ohodnotí studentovi úkol včetně klasifikace uvedené v § 5 a přidá k hodnocení svůj vlastní komentář, ve kterém podá studentovi zpětnou vazbu k vypracování domácího úkolu.
(5) Vyučující má právo za vypracování domácího úkolu přidělit dle svého vlastního uvážení a pravidel také bonusové body.
(4) V případě udělení bonusových bodů v rozmezí -10 až 10 bodů, což jsou body udělené nad rámec klasifikace, je třeba udělení těchto bodů zdůvodnit v komentáři k domácímu úkolu.
ČÁST PÁTÁ
§ 7
Omluvy domácích úkolů
(1) Omluvit lze pouze běžný domácí úkol. Mimořádné domácí úkoly omluvit nelze.
(2) Student má právo na 2 omluvy v jednom předmětu za školní rok.
(3) Student musí svou omluvu podat řádně a včas, a to prostřednictvím svého pokoje, v sekci výuka, po výběru předmětu, ve kterém chce omluvu uplatnit.
(4) Podání omluvy řádně a včas se rozumí tuto omluvu provést po otevření pergamenu se zadáním. Pod zadáním se v rámečku nabízí možnost [ omluvit tento úkol ] spolu s informací, kolik omluv má student pro vybraný předmět ještě k dispozici.
(5) Po vložení omluvy se domácí úkol stává omluveným.
(6) Chce-li student omluvený domácí úkol dodatečně vypracovat, má na vypracování stanoven čas 14 dní ode dne, kdy byla omluva vložena, a to včetně dne, ve kterém byla vložena.
(7) Pokud student omluvený domácí úkol dodatečně nevypracuje, zůstane ohodnocen dle § 5, odst. 1. f).
(8) Dodatečným vypracováním omluveného domácího úkolu nevzniká nárok na novou omluvu.
(9) Po vyčerpání dvou omluv pro dva různé běžné domácí úkoly musí být úkol odevzdán. V případě neodevzdání je domácí úkol hodnocen dle § 5 odst. 1 g).
ČÁST ŠESTÁ
Závěrečná ustanovení
§ 8
Zrušuje se:
1. Vyhláška č. 98745-90098-1 Sb., o domácích úkolech na kouzelnické škole ke dni 31.1.2010.
§ 9
Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1.2.2010.
Děkuji