Zadání domácího úkolu
Výběr z možností:
1. Vyberte si svého oblíbeného hrdinu (ideálně komiksového superhrdinu, ale není podmínkou) a porovnejte jej s Týem. Které vlastnosti mají podobné nebo stejné, lze najít nějaké paralely, shody i v jejich příbězích, osudech?
Pozor – povídací úkol, minimální rozsah 3 palce.
2. Vytvořte runy Teiwaz a Berkana tak, aby použitý materiál nějak odpovídal mužského a ženskému principu, který představují, nebo jejich dalším významům.
V komentáři stručně vysvětlete.
3. Odpovězte na otázky, které více či méně vycházejí z témat v této a předchozí hodině.
Otázky prosím překopírujte do svého vypracování a odpovědi připište přímo k nim.
3.1 Pojmenujte postavy (A–D) na obrázku F. Phillippse v 1. hodině.
3.2 Pojmenujte předměty (E – předmět v ruce postavy A; F – předmět v ruce postavy D) na obrázku F. Phillippse.
3.3 Po kterých bozích jsou pojmenovány jednotlivé aetty?
3.4 Najděte "přísady", z nichž bylo Gleipni vytvořeno, a jmenujte dvě z nich.
3.5 Proč si Tý "nechal ukousnout" ruku?
3.6 Kdo nebo co je to "thing"?
3.7 Jak se řekne "úterý" v angličtině, němčině nebo švédštině? Vysvětlete, co vlastně ten název znamená.
3.8 Jak se řekne "úterý" ve francouzštině, italštině nebo španělštině? Vysvětlete, co vlastně ten název znamená.
3.9 Vysvětlete, co vlastně znamená český výraz "úterý".
3.10 Co označují výrazy Aldebaran, Betelgeuse, Rigel a Sirius? Co je může spojovat?
3.11 Jak by mohla souviset hůlka osudu (bezová hůlka) s runou Teiwaz?
3.12 Uveďte dva rozdíly mezi Sleipnim na jedné straně a Fenrim, Jörmungandem a Hel na straně druhé.
3.13 Loki měl ještě dva syny – s věrnou a obětavou bohyní Sigyn. Zjistěte, co se s nimi stalo, když bohové trestali Lokiho za Baldrovu smrt.
3.14 Jak se jmenují Lokiho rodiče?
3.15 Který z řeckých bohů se podobně jako Loki narodil poté, co jeho matku zasáhl otcův blesk? Tohoto řeckého boha poté, na rozdíl od Lokiho, jeho božský otec "donosil" ve svém stehně, protože lidská matka zásah bleskem nepřežila. Hledaný řecký bůh je spojován především s vínem a veselím, ale také s plodností, vegetací.
4. Úkoly ve jménu Teiwaz a Berkany – splňte všechny
4.1 Třicetkrát projděte úspěšně Ďáblovou jámou.
(Pošlete dva printy ze své osobní statistiky v sekci Prasinky, jeden před začátkem plnění úkolu a druhý po jeho splnění.)
4.2 Na individuálním tréninku desetkrát úspěšně splňte svůj cíl na jednom z postů (dejte nebo chyťte gól, trefte potloukem terč nebo proleťte terčíky).
4.3 Pošlete 30 fazolek své koleji nebo studentu 1. ročníku.
4.4 Splňte 3 přání mazlíčkům (nezáleží, zda Vašim vlastním, nebo těm z útulku).
4.5 Namíchejte Popáleninovou mast (viz Rukověť alchymistova aneb Lučba pokročilého).
Vypracování
Dobrý den, madam Heky.
Vybrala jsem si zadání číslo 2.
Runu Berkana jsem vytvořila na vejce, které mi připomíná mateřství, bezpečí zárodku, díky skořápce. Vejce je jako obnova života, začátek nového života. Berkana má v pojmu břízu a proto jsem také zvolila bílé vejce, které je lehce pomalované jako růst a uzdravení po různých překážkách, který život ženy přináší.
Runu Teiwaz jsem vytvořila na černý valounek (kámen), protože muži jsou tvrdí, občas jako skála a mají na to právo, jelikož nás ženy dokáží podržet a být nám tou oporou. Kameny se kdysi používali k boji nebo k lovu. Kameny přispívají i rovnováze nejen v duši. Z kamenů se kdysi stavěli hrady (většinou pro může, jelikož uvnitř zdí byla zima) a každý kámen musel mít svůj řád a svou rovnováhu, jinak by vše spadlo. Velký kámen nebo skála v nás vyvolá respekt, stejně jako bychom měli mít respekt k něžnému i mužskému pohlaví. Valounek je lehce vykouslý, tak jako Fenrir ukousl Týrovi ruku.
Krásný den.
A.S.