Soutěže 2056
Výuka 2352
Semináře 802
Zmijozel

Autor: Sára Wolf
Práce odevzdána: 13. 10. 2024 17:16
Seminář: Čas I.
Přednášející: Aki san Marino

Zadání semináře

Vyberte si jedno z nabízených témat:

1)      Ztvárněte ty nejzajímavější kouzelnické hodiny, které jste dosud viděli. Za pár čar na papíře dobré hodnocení nečekejte. Nezapomeňte na popis nejméně na 1,5 palce a u hodin i na jmenovku.

2)      Dejte si tu práci a sestavte venku - třeba na parapetu okna - sluneční hodiny nebo gnómon. Změřte přesně 3 hodiny, tedy udělejte 4 „zářezy“. Očekávám 4 fotografie z Vašeho snažení. Uvidím na nich Vaše jméno, „podložku“, na kterou budete postupně zaznamenávat čas. Tyč, kterou budete měřit a vedle položené hodinky, které ukáží, že jste opravdu měřili a zaznamenávali po hodině. A kratičké vysvětlení, kde jste měřili. Hodně zdaru!

Dejte si pozor, ať skutečně svítí sluníčko a na obrázku je vidět skutečně stín, který tyč vrhá…

3)      Napište mi, na kterou situaci z Vašeho života dané přísloví nejlépe sedí a co přesně vyjadřuje. Je to pravda? (text nejméně na 3 palce)

Čas raní, čas hojí. (ilyrské přísloví)

Vypracování

Dobrý den madam,

moc děkuji za úžasný seminář, který mě inspiroval k vyhledávání nejzajímavějších kouzelnických hodin. A podařilo se! 

Našla jsem v muzeu přesýpací hodiny a pokusím se popsat jejich účel tak, jak to bylo vysvětleno mě. 

 

Původní účel těchto hodin byl pro studenty prvního ročníku kouzelnických škol. Úplně nahoře se zadal datum a použilo se kouzlo pro identitu mladého kouzelníka ( číslo 1) 

Tím se automaticky spustil tok informací, který znázorňoval veškeré povinnosti v danném dni, které je nutno splnit. (číslo 2)

Jak postupoval čas, propadaly informace do spodní části přesýpacích hodin a tvořily se z nich popsané pergameny. (číslo 4)

Za hodinami byl skrytý opeřený tvor, s ostrým zobákem. Svíral v křídlech spodní část hodin. (číslo 3)

Pokud do spodní části napadal příslušný počet nesplněných pergamenů, tedy úkolů, probudilo to opeřence a ten začal výhružně máchat křídly. Když ani to s lajdáctvím studenta nepohnulo, začal opeřenec zuřivě klovat do hodin. Více je vidět na obrázku pod lupou. (číslo 6)

Jak se opeřenci podařilo vytvořit ve skle prasklinu, začaly pergameny ožívat. (číslo 5)

Nejprve jim narostly ruce, vytvořil se na nich vykřičník, prorazily si cestu ven a začaly profackovávat líného provinilce. 

 

Časem tyto hodiny byly staženy z oběhu, neboť to bylo ministerstvem kouzlem považováno za šikanu na studenstvo. 

 

Sára W.