Zadání domácího úkolu
Představte si následující situaci. Sešla se skupinka čarodějů, kteří všichni oplývají poměrně silnou vodní povahou, ostatní živly jsou v jejich osobnosti oslabené. Textem, básní či obrazem zachyťte, čemu se asi budou věnovat, jak to bude celé vypadat, čeho dosáhnou atp. (text o délce alespoň 3 palců, báseň o délce alespoň 16 veršů, 1 kreslený či malovaný obrázek)
Vypracování
Dobry večer. Snad jsem zadání alespoň zčásti vystihla. Vzala jsrm si jako postavy archetypy vodních znamení a trosku zveličila jejich vzájemné odlišnosti. Nedovedla jsem si moc představit, jak by pasivní introspektivni ztělesněná voda řešila vnější problémy, tak jsem je trošku okořenila...
Tři postavy se krčily nad červenobílým tratolištěm v lese. Byl to hrozný pohled. Tam, kde ještě včera zdobil podzimní krajinu čarodějný kruh nádherných vzrostlých muchomůrek, ležely teď ukopané a rozšlapané puntíkaté kloboučky a sem tam kus rozdupané nohy. Rak začal trošku pofňukávat.
"Jak to jen někdo mohl udělat? Takové krásné houby... a navíc mají i využití..." otřel si nos rukávem mikiny v barvách nebohých hub.
"To byly určitě ty hlučné děti, které jsme viděli cestou," zanalyzovala po chvíli přemýšlení situaci Ryba.
"Tak ještě aby je ta jejich učitelka něco naučila, pořád jen koukala do mobilu na ŤikŤok," dodal naštvaně Štír a dal si ruce do kapes bílých kalhot.
"Tak ty děti poučíme my!" zajuchala Ryba, až jí poskočil rozeplý bílý krajkový svetřík. "Co byste řekli na vzdělávací letáčky o našich houbách do škol?"
"Super nápad. Škoda, že tyhle chuděrky už nezachrání," povzdychl si Rak a znovu pohlédl na tu tragédii.
"Tak kdo říká, že je nemůžeme trošku poučit i za ně..." uchechtl se Štír temně a prohlédl si ostatní. Ti na něj chvíli zírali, než jim došlo, co asi může mít za lubem.
"No dobrá, ať nezapomeneme na původní plán, Rybo vymysli prosím, co bychom tam mohli napsat a ty, Štíre, se zamysli, co potřebuješ," zaúkoloval je Rak. Jeho kamarádi ani netušili, že v sobě tyhle organizační schopnosti má. "A já, já jsem tady vedoucí," zamumlal si pak tak, aby ho neslyšeli.
Všichni si sedli o kousek dál a začali plánovat. Ryba odněkud vytáhla zčásti pokreslený a popsaný sešit a začala sepisovat nápady. Rak jí stál za zády, občas poznamenal něco dalšího k tématu. Štír mezitím plánoval strategii pomsty.
Děti si hrály na dvorku školy a učitelka jim jako obvykle nevěnovala pozornost. V tom se na ně shora sesypal déšť z rozkopaných hub a z křoví se vynořil asi metr sedmdesát vysoký tvor s širokým rudým kloboukem a bílou nohou s krajkovou sukýnkou. To je asi hodně přerostlá muchomůrka. Děti se rozječely a začaly po zahradě pobíhat jako ilustrace k Brownovu pohybu částic. Tehdy učitelka vzhledla od mobilu a uviděla postavu také, jen pár metrů od ní. Vyjekla a začala utíkat taktéž.
"To jste byli vy, ti co takhle ublížili mým dětem!" vykřikla postava a udělala dalších pár kroků.
Rakovi a Rybě byla trochu zima, ale pobaveně sledovali situaci před sebou. Pak ze křoví tajně za pomocí Wingardium leviosa podali Štírovi letáčky, které se jal s dalším burácením házet mezi děti.
Mise byla dokonána. Vodní znamení si šla sednout zpátky do lesa, přeci jen, chtěla si popovídat o tom, co se jim uplynulý týden zdálo.