Zadání soutěže
Dobrý den přeji,
jak jste si možná všimli, u mudlů se to hemží různými Růžemi pro nevěstu, Bachelory a vším možným dalším, to je jistě pro mnohé zajímavá podívaná, ale mně v tom schází aspoň trocha kouzla.
Co po Vás budu chtít: Příběhem popište nějakou reality show jako kdyby se odehrávala na našem hradě. Kdo by se účastnil? Co by byla hlavní výhra? Jaké by nastaly zvraty? Mám si donést popcorn? Vyberte reality show pouze jednu. Za 2 palce textu nabízím 5 sr/b. Maximum je 60 sr/b a tedy 24 palců!
Vypracování
Krásný den, madam Sjů,
ačkoliv je dost možné, že jsem si tou délkou vypracování podepsala ortel a nedostanu ani bod, ale nemohla jsem si pomoct. Hrozně jsem se do toho vžila a potřebovala jsem zjistit, jak to dopadne. Jména vypadnuvších jsem si po celou dobu soutěže losovala z kuchyňské misky. :D
Také bych se chtěla omluvit za barevně nezvýrazněná jména, ale včerejší výpadek hradu mě donutil soutěž odevzdávat z mobilu a po pár jménech jsem na vybarvování přestala mít nervy.
Kdo přežije: Starý kumbál za zrcadlem
Den 1., Příchod do Starého kumbálu
Magická brána za zrcadlem se uzavírá. Dvacet odvážlivců z různých kolejí a řad zaměstnanců stojí uprostřed prastarého kumbálu. Je plný zaprášených kufrů, starého nábytku, zamčených skříněk a podivných předmětů, které už dávno upadly v zapomnění.
Nad nimi se rozsvěcí obří iluze pana ředitele Nimrandira Elénére, který s gumovou kachničkou pod paží pronese úvodní slova: „Od této chvíle jste uzavřeni v kumbálu. Zde se odehraje vaše hra, přičemž každý třetí den jeden z vás odejde. Nemůžete utéct, nemůžete se přemisťovat, nemáte kontakt s okolím. Musíte přežít a stát se vítězem!“
Soutěžící jsou rozděleni do čtyř kmenů.
Ďasovci (s modrými šátky):
• systematická a organizovaná Nicolette Marique Leroy, která je skvělá v plánování
• přátelská a laskavá Bertranda Hooki, která má dar spojovat lidi
• energická Ema Talia, která miluje jídlo, ale nenávidí sport
• tichá pozorovatelka a šlechtitelka mazlíčků Saiph Lacaille
• profesorka Latiny s duší druidky a vlčím srdcem madam Hekatea Centaurix
Bouřliváci (s červenými šátky):
• strategická fanynka Survivoru Aya Watanabe
• sarkastická šéfredaktorka Olivia Wines
• vystresovaná famfrpálová kapitánka Lily Starling
• citlivá a vnímavá výtvarnice Enola Gatito
• profesorka finštiny s vášní pro ptáky madam Skylar Blair Anderson
Kůrolezové (se zelenými šátky):
• královna humoru a skvělá vypravěčka Meningitida Epidemica
• výstřední, jemný a citlivý kluk s vkusem Meth von Prag
• stylová módní nadšenkyně Freya Reeves, která peče dorty
• byznysmenka Nessa Naiadés
• ochránkyně žab madam Barbara Arianne Lecter
Mečorozi (se žlutými šátky):
• systematická a přesná novinářská duše Ashley Watfar
• brankářský mág Ben Gobha přezdívaný Chobotnice
• silná, bojovná, přímá a čestná Meadow Algiedi
• zkušená cestovatelka Faye Sages
• návrhářka a švadlenka madam Christina Elizabeth Stark
Nic okamžitě rozděluje úkoly, Emča si lehne do rohu, Saiph mlčky sleduje ostatní, Bertri přináší pavouka do přístřešku a tvrdí, že je to jejich nový mazlíček. Madam Heky postaví kruh z krabic, do středu položí svíčku a začne šeptat kouzla v latině.
Aya všechny burcuje, plánuje strategii a mluví o výzvách z 27. série. Olivka sedí bokem a zapisuje si poznámky do deníku. Lily panikaří, že nemají přístřešek. Enolka vytváří mapu kumbálu a madam Sky si z papíru vystřihuje siluetu ptáka.
Týda předvádí komediální vystoupení, Meth zpívá ódu na šátek, Freya vyrábí záclonky, Nessie nabízí výměnu deseti fazolek za polštář a madam Žába staví žabí jezírko z kotlíků.
Ashley svému kmeni rozdává harmonogram, Ben mlčí. Mead obchází kumbál a hledá nejlepší obranný bod. Fejka vytváří cestovní mapu a madam Christínka rozděluje materiály podle barev. Tábor je organizovaný, ale chladný.
Všichni se pomalu ukládají ke spánku. V kumbálu panuje zvláštní napětí, každý ví, že zítra už hra začne naplno.
Den 2., První výzva o odměnu
V kumbálu se rozednívá. Hlad začíná být znatelný, napětí roste.
Znovu se zjeví iluze pana ředitele a s vážnou tváří oznamuje: „Dnes zjistíte, jak rychle se umíte rozhodovat. Vaše první výzva o odměnu právě začíná. Každý kmen má 10 minut na to, aby z hromady předmětů posbírat to, co uzná za nejcennější. Ale pozor! Co jednou vezmete, už nemůžete vrátit!“
Kmeny vtrhnou k hromadě věcí.
Nic se snaží řídit skupinu, ale Emča popadne dvě konzervy a mizí. Saiph najde tlustý svazek Péče o kouzelné tvory a nechce ho pustit. Madam Heky sbírá svíčky, protože latina se prý čte nejlépe při svitu svíčky. Bertri táhne starou vlněnou deku.
Aya velí: „Jídlo, světlo, přikrývky! Přesně jako ve 23. sérii!“ Lily běhá sem a tam, ale nic nenese. Olivka si klidně vybírá stříbrný kotlík, který se třpytí. Enolka vytahuje papíry a pera. Madam Sky přináší proutěný košík, který jí připomíná ptačí hnízdo.
Týda křičí, ať někdo vezme tu dortovou formu! Meth najde šálu, kterou si okamžitě uváže jako čelenku. Freya vytahuje látky s květinovým vzorem. Nessie shrábne tři svíčky, dvě deky a obchoduje: „Za hrnec Ti dám dvě svíčky!“ Madam Žába nese bedýnku s mechem a říká, že už v ní cítí pulce.
Ashley dává rozkazy a zapisuje si inventář. Ben v tichosti nese čtyři přikrývky, Mead se hádá s Fejkou, zda je důležitější kotlík nebo lucerna. Madam Christínka vezme nitě, jehlu a kus záclony a už si chystá místo na šicí dílnu.
Pan ředitel opět promlouvá: „Nešlo jen o množství, ale i o kvalitu, strategii a týmovou spolupráci. Nejlépe si vedl kmen Mečorohů, který byl organizovaný, praktický a měl jasno v prioritách. Jako odměnu získávají tři deky, lucernu, čaj a jednu misku.
Ďasovci se hádají. Nic si myslí, že byli příliš chaotičtí. Emča schovává konzervu pod přikrývku.
Bouřliváci vypadají zklamaně, ale Aya má v očích plamen.
„Zítra to vyhrajeme!“
Kůrolezové vtipkují. Týda nazve jejich hromadu Muzeem zbytečností. Madam Žába si mne ruce nad mechem.
Mečorozi slaví v tichosti. Ben usne na dekách dřív, než se stihnou o výhru pohádat.
Den 3., Výzva o imunitu a první kmenová rada
Napětí stoupá. Už večer předtím se začaly objevovat první známky nervozity... jeden z kmenů dnes přijde o svého člena.
Objeví se iluze pana ředitele, tentokrát vážnější než jindy.
„Dnes rozhodnete o prvním vyloučeném. Ale nejdřív budete muset bojovat o imunitu. Kmen, který prohraje, půjde večer na kmenovou radu. A tam někdo z vás skončí svou cestu.“
Každý člen kmene se postaví na vratkou hromadu z kufrů, do ruky dostane dlouhou tyč a misku naplněnou vodou. Úkolem je vydržet stát co nejdéle bez pádu nebo rozlití vody. Pokud vyleje byť jen kapku, hráč je z výzvy venku. Vyhrává kmen s největším zbylým počtem hráčů na konci výzvy.
Nic stojí pevně, Bertri vypadne hned, protože ji rozesmála Týda ze sousedního kmene. Saiph vydrží překvapivě dlouho, madam Heky stojí jako socha, Emče po dvou minutách upadla tyč.
Aya odříkává jména vítězů Survivora a stojí pevně. Lily se třese, ale drží. Enolka je sice elegantní, ale nešťastně klopýtne. Madam Sky je diskvalifikovaná, místo tyče držela ptačí bidýlko. Olivka vypadá znuděně.
Týda balancuje a u toho vypráví vtip o tyči a medvědovi. Meth si drží šálu z minulé výzvy jako talisman, ale vypadne těsně před koncem. Nessí se snaží vyhandlovat výhru už během výzvy, madam Žába stojí klidně, jako by meditovala. Freya drží rovnováhu jako modelka.
Ashley padá jako první, Ben drží jako přibitý, Mead se snaží, ale vypadne jako druhá. Fajka tančí, ale i tak se drží, neuvěřitelná rovnováha! Madam Christínka působí křehce, ale vydrží až do konce.
Vítězí kmen Kůrolezů se čtyřmi zbylými hráči. Na kmenovou radu půjdou Bouřliváci, kteří vydrželi pouze ve dvou.
Podle Ayi Lily ohrožuje kmen svou nevyrovnaností, Olivka to pozoruje mlčky a zapisuje si poznámky. Enolka se drží zpátky, madam Sky hledá pírko, které podle ni rozhodne. Lily má pocit, že ji chtějí podrazit a rozpláče během večeře v podobě studených brambor.
Nakonec je opravdu vyřazena Lily. Podle ostatních soutěžících je silná, ale psychicky nevyrovnaná. Odchází tiše, se slzami v očích a se slovy: „Já si stejně radši zahraju famfrpál.“
Den 4., První den po kmenové radě
Bouřliváci se probouzejí do ticha. Místo, kde spávala Lily, zeje prázdnotou. Její svetr zůstal přehozený přes jeden z kufrů, nikdo ho zatím neodklidil.
Aya vstává brzy a zapisuje si na kousek pergamenu „Den 4. – první oběť“. Olivka se přestěhovala dál od všech, Enolka tiše kreslí obrázky a madam Sky stále hledá pírko.
Napětí mezi Olivkou a Ayou by se dalo krájet.
Nic navrhla vytvořit rozpis služeb na sběr vody z parapetů, Emča zívá, Berti všem pomáhá a madam Heky sedí ve svém kruhu a tiše medituje. Saiph sleduje každý pohyb a večer si potají něco kreslí do deníku.
Vypadá to na začínající alianci Bertri + Emča a možná i Saiph. Nic je podle nich moc organizovaná, ale zatím to nikdo neřekl nahlas.
Týda si dnes vyrobila klobouk z papíru, Meth jí ho nadšeně chválí. Freya je nejvíc v pohodě, její nový závěs vypadá jako od madam Christínky.
Nessie si dnes poprvé všimla, že Meth má přátel, než čekala. Cítí z něj hrozbu. Madam Žába se věnuje pulcům ve vlhkém koutku.
Týda, Meth a Freya jsou jasným trojlístkem. Nessíe zatím se všemi obchoduje. Madam Žába je moudrá, ale mimo taktické debaty.
Ben dnes mlčí víc než obvykle, možná je mu chladno, možná přemýšlí. Ashley vede evidenci spotřeby čaje a příděly dek. Mead navrhla trénink soubojových postojů, madam Christínka ji ale upozornila, že by si neměla ničit švy na oblečení. Fejka se rozhodla postavit miniaturní stan.
Madam Christínka a Ashley tvoří velmi schopný tandem. Fajka je samotář, ale všichni ji vnímají jako užitečnou. Mead je emocionální a výbušná. Ben je ticho před bouří.
Večer si Emča vymyslela píseň o Bertíkových fazolkách a zpívá ji na celé kolo.
Nessie obchoduje s přikrývkami – jedna deka za dvě sklenice vody.
Aya sleduje všechny kmenny a zapisuje si poznámky. Netuší, že ji u toho pozoruje Nic.
Den 5., Výzva o odměnu
Druhá výzva o odměnu je ve vzduchu a atmosféra začíná houstnout. Po prvním vyřazení si všichni uvědomují, že být milý nestačí.
Iluze pana ředitele se dnes neobjevuje. Místo toho se na podlaze každého tábora rozbalí pergamen se vzkazem: „Dnešní výzva o odměnu bude zkouškou důvtipu a týmové spolupráce. Rozluštíte šifru včas?“
Každý kmen obdrží krabici plnou zamotaných svitků s různými hádankami, šiframi a starými nápisy. Cílem je správně vše rozluštit a z odpovědí sestavit formuli, která otevře bednu s odměnou.
Nic okamžitě přebírá vedení, všechno zapisuje, rozděluje role, ale ostatní přetěžuje. Emča uprostřed luštění začne jíst tužku, Saiph je zmatená a madam Heky recituje úryvky ze starých rituálů, které nemají s hádankami nic společného. Bertri srší nápady.
Aya je ve svém živlu. Zná logiku her nazpaměť a pevně řídí kmen. Olivka jen hledí, Enolka místo čísel kreslí symboly a madam Sky si povídá s ptáky v okně. Bednu neotevřou.
Týda křičí: „To je jak křížovka na zadní straně Trimela!“ Meth navrhuje pomoci si systémem barev, Freya hodnotí vzhled hádanek a Nessie se dohaduje s madam Žábou, která tvrdí, že to celé připomíná rituál rozmnožování skokanů. Nakonec šifru prolomí.
Ashley přebírá iniciativu a všechno si zapisuje. Ben si omylem sedne na jednu z šifer, Mead navrhuje porazit hádanky silou. Madam Christínka přečte jednu hádanku pozpátku a funguje to! Fejka si myslí, že je to všechno podvrh.
Vítězí kmen Kůrolezů. Jako jediní správně sestavili všechna zaříkadla včas a odemkli bednu. Získávají košík čokoládových dortíků, polštář pro každého a aromalampu.
Nic ztrácí autoritu, Emča tajně ukradne Kůrolezům dortík.
Aya je zklamaná, Olivka se tváří, že ji to vůbec nebere.
Ashley si vše zaznamenává do tabulky, Mead vztekle mlátí do lavice a madam Christínka ze žalu šije.
Den 6., Výzva o imunitu a druhá kmenová rada
Napětí v kumbálu zesiluje. Všichni ví, že večer skončí hra někoho dalšího.
Iluze pana Nima se dnes zjeví s čajovým šálkem v ruce.
„Dnešní výzva o imunitu prověří vaši trpělivost, soustředění a pevné nervy. Zvládnete udržet rovnováhu, nebo všechno spadne jako domeček z karet?“
Každý člen kmene staví věž z knih, krabiček, pergamenů, kotlíků a dalšího harampádí. Celý kmen musí vytvořit tři stabilní věže vysoké alespoň 1,5 metru.
Nic rozdává přesné instrukce, Emča staví z konzerv, ale neodolá a jednu otevře a sní. Saiph navrhuje použít krabice, což se ukáže jako skvělý nápad. Madam Heky vkládá do věže vlčí amulet, aby držela. Bertri se snaží vyvažovat věže silou vůle.
Aya se chopí vedení, ale nikdo ji neposlouchá. Enolka staví věž jako umělecké dílo, které se nakonec zřítí. Olivka mlčí, ale strategicky podpírá věž ve správném bodě. Madam Sky tvrdí, že použila ptačí intuici.
Týda si zpívá, Meth se tomu směje, ale omylem přitom porazí jednu věž. Nessie vymění jednu krabici za dva recepty od Freyi, madam Žába tvoří základ z mechu a kotlíků.
Ashley rozdává pokyny jako generál, Ben nosí kotlíky, Mead chce zbourat věž a postavit novou, ale Ashley odmítá. Fejka najde šroub a díky němu celá věž drží. Madam Christínka zdobí věže mašlemi.
Vítězí kmen Mečorohů. Jejich tři věže jsou nejpevnější a vydrží i zákeřné foukání vedlejšího kmene.
Na kmenovou radu půjdou Bouřliváci. U všech tří věží došlo ke kolapsu.
Aya začíná být z další kmenové rady nervózní. Ví, že moc mluví. Olivka se dál tváří neutrálně, ale Enolka ji začíná sledovat. Madam Sky vyčkává.
Aya chce hlasovat pro madam Sky, podle ní nic kmeni nepřináší. Enolka chce jít po Aye, prý je nebezpečná. Olivka přemýšlí, ke komu se přiklonit.
Na kmenové radě vypadává Aya. Podle spoluhráčů je skvělá ve výzvách, ale brzy příliš výrazná. Odchází hrdě.
„Příště si zahraju znovu a dojdu dál než Russel Hantz!“
Den 7., Den odpočinku
Aya je pryč. Zůstává po ni pečlivě složený seznam vítězů amerického Survivoru, který nyní Olivka čte, jako by to byly šifry. Enolka je klidnější, ale stále je na pozoru. Madam Sky působí spokojeně, prý si k ní v noci pírko samo našlo cestu.
Enolka a Olivka se tiše zbližují, obě nenápadné, ale bystré. Madam Sky dál působí, ale mluví se všemi ptáky, které přilétávají k oknu.
Druhý výhra Kůrolezů v řadě z nich dělá silný tým, ale Týda tuší, že to přitahuje pozornost. Meth si skládá nový outfit z ubrusů, Freyuška navrhuje dort ve tvaru stanu a Nessie tajně obchoduje se sušenkami, které dostala od Mečorohů výměnou za „pravý krystal štěstí“, což byl ve skutečnosti pouhopouhý knoflík. Madam Žába cvičí žáby.
Nic začíná být podezřívána z toho, že všechno příliš kontroluje. Emča snědla pergamen s plánkem kumbálu, ale prý jí nechutnal. Bertri udržuje míř, madam Heky trénuje latinu pod hromadou dek a Saiph vše sleduje, ale nemluví.
Mezi Emčou a Bertri se formuluje spojenectví založené na jídle a legraci. Saiph s nikým moc nemluví a Nic je v nebezpečí, i když to zatím neví.
Ashley a madam Christínka tvoří strategickou dvojici. Ben dál mlčí, ale všechno poslouchá. Mead je impulzivní, ale zatím loajální. Fejce chybí cestování a tak plánuje, že v noci přespí pod jiným stolem.
Celý večer Olivka pozoruje Týdu.
Madam Žába vymýšlí jména pro žáby.
Emča tvrdí, že slyšela z jedné z beden nějaké hlasy, ale nikdo jí nevěří.
Madam Heky večer medituje. Pod polštářem, na kterém sedí, najde malou sošku vlka a vezme si ji jako talisman. Že se jedná o skrytou imunitu, ale netuší.
Den 8., Výzva o odměnu
Ráno se iluze pana ředitele objeví s vážným výrazem a naběračkou od omáčky v ruce.
„Dnes vás čeká výzva, která prověří nejen vaši rychlost, ale i schopnost myslet v týmu. Který kmen zvládne rozluštit kombinaci magických předmětů nejlépe, ten si odnese odměnu, která vás zahřeje nejen na duši...“
Každý kmen obdrží deset magických předmětů a deset pomíchaných popisků. Úkolem je přiřadit popisky ke správným předmětům a chronologicky je seřadit podle data jejich vzniku. Čas běží, kmen, který vše dokončí správně a nejrychleji, vyhrává.
Nic si bere vedení, madam Heky hned pozná tři druidské předměty. Emča vše hádá špatně, Saiph s Bertri výjimečně rychle spolupracují. Ďasovci jsou hotovi jako druzí.
Enolka čte popisky nahlas, Olivka si vytváří systém podle barev inkoustu, madam Sky přikládá pírko ke každému předmětu. Nakonec odpovědi odevzdají pozdě.
Týda si vymyslí mnemotechnickou pomůcku – každý předmět má svůj verš. Meth správně určí dámský vějíř, Nessie mezitím zkouší prodat jeden z předmětů Mečorohům, madam Žába pozná přísadu do lektvarů a zasní se. Kůrolezové odevzdávají první.
Ashley zapisuje jako posedlá, Fekjka si každý předmět prohlíží, jako by si ho chtěla vzít na výlet. Ben si předměty prohlíží ze všech stran, Mead chce všechno seřadit podle velikosti a madam Christínka se soustředí na estetiku předmětů. Odevzdávají odpovědi jako třetí a ještě mají navíc dvě chyby.
Vítězem výzvy se stal kmen Kůrolezů. Získávají kotlík teplé polévky, jeden pár pletených ponožek pro každého a malý ohřívač kotlíků.
Madam Žábuška navrhuje přidat do polévky trochu mechu. Meth nesouhlasí.
Ďasovci jsou zklamaní, ale jsou rádi, že si konečně nelezli na nervy.
Olivka si něco zapisuje.
Fejka pronese, že by se měli s někým spojit. Ashley nad tím přemýšlí.
Po výzvě se náhodně potkají Týda z Kůrolezů a Ben z Mečorohů. Vymění si pár slov o výhře.
Den 9., Výzva o imunitu a třetí kmenová rada
Iluze pana ředitele se objeví s temným výrazem a šeptavým hlasem.
„Tato výzva je o ladnosti, přesnosti a tichosti. Který kmen dokáže projít nástrahami kumbálu bez hluku a bez chyby, ten získá imunitu.“
Kmen musí projít celým kumbálem jako jeden celek, a to mezi zavěšenými rolničkami, přes staré dřevěné podlahy a kolem magických předmětů. Tým s nejmenším počtem zaznamenaných zvuků vyhrává.
Nic sestaví složitý plán kroků a posunů. Madam Heky postupuje tichými latinskými pokyny, Bertri uklidňuje Saiph, která je viditelně nervózní.Emča však šlápne hned při prvním kroku na vrzající prkno v podlaze
Enolka jde z Bouřliváků elegantně jako první, Olivka kontroluje každý krok, madam Sky přeskakuje prkna jako kolibřík, ale zakopne o starou lampu, která se rozbije. Všichni ztuhnou.
Týda zavelí, ať Kůrolezové postupují pomalu. Meth jde pomalu za ní, Freya jde úplně potichu, Nessie omylem šťouchne do poličky, ale zachytí ji dřív, než spadne. Madam Žába si s sebou nese žábu pro štěstí. Ticho je skoro až podezřelé.
Ashley vydává šeptem pokyny, Fejka se pohybuje jako na expedici v Grónsku, Ben se plazí a Mead udělá bojový kotoul. Madam Christínka jde ve šlépějích ostatních, ladná a tichá. Rolnička se ale zachytí o Fejčin rukáv a zacinká. Smůla.
Vítězem imunity je kmen Kůrolezů. Jejich třetí výhra v řadě.
Po návratu do tábora je Ďasovcům jasné, že někdo z nich večer odejde. Nic se snaží jednat, ale její „taktické vedení“ už působí spíš jako rozkazování. Emča nasadila výraz, že ona za nic nemůže, Bertri je zklamaná, ale stále usměvavá. Saiph mlčí, možná něco chystá. Madam Heky si v koutě tiše šeptá s vlčí soškou.
Nic se snaží získat Saiph, nabízí jí výhody do budoucna. Bertri navrhuje, že by měl odejít ten, kdo nejmíň pomáhá. Emča tajně mluví s madam Heky: „Když budete hlasovat jako já, dám Vám poslední sušenku!“ Saiph má moc, její hlas může rozhodnout.
Na kmenové radě je vyřazena Nic. Podle spoluhráčů je organizovaná, ale přehnaně řídící.
Den 10., Den bez výzvy
Nic je pryč. A se svým odchodem po sobě zanechala prázdný rozpis a tlumené výdechy úlevy.
Bertri se snaží nastolit přátelštější atmosféru, Emča slavnostně otevřela plechovku s kukuřičnou kaší, Saiph je velmi tichá , ale začíná častěji sledovat Emču. Madam Heky medituje s vlčí soškou.
Vztahy Ďasovců vypadají stabilně, ale každý ví, že je to jen na chvíli.
V kmeni Bouřliváků už je jen Olivka, Enolka a madam Sky. A tím víc vyniká, jak jsou rozdílné.
Olivka si drží odstup, ale píše si poznámky typu: „Enolka – možná srdce, madam Sky – duše, já – mozek.“
Enolka tráví čas kreslením.
Madam Sky třídí peříčka podle jejich délky.
Mezi Olivkou a Enolkou se rýsuje aliance, zatímco madam Sky zůstává jako tichý pozorovatel.
Po třetí výhře v řadě je nálada u Kůrolezů uvolněná, ale už i lehce opatrná.
Týda navrhuje vyrobit si kumbálový zpravodaj.
Meth šije nový oděv, Freya pořádá pro žáby módní přehlídku, Nessie si zapisuje inventář sušenek a madam Žába rozšířila jezírko.
Všichni si rozumí, ale každý ví, že první prohra bude zlomová.
Ashley začíná sestavovat přehled kmenových rad. Mluví o tom s Fejkou, která má přehled. Ben se usmívá a úplně poprvé promluví: „Horko.“
Mead trénuje s kameny, jako by to byly soupeři v Soubojovém klubu. Madam Christínka šije nový obal na kotlík.
Ashley a madam Christínku spojuje rozum a styl, Fejka a Ben jsou potenciální dvojka, Mead je silná karta, ale izolovaná.
Saiph si v noci vyřízla z přikrývky symbol ve tvaru mandragory.
Enolka nakreslila komiks s názvem „Madam Sky a peříčko osudu.“
Nessie si s Týdou povídá o investicích.
Ashely nechala na zemi pergamen s tajnou zprávou. Najde ji někdo?
Den 11., Výzva o odměnu
Iluze pana ředitele se dnes objeví s perem za uchem a přísným výrazem.
„Dnešní výzva o odměnu otestuje vaši kreativitu, nápaditost a schopnost spolupracovat pod časovým tlakem. Každý kmen dostane 30 minut na vytvoření scénky. Hodnotí se originalita, humor, souhra a celkový dojem. A ano, může se i zpívat.“
Ďasovci si připraví scénku s názvem Jak správně zacházet s mandragorou.
Bertri hraje mandragoru a neuvěřitelně řve. Emča se snaží zasadit Bertri do květináče. Saiph předvádí odborný výklad. Madam Heky mluví plynně latinsky, čímž znervózní ostatní kmeny.
Scénka působí jako mix biologické přednášky a divadelního kabaretu. Má to šmrnc!
Bouřliváci si připraví scénku s názvem Výhody kouzelnické korespondence.
Olivka předvádí redakční sovu, Enolka kreslí obří dopis na starý ubrus, madam Sky předčítá báseň o poštovním ptactvu.
Scénka je mírně melancholická, ale nápaditá.
Kůrolezové si připraví scénku s názvem Jak přimět žábu, aby mluvila pravdu.
Týda dělá rozhovor s žábou, kterou hraje Freya. Meth hraje detektiva a má kabát z ubrusu. Nessie se snaží žábu podplatit sladkostmi. Madam Žába do toho vkládá reálné poznatky a vědecký výklad.
Scénka je absolutním hitem. Členové ostatních kmenů se nahlas smějí.
Mečorozi si připraví scénku s názvem Vliv barev na psychiku.
Ashley prezentuje grafy a tabulky. Christínka šije duhové látky, Fejka předvádí dramatické výrazy podle barev, Mead řve na červenou a uklidňuje se u modré. Ben stojí u fialové a neříká nic.
Scénka je umělecká, vizuálně krásná, ale nepochopená.
Pan ředitel chválí všechny, ale vyhrát může jen jeden kmen. Jsou to opět Kůrolezové. Za nápaditost, humor a sehranost. Získají 5 kusů čokoládových žabek, sadu čistých pergamenů a brk pro každého.
Bertri pořád křičí jako mandragora, Emča ztrácí přehled, Saiph večer přiznává, že ji scénky bavily.
Olivka schovává dopis od Enolky, chce ho po skončení soutěže publikovat v Trimelovi.
Ashley si přepisuje tabulku.
Den 12., Výzva o imunitu a čtvrtá kmenová rada
Po včerejší zábavné výzvě o odměnu panuje v kumbálu zdánlivě dobrá nálada. Dnešní realita ale brzy dopadne na každého... večer někdo půjde zpět do hradu.
Iluze pana ředitele se dnes neukáže. Místo toho se v kumbálu rozhostí hudba, ale místo melodie se ozývá chichotání a směšné zvuky. Vzápětí se na zemi zhmotní vzkaz: „Výzva o imunitu: Směj se v duchu a ne nahlas.“
Všichni členové kmenů usednou proti sobě do řady a musí zůstat vážní. Mezitím se jim promítají různé bizarní obrázky, např. troll v sukni, duch z balónků, brk v lodičkách apod. Kdo se zasměje, vypadává. Kmen, jehož členové vydrží nejdéle, získává imunitu.
Emča vypadne hned, jak uvidí tančící mandragoru. Bertri se zasměje, když madam Heky zašeptá, že lodičky brku dělaly dlouhé nohy. Saiph se usmívá, ale drží. Madam Heky vydrží z Ďasovců nejdéle.
Olivka se neusměje ani při nejabsurdnějším obrázku, Enolka se uchechtne při obrázku sovy v růžových šatech, ale nikdo si toho nevšimne, madam Sky má zavřené oči.
Meth se rozesměje okamžitě, jak se objeví žába v klobouku. Týda si zkousne ret, ale smích udrží. Freya se tváří jako socha, madam Žába si celou dobu něco šeptá, což je vyloženo jako tichý smích a Nessie zívne, což je uznáno jako výraz nudy a ne smíchu. Zůstává.
Mead vydrží tři sekundy, Fejka se směje a neví čemu. Ben zůstane vážný, ale nakonec nevydrží. Ashley a madam Christínka zůstanou skoro až do konce, ale to nestačí.
Vítězem imunity se stávají Bouřliváci. Olivka i madam Sky se držely jako kamenné sochy.
Na kmenovou radu půjdou Kůrolezové.
Dosud neporazitelní, nyní poprvé pod tlakem.
Týda se snaží udržet v klidu a plánuje. Ví, že někdo musí jít, ale nechce obětovat své přátele. Meth se kvůli svému smíchu cítí provinile. Freya přemýšlí, jestli náhodou nepůsobí až moc v pohodě. Nessie vidí příležitost a šepta Freye, že Meth možná není dlouhodobě výhodný. Madam Žába rozmístí žáby v jezírku do tvaru otazníku.
Týda, Meth a Freya jsou silné trio, ale není jeden z nich náhodou třetí kolo u koloběžky? Nessie a madam Žába mají tichou dohodu.
Na kmenové radě vypadává Meth. Podle spoluhráčů je výstřední, vtipný, ale příliš nápadný.
Den 13., Den bez výzvy
Noc byla tichá.
Týda ráno sedí opřená o kufr a přemýšlí. Byla připravená Metha bránit, ale včerejší hlasování ukázalo, že Freya zradila. Dnes se jí vyhýbá pohledem. Nessie se tváří přátelsky, ale večer před spaním pošeptala madam Žábě, že když půjde příště Týda, mají volné pole. Madam Žába přikývla.
Po vyloučení Nic se kmen Ďasovců stabilizoval, ale i tady se začínají dít věci!
Bertri je pořád sluníčková. Emča dostala záchvat smíchu při čtení pergamenu, který se v kumbále válel po desítky let. Saiph dál sleduje, poslouchá a zapisuje do svého deníčku. Madam Heky si potichu povídá s vlčí soškou.
Zvenku klid, zevnitř napětí.
Olivka se začíná usmívat, což je podezřelé. Enolka začíná kreslit všechny členy kmene, i ty, kteří už odešli. Madam Sky uspořádala obřad očisty peří. Nikdo nevěděl proč, ale znělo to důležitě.
Po výhře cítí sílu, ale zároveň vědí, že je výhra vrtkavá.
Ashley začíná přemýšlet o budoucnosti, pozoruje, kdo by mohl být přínosem po sloučení. Madam Christínka dnes zdokonalila obal na kotlík, Fejka tráví více času s Benem, ale spíš mlčky. Mead v koutě trénovala házení starých škrpálů, nikdo se jí raději neptal proč.
Ashley má připravené tahy a Fejka tuší, že se brzy budou hodit.
Večer našla Týda v Methově staré tašce pergamen s nápisem: „Nikdy nedůvěřuj žábám, ale občas jim naslouchej.“ Přemýšlí, co tím myslel.
Olivka pozoruje Bertri a potichu pronese: „Tak čistá... to nebude dlouho trvat.“
Emča tvrdí, že se ji jedna z beden pokusila kousnout.
Saiph v noci zakresluje nové body do své mapy vztahů.
Madam Žába uložila žabí jezírko k nočnímu klidu.
Den 14., Výzva o odměnu
Iluze tentokrát místo pana ředitele ukazuje nahrávku jeho gumové kachničky, která poskakuje po stole. Pod ní je vzkaz: „Dnešní výzva prověří vaši synchronizaci, rychlost a schopnost nezabít se o kufr. Připravte se na štafetu, kde nic nebude stát na svém místě. Ani vy!“
Každý kmen má přenést pět kufrů přes klikatou dráhu plnou nástrah. Kufry jsou těžké, cesta úzká a soutěžící si musí střídat úseky jako při štafetě. Rychlost je důležitá, ale ještě důležitější je přesnost. Žádný kufr nesmí spadnout.
Emča z kufru cítí vanilku, Bertri drží kufr jako miminko, Saiph kufr opatrně přenáší. Madam Heky přeskakuje překážku jako atletka.
Ďasovci jsou rychlí, ale jeden kufr se jim převrátí.
Olivka se drží pokynů, žádné rychlé pohyby. Enolka klopýtne o rohožku, ale kufr udrží. Madam Sky letí přes překážky s nečekanou ladností.
Vynikající, Bouřliváci mají nejméně penalizací.
Týda kufr perfektně přenáší, Freya si vymyslí choreografii a tančí kolem každé překážky. Nessie se snaží s kufrem smlouvat, madam Žába nese kufr na hlavě.
Všechno by klaplo, kdyby kufr, který Týda předávala Nessie, nespadl těsně před koncem. Těžká ztráta.
Ashley rozkreslila předběžně plán trasy, což pomohlo. Fejka kufr nese jako batoh, Ben vše zvládá tiše a sebejistě. Mead přeskakuje překážky jako bývalý gladiátor, madam Christínka nese kufr na polštáři, aby se nepoškodil.
Absolutně bezchybné.
Vítězem se stává kmen Mečorohů. Bez jediné penalizace a s elegancí. Získávají balíček čerstvého pečiva, ruční ohřívač a stříbrnou lžičku. Nikdo neví proč, ale pan ředitel ji označil za symbol vítězství.
Týda vypadá zlomeně. Freya se cítí provinile za tanec, ale madam Žába ji utěšuje. Nessie večer navazuje kontakt s Fejkou z Mečorohů. Rodí se první mezikmenová dohoda.
Emča a Saiph se smějí. Bertri rozmlouvá s kufrem. Madam Heky medituje u šálku čaje.
Olivka navrhuje Enolce spojit s někým síly. Madam Sky kreslí ptáky.
Den 15., Výzva o imunitu a pátá kmenová rada
Iluze dnes ukazuje obraz samotného pana ředitele, jak s naprostým klidem žongluje s gumovými kachničkami.
„Dnešní výzva je o rovnováze, výšce a důvěře. Každý kmen má za úkol postavit co nejvyšší věž z předmětů nalezených v kumbále, ale nesmí použít žádné věci opakovaně. Čím vyšší a stabilnější věž, tím blíže budete k imunitě.“
Každý kmen má 30 minut na to, aby sesbíral předměty v kumbálu a postavil z nich co nejvyšší věž. Hodnotí se výška i stabilita. Pokud věž do tří minut spadne, kmen je diskvalifikován.
Emča přinese mísu jako základnu, Bertri navrhuje jako základnu použít deštník, Saiph najde proutěný košík, který funguje jako špička. Madam Heky přidá runový amulet pro stabilitu.
Věž spadne po dvou minutách.
Enolka vymyslí tvar spirály, což je designově krásné, ale vratké. Olivka navrhne použít krabici do středu, madam Sky přidá ptačí klec.
Věž stojí, ale je nízká.
Týda určuje pořadí a jako základnu použije židli. Freya vytahuje krajkovaný ubrus a zakrývá věž. Nikdo neví proč. Nessie navrhuje výměnu ubrusu za inforamce, nepovoleno. Madam Žába přidá mech.
Věž chvíli drží a pak spadne.
Ashley řídí výstavbu jako architekt, Mead použije starý koberec jako základ, Fejka přidá kotlík, Ben lucernu a madam Christínka estetickou vrstvu.
Věž je krásná, vysoká a stabilní. Přežije tříminutový test bez jediného zakymácení.
Vítězí kmen Mečorohů. Druhá výhra v řadě. Ostatní si začínají všímat, jak klidně a efektivně Mečorozi postupují.
Na kmenovou radu půjdou Kůrolezové. Znovu.
Po dvou prohrách v řadě je atmosféra u Kůrolezů nic moc.
Týda cítí vinu za to, že vedla tým a věž spadla. Freya se obává, že její vztah s Týdou už ostatní odhalili. Nessie dál kuje pikle a šeptá madam Žábě, že Freya je příliš oblíbená. Madam Žába dnes mlčí víc než obvykle.
Týda a Freya stále věří, že jsou silné. Nessie a madam Žába tvoří nový tichý blok.
Všechno závisí na tom, kdo se přidá ke komu. A jestli někdo na poslední chvíli nezmění názor.
Na kmenové radě je vyřazena Freya. Podle spoluhráčů je oblíbená a milá, ale příliš viditelná.
Den 16., Den bez výzvy
Ráno je tiché. Na Freyině místě pro spaní leží růžový šátek. Neví se, kdo ho tam položil, ale Týda se na něj dívá příliš dlouho na to, aby to byla náhoda.
Týda mlčí, což u ní není obvyklé. Včera zradila alianci, kterou sama pomáhala budovat. Nessie má výjimečně dobrou náladu, madam Žába žábám tiše předčítá.
Každý přemýšlí, co bude dál.
Emča a Saiph tráví celé dopoledne spolu. Hrají kuželky se starými plechovkami a smějí se. Bertri si toho všimne a cítí se poprvé odstrčená. Odpoledne sbírá zbytky čajových lístků a skládá z nich obrázky. Madam Heky se zeptá: „A co s námi bude po sloučení?“ Nikdo neodpoví, ale tato otázka zůstane viset ve vzduchu.
Olivka se v noci dohodla s Enolkou. Zkusí kontaktovat někoho z Mečorohů. Ráno „náhodně“ potkají Fejku, když si jdou pro vodu. Opatrně si vyměňují informace o výzvách, náladách a o slabých článcích. Zatím nejde o spojenectví. Madam Sky zatím píše do pergamenu básně, které chce předčítat ptákům.
Ashley všechno sleduje. Když vidí, jak Fejka mluví s Olivkou, usměje se. Mead trénuje starou lžičkou přesnost. Ben sedí v rohu a sleduje Týdu v kmeni Kůrolezů a dělá si poznámky. Madam Christínka si něco šije.
Večer si Týda kreslí do prachu na podlaze.
Saiph přemýšlí, jestli Emča není ve skutečnosti silná.
Bertri zašije do polštáře nějaký vzkaz.
Enolka nakreslí novou mapu kumbálu.
Fejka najde pod dekou starý vzkaz: „Finále bude dřív, než čekáš.“
Den 17., Výzva o odměnu
Iluze pana ředitele se dnes objeví v měkkém fialovém hábitu.
„Dnešní výzva má jiný charakter. Nebude o síle ani o rychlosti. Bude o vaší minulosti, emocích a paměti. Hrajete o to nejcennější... o spojení s domovem. Vítězný kmen obdrží dopisy od blízkých.“
Každý kmen má najít a najít sedm vzpomínkových předmětů, které jsou rozmístěny po kumbálu. Jedná se o symboly domova. Musí je nejen najít, ale i přesně popsat, co připomínají. Kouzlo odhalí, jestli jsou emoce skutečné. Výhru dostane pouze jeden kmen.
Emča najde plastovou lžičku z jídelny jejího medlovského domova, Bertri starou záložku s květy, kterou vyráběla v prvním ročníku. Saiph najde plyšového draka a zasní se. Madam Heky vezme ze země kus pergamenu a recituje báseň, kterou napsala jako dítě.
Jejich emoce jsou hluboké a autentické.
Enolka najde její první kresbu s tátou, Olivka mlčí, ale přinese kus prasklého zrcátka. Madam Sky najde pírko a beze slova ho přinese.
Krásné, ale příliš uzavřené. Chybí dostatek sdílených emocí.
Týda najde šálu s nějakým nápisem a rozbrečí se. Nessie vytahuje starý obchodní zápisník, o kterém pronese, že ji naučil spořit. Madam Žába najde kresbu zelené skvrny. Prý je to portrét její první žáby.
Jejich předměty jsou podivné, ale upřímné. Bodováno kladně.
Ashley vytahuje staré vydání Denního věštce. Mead najde pásek od soubojového hábitu, Ben drží v ruce starou fotku koštěte, Fejka přinese kamínek z dalekého výletu a madam Christínka našla kousek látky z hábitu své babičky.
Neskutečně silné, ale nestačí to.
Vítězí kmen Ďasovců. Jejich emoce byly nejsilnější, nejpravdivější a zanechaly dojem i na samotném panu řediteli.
Každý člen kmene Ďasovců dostane dopis od někoho blízkého.
Emča si čte dopis od babičky, ve kterém popisuje recept na Emčinu oblíbenou polévku. Bertri dostává přání od mladších sester s kresbou tří srdcí. Saiph dostane dopis od svých mazlíčků, madam Heky má dopis psaný v latině.
Slzy a smích... všechno najednou.
Týda celý večer kouká na svůj prázdný stůl.
Olivka mlčí.
Fejka usíná s kamínkem v dlani.
Ashley si zapisuje své pocity.
Den 18., Výzva o imunitu a šestá kmenová rada
Iluze dnes nezobrazuje obraz, jen hlas pana ředitele, který se line kumbálem.
„Dojemné chvíle jsou krásné, ale přežití si žádá víc než jen vzpomínky. Dnes vkročíte do kouzelného labyrintu. Pouze jeden tým z něj vyjde s imunitou. Ostatní se mohou ztratit nejen v chodbách, ale i ve svých plánech.“
Každý kmen vstoupí do labyrintu vytvořeného přímo v kumbálu pomocí kouzla pro rozšíření prostoru. Úkolem je najít tři klíče a jeden východ. Uvnitř labyrintu jsou i falešné chodby a pasti. Rychlost, spolupráce a důvěra jsou tím správným klíčem. Tým, který projde jako poslední, půjde na kmenovou radu.
Emče připadá klíč jako z marcipánu a pokusí se ho sníst. Bertri najde klíč pod plyšovým netopýrem. Saiph rozpozná falešné dveře a madam Heky dešifruje nápis v latině.
Vyjdou jako druzí. Dobrý výkon.
Olivka vede tým jako redakci, Enolka nakreslí správný plánek bludiště, Madam Sky udává správný směr.
Jsou první venku. Fantastický výkon.
Týda padne do pasti a pět minut mluví s falešnou madam Žábou. Nessie se hádá s přízrakem, který tvrdí, že mu ukradla sušenky. Madam Žába ztrácí klíč v hromadě mechu, který přinesla dovnitř.
Jsou pomalí, zmatení a vychází jako poslední.
Ashley si pamatuje každou chodbu, Fejka se zasekne v iluzi vlastní minulosti, Mead prorazí jednu stěnu pěstí, Ben najde klíč pod poličkou a madam Christínka se zamotává do závěsů.
Těšně třetí. Bez výhry.
Vítězem imunity se stává kmen Bouřliváků. Po všech trápeních si konečně připisují další výhru.
Na kmenovou radu půjde kmen Kůrolezů.
Týda je sklíčená, Nessie má pocit, že všechno řídí. Madam Žába krmí před kmenovou radou žáby.
Nessie chce přesvědčit madam Žábu, aby hlasovala proti Týdě. Týda tuší zradu, ale madam Žába najde pod Týdiným polštářem žabí talisman. Dlouze se na něj dívá...
Na kmenové radě je vyloučena Nessie. Podle spoluhráčů to byla obchodnice, hráčka, manipulátorka, ale podcenila žáby.
Den 19., Den bez výzvy
V táboře Kůrolezů dnes ráno vládne napjaté ticho.
Týda vstala jako první. Dlouho sedí a kouká do zdi. Madam Žába jí podává hrníček s čajem. Neřekne nic, jen si sedne vedle, a to je víc než slova. Mezi nimi je nové spojenectví.
Bertri šije malý polštářek pro Saiph, Emča vyrobila z kousku plechu hrníček a pořád ho někomu nutí. Saiph se začíná častěji usmívat, dokonce znovu hraje s Emčou kuželky se starými plechovkami. Madam Heky dnes ráno meditovala s vlčí soškou.
Díky včerejší výhře působí kmen Bouřliváků jako znovuzrození.
Olivka je spokojená, Enolka namalovala sebe, Olivku a madam Sky na křídlech bouřliváka. Madam Sky už nemluví s ptáky, ale i s dekou.
Vzniká opravdová jednota tří přeživších. Věří, že mají šanci přežít do sloučení.
Ashley dnes uspořádala poradu, kde představila scénáře vývoje hry po sloučení. Fejka přidala další scénář, Ben přidal další větu, Mead trénuje přesné házení kamenů. Nikdo se ji neodváží zastavit. Madam Christínka začala šít látkový náramek, na kterém má vyšitá tři jména.
Strategicky nejstabilnější kmen.
Večer Týda kreslí žábu s korunkou.
Bertri si píše do deníku.
Enolka a Fejka se potkají na cestě po vodu a poprvé si podají ruku.
Madam Sky učí ostatní Bouřliváky ptačí jazyk.
Den 20., Výzva o odměnu.
Kumbálem se rozléhá hlas pana ředitele: „Dnešní výzva je o stavbě, spolupráci a představivosti. A le pozor, výhra nepřinese jídlo ani dopis! Vítězný kmen si vybere, které dva týmy budou mít v příští výzvě o imunitu ztížené podmínky. Buďte chytří!“
Každý kmen obdrží krabici plnou dřevěných bloků s runami. Úkolem je sestavit z nich co nejvyšší věž, ale pouze tak, aby runy tvořily souvislou větu.
Saiph zná význam run jako své mazlíčky, Bertri je skvělá ve skládání, Emča si myslí, že některé runy vypadají jako řízky. Madam Heky pomáhá s výkladem.
Věž se hroutí.
Olivka zpochybňuje význam každé runy a požaduje zdroj. Enolka si je zapisuje a madam Sky přemýšlí. Nikdo nechápe jak, ale jejich věž drží.
S jednou chybou a pomalé.
Týda navrhne sestavit věž podle rytmu – každý zvuk, jedna runa. Madam Žába přidává runy podle toho, jak se to líbí žábám.
Nejpomalejší tým, ale jediný bez penalizace.
Ashley má kompletní tabulku významů, Fejka navrhuje stavět šikmo, Ben staví mlčky, ale precizně. Mead navrhne použít dvě runy najednou, ale tím jim spadne polovina věže. Madam Christínka místo opravy začne zdobit. Je to krásné, ale špatně.
Největší propadák.
Vítězem se stává kmen Kůrolezů.
Týda a madam Žába se nakonec rozhodnou.
Při zítřejší výzvě o imunitu budou mít ztížené podmínky Mečorozi, protože jsou nebezpeční a teď je třeba je trochu zpomalit, a Bouřliváci, protože ještě nezažili pořádný tlak.
Ďasovci se vyhnou znevýhodnění.
Ashley se zasměje. „Za to později zaplatí.“
Enolka mlčí a kreslí z run slovo zrada.
Olivka si píše seznam trestů.
Den 21., Výzva o imunitu a sedmá kmenová rada
Dnešní den začíná netradičně. Kmeny Bouřliváků a Mečorohů dostávají od pana ředitele provázky. Jejich členové musí být po celý den a i během výzvy o imunitu svázáni zápěstími k sobě.
Každý kmen musí co nejdéle udržet své členy zavěšené na tyčích nad propastí, která je iluzí v kumbále vytvořena. Jakmile poslední člen spadne, kmen je ze hry.
Emča vydrží 4 minuty a pak spadne. Bertri visí dalších 12 minut, Saipha překvapuje – dalších 18 minut! Madam Heky visí s elegancí dalších 20 minut, než ji rozptýlí vlastní latinská báseň.
Celkem 54 minut, velmi slušný výkon!
Enolka a madam Sky visí synchronizovaně 7 minut. Olivka vydrží další 3 minuty, ale pak ji předchozí dvě stáhnou.
Celkem jen 10 minut, znevýhodnění je citelné.
Týda se zavěsí a zpívá si písničku o žábě. Vydrží 19 minut. Madam Žába visí dalších 22 minut.
Celkem 41 minut, výborný výsledek!
Ashley a Fejka kloužou shodně za 6 minut, Ben a Mead se drží dalších 12 minut, Christínka to vydrží už jen další 4 minuty.
Celkem 22 minut.
Vítězem imunity je kmen Ďasovců.
Na kmenovou radu půjde kmen Mečorohů. Znevýhodnění si vybralo svou daň.
Ashley se snaží zachovat klid, ale ví, že její kontrola začíná slábnout. Fejka cítí, že je na ráně, připadá si jako slabý článek. Ben mlčí jako vždy, ale všechno slyší. Mead chce hlasovat pro Fejku, madam Christínka si něco šeptá s Ashley.
Na kmenové radě je vyřazena Fejka. Podle spoluhráčů to byla cestovatelka a pozorovatelka, ale ztratila tempo.
Den 22., Den bez výzvy
Emča dnes udělala snídani ze všeho, co bylo po ruce. Kdo ví, co v tom bylo, ale Saiph to chutnalo. Bertri dnes vyrobila malé věnce přátelství a věnovala ho každému v kmeni. Madam Heky učí Emču základní latinské fráze.
Všechno vypadá sladce. Až podezřele.
Madam Sky, která byla poslední dny jakoby mimo, se dnes ráno probudila jako nový člověk a začala plánovat. Vytvořila strategickou mapu vztahů a věnovala ji Olivce. Enolka to pozoruje, ale nic neříká.
Kmen Kůrolezů pořádal ráno poradu kmene, kde si obě poslední členky navzájem předávaly slovo. Týda napsala báseň o přežití. Madam Žába si hrála s žábami.
Slabé počtem, silné duchem.
Kmen Mečorohů je na pohled nejstabilnějším kmenem. Je to tak ale i ve skutečnosti? Ashley dnes napsala na pergamen tři různá jména. Zkoušela, které se ji píše nejsnadněji. Mead trénuje každé ráno házení, Ben ji tiše pozoruje. Madam Christínka navrhla vytvořit kmenový hábit, Ashley nesouhlasila.
Večer Saiph našla mezi starými přikrývkami knoflík se symbolem fénixe, nechala si ho.
Madam Sky něco šeptala z okna směrem k nebi.
Ben si něco zapisoval.
Týda a madam Žába společně pojmenovali jednu Žábu Fejka.
Den 23., Výzva o odměnu.
Iluze pana ředitele se dnes zjevuje s obrovským deštníkem.
„Dnes váš čeká výzva o odměnu, která prověří vaše reflexy, sílu a přesnost.“
Každý kmen má za úkol přenést co nejvíce předmětů přes vratkou kladinu. Hráči se musí střídat. Cílem je neztratit žádný předmět a ani nikoho z kmene.
Bertri přenese tři kufry, Emče sa daří udržet rovnováhu, Saiph si zapisuje všechny pády a madam Heky přenese celou řadu starých knih.
Pěkný výkon.
Olivka zvládne všechno převést naprosto bravurně, Enolka nechtíc shodí madam Sky, která si zraní kotník.
Nesplněno.
Týda vesele přenáší předměty, madam Žába si vybírá jen kotlíky.
Dokončeno s úsměvem a bez penalizace.
Ashley organizuje tabulku, madam Christínka padá do bahna, Mead přenáší vše, co měla.
Nejvíc předmětů, ale i nejvíc penalizací.
Vítězem se stává kmen Ďasovců. Získávají koš s čerstvým ovocem, matrace a čokoládový dort.
Madam Sky tiše leží. Její kotník je oteklý a nedokáže na něj došlápnout. Nakonec odstupuje ze hry. Zbývá jich 12.
Den 24., Výzva o imunitu a kmenová rada dvou kmenů
Iluze pana ředitele se objeví v hábitu protkaném runami.
„Dnes se ukáže, kdo umí myslet v naprostém chaosu. Vaše minulost je za vámi, budoucnost je nejistá. Ale přítomnost? Ta je dnes záludná.“
Každý kmen dostane zrcadlově převrácený text, ve kterém se skrývá návod na složení záludného předmětu z dílků ukrytých v kumbálu. Kmen ho musí složit dřív než ostatní, správně a podle skrytého významu. Dva nejpomalejší kmeny jdou večer na kmenovou radu.
Bertri okamžitě rozluští šifru, Saiph najde rychle tři dílky, Emča je zmatená, ale nakonec jeden dílek přinese. Madam Heky složí finální díl.
Hotovo za 18 minut.
Enolka čte text pozpátku bez problémů, ale Olivka zpochybňuje každé slovo. Zmatky, hádky, chaos. Dílky špatně složené.
39 minut.
Týdá si text šifry zpívá, nedaří se jim najít dílky.
35 minut.
Ashley čte, Ben mlčí, ale přináší dílky. Mead všechno kontroluje, madam Christínka ladí vzhled výsledného tvaru.
22 minut.
Na kmenovou radu jdou Bouřliváci a Kůrolezové.
Olivka hlasuje pro Enolku, Enolka pro Olivku. Rozhodne los. Vyřazena je Olivka.
Týda je připravena obětovat se, ale madam Žába to udělá dřív. Losování není třeba. Vyloučena je madam Žába.
Zítřejší den bude velký!
Den 25., Sloučení
Soutěžící se probouzejí do starého kumbálu, který již není rozděleným prostorem. Je jen jeden tábor uprostřed kterého hoří velký oheň. Vedle něj stojí pan ředitel s gumovou kachničkou na rameni.
„Blahopřeji. Vy všichni jste dosáhli sloučení. Vítejte v kmeni Fénixové.“
Týda je nervózní, že některé z bývalých kmenů pořád mají dost členů. Enolka maluje kmenovou vlajku, Emča navrhuje, že by se mohl uspořádat slučovací oběd. Mead jako vždy trénuje, Ben sedí vedle madam Christínky a mlčí. Saiph vše pozoruje a kreslí si novou mapu vztahů. Madam Heky rozmlouvá s plamenem, v kapse má pořád skrytou imunitu. Ashley si všímá, že si Bertri drží nejen odstup, ale i přehled. Madam Christínka každému ušije čelenku.
Všichni soutěžící musí projít labyrintem plným vzpomínek na své staré kmeny. Zvítězí ten, kdo zůstane soustředěný a najde cestu ven jako první.
Bertri se zastaví u milé vzpomínky na madam Žábu a ztratí se. Emča najde dort a dál už nejde. Ben se prochází mlčky, Saiph se vrací pro Bertri, madam Christínka nachází zrcadlo, ve kterém vypadá jako Ashley a to ji rozhodí. Ashley nachází východ z labyrintu, Týda se dojímá a Enolka si nakreslí mapu labyrintu, která ji dostane ven jako první.
Vítězem se stává Enolka. Získá skicář, malý zlatý přívěšek s vyrytým fénixem a možnost pozvat jednoho hráče k ohni na oběd s dezertem.
Enolka si vybírá Týdu. Společně vzpomínají a smějí se.
Ben, madam Christínka a Ashley vytvářejí tajnou alianci. Emča, Bertri a Saiph spolu stále drží jako starý kmen. Saiph už možná ale kuje svoje plány. Madam Heky znepokojeně pozoruje Enolku a Týdu.
Den 26., Výzva o imunitu a první kmenová ráda Fénixů
Každý si uvědomuje, že od teď jde o všechno.
Týda vstává první, uvaří čaj a sedne si k ohni. Enolka si maluje, Saiph si všímá, že spolu Ashley a Ben mluví stranou od ostatních. Madam Heky sbírá po kumbálu bylinky a nahlas je pojmenovává svými latinskými názvy. Bertri se snaží rozesmát Emču, ale nedaří se jí to. Emča je příliš nervózní. Mead trénuje s klackem jako s mečem, Christínka už zase šije, dnes si vyrábí náhrdelník.
V kumbálu se rozzáří iluze pana ředitele.
„Teď už hrajete sami za sebe. Večer někdo z vás odejde a stane se prvním členem poroty.“
Každý soutěžící si stoupne na úzký dřevěný váleček. Kdo na něm vydrží stát nejdéle, získá individuální imunitu.
Bertri spadne první, Emča vydrží 7 minut, madam Christínka se také neudrží, Ashley a Ben se udrží dlouho. Saiph má neuvěřitelnou rovnováhu, Týda visí, klepe se, ale nepustí se. Mead stojí pevně, ale pak ji něco rozptýlí a padá. Madam Heky vydrží dlouho, ale nakonec z válečku sklouzne. Enolka má zavřené oči a vypadá, že medituje, pak ale najednou spadne.
Zůstává Týda a Saiph. Bojují ještě dalších 6 minut, než Týda nechtěně seskočí.
Vítězkou individuální imunity se stává Saiph.
Na kmenové radě Ashley a madam Christínka prohlásí, že Emča hraje jen pro zábavu. Enolka a Týda chtěly jít proti Ashley, ale nedokázali přesvědčit ostatní. Ben hlasuje s většinou.
Vyloučenou osobou je Emča, která se tak stává prní členem poroty. Bude přítomna u všech dalších kmenových rad.
Den 27., Výzva o odměnu
Po včerejším vyloučení Emči je atmosféra o něco napjatější. Nikdo si není jistý, kdo je s kým a co komu může říct.
Bertri je smutná, Emča jí chybí. Týda moc nemluví, Saiph se cítí silná, včera dokázala vyhrát imunitu, ale zároveň cítí, že tím na sebe přitáhla pozornost. Ashley a madam Christínka si spolu špitají čím dál tím častěji, Mead se snaží být nenápadná, Ben mlčí a vše sleduje. Enolka si kreslí a madam Heky opět sbírá bylinky.
Zjeví se iluze pana ředitele.
„Dnešní odměna není velká, ale pro hladového to budou hody!“
Různě po kumbále je ukryto deset dřevěných tabulek se jmény hráčů. Na každé tabulce je jedno jméno. Úkolem je najít tabulku se svým jménem a přinést ji k ohni. Kdo ji najde jako první, získá odměnu.
Saiph najde svou tabulku během 3 minut, ale Mead jí ji vytrhne z ruky. Enolka najde Benovu tabulku a ukryje ji do hromady knih. Týda pobíhá po kumbále a zpívá si. Madam Christínka vše pečlivě prohledává, až svou tabulku skutečně najde. Ashley sebere dvě, ale vůbec neřeší, čí jsou. Ben najde svou tabulku mezi knihami jako poslední.
Vítězkou se stává madam Christínka. Získává košík s jídlem a horkou koupel. Může si pozvat jednoho člověka a vybírá si Ashley. Večer spolu tiše plánují. Ben se na ně přitom dlouho dívá.
Saiph, Bertri a madam Heky mluví o kvalitních zápisnících, Týda si povídá s Enolkou, která si kreslí. Přisedne si k nim i Mead. Aliance se možná začínají měnit.
Den 28., Výzva o imunitu a druhá kmenová rada
Dnes se bude vyřazovat.
Saiph si stále uvědomuje, že se na ni po výhře imunity upřela pozornost. Ashley a madam Christínka si vyměňují informace, ale ostatním tvrdí, že mluví o módě. Bertri se snaží uklidnit napětí a rozdává sušenky. Týda všechno pozoruje, Ben dál mlčí, Enolka si kreslí, Mead trénuje a madam Heky sbírá bylinky.
Iluze pana ředitele se objeví v kouřové cloně.
„Dnes bude záležet na přesnosti.“
Každý hráč dostane tři koule. S nimi se musí trefit do pohyblivého cíle. Kdo se trefí nejvíckrát, získává imunitu.
Madam Heky vítězí se třemi zásahy. Inidividuální imunita je její.
Ashley a madam Christínka chtjí hlasovat pro Týdu, bojí se, že by mohla být oblíbená u poroty. Týda a Enolka by chtěli vidět odejít Ashley. Saiph, Bertri a madam Heky váhají. Mead se drží zpátky a Ben nic neříká, ale sedí vedle Enolky.
Na kmenové radě je vyřazena Ashley, je druhým členem poroty. Zbývá osm hráčů.
Den 29., Výzva o odměnu
Týda připravuje snídani, nikdo se k ní nepřidá. Enolka si něco zapisuje do skicáku, madam Christínka šije, Ben si také něco píše, Bertri se snaží vymyslet společné aktivity, ale neúspěšně. Mead trénuje, Saiph začíná trpět stihomamem a madam Heky kontroluje svou skrytou imunitu.
Iluze pana ředitele se zjevuje s krabicí dortíků.
„Dnešní odměna není velká, ale stojí za to!“
Každý soutěžící proběhne překážkovou dráhu, v cíli si vybere terč, do kterého bouchnout a otevřou tak skříňku. Ve skříňce je dortí,, ale jen jeden je pravý a vítězný, ostatní jsou plastové.
Mead běží nejrychleji, ale minula terč. Saiph se netrefí ani na druhý pokus, madam Christínka má ladný bh, ale otevře skříňku s plastovým dortíkem. Ben běží pomalu, ale terč trefí na první trefu. Jeho dortík je bohužel také plastový. Týda si při běhu zpívá a najde skutečný dort! Enolka a Bertri přibíhají pozdě, už je rozhodnuto.
Vítězkou se stává Týda. Získává čokoládový dortík s malinami, šálek horké čokolády a možnost rozdělit se s jedním hráčem. Vybírá si Enolku, ostatní jsou zklamaní.
Zatímco si Týda a Enolka pochutnávají na dobrotách, ostatní se potulují po táboře. Bertri hledá dřevo na podpal a pod jedním prknem nachází malý svitek. Je to nápověda ke skryté imunitě. Nikomu o ni neřekne.
Večer vedou Saiph a madam Heky dlouhý rozhovor, potom obě mlčí. Mead a Ben sedí spolu a nikdo neslyší, o čem si povídají. Madam Christínka šije, Bertri všechny pozoruje a pak nabídne Týdě jablko. Enolka si kreslí.
Den 30., Výzva o imunitu a třetí kmenová rada
Oheň praská, mezi soutěžícími vládne napětí.
Bertri se během noci vydala hledat skrytou imunitu, zatím neúspěšně. Enolka a Týda si šeptají, Mead sedí v koutě, má zavřené oči a něco počítá. Saiph se tváří klidně, ale její zápisník je plný čar a šipek. Madam Heky oprašuje svou skrytou imunitu, madam Christínka navléká barevné korálky, Ben vypadá, že už rezignoval, ale ve skutečnosti všechno poslouchá.
Iluze pana ředitele má vedle sebe prastarou váhu.
„Dnes půjde o rovnováhu. Kdo ji neudrží, vypadává.“
Každý stojí s nataženýma rukama. Na každé ruce mají tác, na kterém leží koule. Kdo urží obě koule na tácech nejdéle, vyhrává imunitu.
Bertri si kýchne a vypadává jako první. Enolka vydrží dlouho, ale nakonec se ji jedna koule skutálí na zem. Týda si zpívá, čímž vyruší madam Christínku. Ačkoliv Ben stojí jako socha, jedna koule přece jen spadne. Mead bojuje, ale nestačí to. Saiph se začnou třepat nohy, čímž oba tácy pustí.
Zůstávají madam Heky a Týda.
Individuální imunitu vyhrává madam Heky.
Saiph, Bertri a madam Heky zvažují madam Christínku, prý má blízko k lidem v porotě. Týda a Enolka se obávájí Mead. Mead v tichosti taktizuje s Benem.
Na kmenové radě je vyloučena madam Christínka. Před odchodem sundá svou čelenku a vhodí ji do ohně.
Finále se blíží.
Den. 31., Výzva o odměnu
Ráno je u ohně ticho, je slyšet jen praskání dřeva.
Bertri se v noci znovu pokoušela nalézt skrytou imunitu, Týda je vážná a nevtipkuje. Enolka si kreslí, Saiph se drží u madam Heky, podezírá ji. Mead sedí opodál a ostří si klacík. Ben sedí u ohně a mlčí.
Iluze pana ředitele drží v ruce mísu s polévkou.
„Dnešní výzva je o čichu, chuti a paměti. Kdo dokáže poznat, co jedl, ten si to zaslouží znovu a více!“
Hráči dostanou malou porci jídla. Musí poslepu poznat co nejvíce indgrediencí.
Týda špatně hádá slimáčí sliz, Saiph uhádne čtyři správně ingredience, Mead se netrefí ani v jedné, Ben nepochopil zadání a hádá barvu jídla. Enolka pozná tři přísady, madam Heky pět a Bertri šest.
Vítězkou se stává Bertri. Vyhrává malou hostinu a může k ní přizvat jednoho dalšího hráče. Bertri si vybírá Saiph. Všichni jsou překvapení, předpokládali, že si vybere Týdu nebo Enolku.
Enolka a Týda to vnímají jako zradu, řeší to s Mead. Ben sedí večer sám. Bertri se cítí provinile.
Den 32., Výzva o imunitu a čtrvtá kmenová rada
Ve vzduchu visí napětí.
Bertri cítí, že výběr Saiph nebyl dobrý nápad. Týda je zklamaná a dává to Bertri najevo pohledem. Enolka škrtá ve svém zápisníku, Mead sbírá dřevo, Saiph se bojí zase o něco víc, Ben se pohybuje mezi všemi a každému vše odsouhlasí. Madam Heky se usmívá.
Objeví se iluze pana ředitele.
„Dnes uvidíme, jestli jste se tu něco naučili.“
Hráči se opět pověsí, tentokrát na kovovou instrukci. Kdo vydrží nejdéle, získá imunitu.
Ben odpadne jako první, Mead se drží pevně, ale po deseti minutách ztrácí sílu. Saiph končí jako třetí, madam Heky začnou klouzat ruce a skončí čtvrtá. Nejdéle vydrží Týda, Enolka a Bertri.
Vítězkou se stává Týda.
Bertri se pokusí promluvit si s Enolkou, ale ta ji ignoruje. Saiph se ptá madam Heky, jestli má plán, ale nedostane odpověď. Mead přemýšlí, Ben sedí sám, madam Heky uvažuje, jestli dnes nemá použít skrytou imunitu.
Na kmenové radě je vyřazena Saiph. Odchází beze slova, jen obejme Bertri.
Den 33., Výzva o odměnu
Zbývá šest hráčů, všichni jsou nervózní. Už nejde jen o přežití, už se hraje o místo ve finále!
Týda je po včerejší výhře imunity klidnější, Enolka kreslí obrázek fénixe, Bertri se snaží mluvit s každým, ale uvědomuje si, že přátelství s Enolkou je pryč. Mead sedí tiše, Ben se snaží poslouchat všechny skupinky, madam Heky stále více uvažuje o použití skryté imunity.
Iluze pana ředitele drží tác s koláčky a čajovou konvici.
„Dnešní odměna zahřeje možná i vztahy, které tu očividně chladnou.“
Každý hráč má svou kouli, která stojí na podstavci. Soutěžící se snaží sestřelit koule ostatních. Poslední, komu koule zůstane, vyhrává.
Bertri vypadne jako první, všichni cílí na ni. Madam Heky se nedokáže trefit, Ben má železnou košili z famfrpálu a nestřílí a jen brání. Týda míjí, Mead střílí přesně.
Vítězkou se stává Mead. Získává teplý čaj s medem a malé koláčky. I ona může pozvat jednoho hráče. Vybírá si Bena, čímž vysílá jasný signál.
Mead a Ben si povídají u čaje a nakonec si potřesou rukou. Týda to vidí a prozradí to Enolce. Bertri večer tajně pláče. Madam Heky sedí večer u okna.
Den 34., Výhra o imunitu a pátá kmenová rada
Mead a Ben drží spolu, od včerejšího čaje se od sebe nehnuli. Týda a Enolka tvoří druhou dvojici, Bertri neví, co dělat. Madam Heky klidně sbírá bylinky.
Iluze pana ředitele drží přesýpací hodiny.
„Čas se krátí.“
Hráči stojí na jedné noze. Kdo vydrží nejdéle, vyhrává.
Ben vypadává po šesti minutách, Bertri se začnou třást nohy a končí. Mead vypadá silně, ale ani ona nevydrží. Madam Heky zůstává klidná, ale po 12 minutách spadne. Po 17 minutách se Enolce podlomí noha.
Individuální imunitu vyhrává Týda.
Mead a Ben chtějí vyřadit Enolku, chtějí k sobě přetáhnout Bertri. Enolka a Týda chtějí jít po Benovi. Bertri neví, komu věřit a nakonec si promluví s madam Heky.
Než stihne pan ředitel na kmenové radě přečíst první jméno, madam Heky se postaví a používá svou skrytou imunitu. Tři hlasy pro ni se nepočítají.
Se dvěma hlasy vypadává Ben. Podá Mead ruku a odejde beze slova. Ve hře zůstává 5 soutěžících.
Den 35., Výzva o odměnu
Týda si čistí boty, vypadá klidně. Enolka pálí staré stránky skicáku, Mead sedí dál od ostatních, Bertri se snaží uklidnit a madam Heky na sobě nedává znát žádné emoce.
Iluze pana Nima přichází.
„Dnešní výherce dostane něco, co mu dá možná sílu, nebo mu pomotá hlavu.“
Hráči dostanou sérii otázek o ostatních soutěžících. Co kdo řekl, udělal apod.
Vítězkou se stává Bertri se šesti správnými odpověďmi. Vyhrává krabici plnou dopisů od přátel z koleje. Může si vybrat jednu další osobu, která své dopisy dostane také. Bertri si vybírá Enolku.
Týda a Mead sedí spolu, madam Heky a Bertri spolu debatují u jezírka, Enolka je vděčná za dopisy.
Den 36., Výzva o imunitu a kmenová rada
Týda se dívá do ohně, Enolka už nekreslí, všechny obrázky má hotové. Mead dnes netrénuje, Bertri působí přátelsky a madam Heky zpívá latinsky.
Iluze pana Nima drží v ruce náhrdelník individuální imunity.
„Finálová čtyřka volá!“
Hráči mají před sebou řadu obrázků. Mají minutu na to, aby si zapamatovali jejich pořadí. Poté mají 5 minut na to, aby obrázky správně seřadili podle paměti. Kdo bude mít nejvíc obrázků seřazených správně, vyhrává.
Vítězkou se stává Bertri s dvanácti správně seřazenými obrázky. Získává individuální náhrdelník a jisté místo ve finálové čtyřce.
Mead prosí madam Heky a Enolku, aby jí daly hlas, Týda to probírá s Enolkou, Bertri je stranou.
Na kmenové radě je vyloučena Mead.
Den 37., Poslední výzva o imunitu
Týda ráno vstává první, Enolka kouká do ohně. Na skicák už od včerejška nesáhla. Madam Heky sbírá poslední bylinky. Bertri si opakuje jména porotců a přemýšlí, jak by mohli hlasovat.
Iluze pana ředitele je celá v bílém.
„Vítejte na poslední výzvě.“
Každý hráč musí rozdělat oheň. Který oheň dokáže přepálit provázek nad ním jako první, získá poslední individuální imunitu.
Vítězkou se stává Bertri. Kumbálem se rozhostí naprosté ticho.
Před kmenovou radou je každá sama se svými myšlenkami.
Nakonec je vyřazena Enolka.
Den 38., Finálová kmenová rada
Poslední společné chvíle. Oheň tiše praská, nikdo nemluví.
Týda si upravuje vlasy, madam Heky si rozprostírá přes ramena šátek, Bertri sedí u ohně.
Tři zeny... tři příběhy... jedna vítězka.
Finálová kmenová rada začíná.
Každá z finalistek vystoupí se svou závěrečnou řečí.
Bertri zmíní, že se bavila s každým. Někdy byla uprostřed, někdy mimo. Ale nikdy nelhala.
Týda přizná, že žádnou strategii neměla, ale zůstala věrná. A dvakrát vyhrála individuální imunitu.
Madam Heky uzná, že s nikým moc nemluvila o hře, ale hrála moudře, našla skrytou imunitu a uměla ji vhodně použít. Pomáhala těm, kteří ji potřebovali. A přežila až do konce.
Porotci pak pokládájí finalistkám otázky. V závěru večera proběhne hlasování o vítězi.
Pan ředitel se očividně inspiroval Jeffem Probstem.
„Vím, že byste výsledky rádi věděli už teď. Ale budete si na ně muset počkat do zítřka.“
Den 39., Finále a vyhlášení vítězky
Týda se usmívá, ale v očích má slzy. Madam Heky svírá šátek, jako by se modlila. Bertri má hlavu zvednutou, připravená na všechno.
„Každý hlas je odrazem vaší cesty. Jedna z vás se dnes stane vítězkou první série Survivoru ve Starém kumbále,“ pronese pan ředitel.
„Až přečtu hlasy, rozhodnutí je konečné,“ dodá a pomalu začne číst jeden hlas za druhým.
Vítězkou se stává Bertri se čtyřmi hlasy!
Bertri je dojatá. Všem několikrát děkuje a nakonec obejme Týdu i madam Heky. Týda má slzy v očích, ale usmívá se. Madam Heky je šťastná.
Pan ředitel pronese slova na rozloučenou.
„Kmen promluvil.“
Děkuji za boží soutěž!
S přátelským pozdravem
Princess Star