Zadání semináře
Zvolte si jednu z nabízených variant:
Varianta A – vytvořte si ptáčka podle návodu v hodině.
Chci alespoň tři fotografie z průběhu tvoření a jednu finální.
Předlohu pro iris folding si nemusíte vytvářet ručně, strýček Google vám jistě nějaké nabídne ke stažení.
Varianta B – pro ty, kteří se nekamarádí s nůžkami a lepidlem:
Vytvořte si vlatnoručně svou předlohu pro iris folding (podle návodu v hodině) a zajímavě ji vybarvěte.
Navíc najděte na siluetách v hodině tlustobřicha (napište odpovídající písmeno siluety A–Q a mudlovské označení tohoto nelétavého ptáka) a poznejte další čtyři opeřence.
Varianta C – pro ty, kteří se nekamarádí s pravítkem a lepidlem:
Vystřihněte si siluetu ptáčka a přiložte ji ke třem diametrálně odlišným podkladům (např. na obrázek v časopise, na Vaše oblečení, na louku, oblázky, na okno – výhled skrz vystřiženou siluetu může být velmi, velmi zajímavý!)
Navíc najděte na siluetách v hodině Chumáčika (napište odpovídající písmena dvou siluet A–Q a název tohoto nelétavého ptáka) a poznejte další čtyři opeřence.
Varianta D – pro ty s fóbií z pravítka, nůžek a lepidla, ale zato se zálibou v ornitologii:
Pojmenujte deset ptačích druhů ze siluet A–Q.
Vyberte si kteroukoli (z určených i neurčených) siluet a představte ji jako ptáka bohyně Iris. Druh pojmenujte, vymyslete jeho zbarvení a vlastnosti – kde a jak žije, čím je zajímavý, má nějaké kouzelné vlastnosti?
Minimálně 3 palce souvislého smysluplného textu o Irisině opeřeném kamarádovi.
Vypracování
Naštěstí se u nás doma pije hodně čaje celoročně a tak jsem v momentě startu Vašeho semináře, začala škudlit čajové pytlíčky. A pár jsem jich musela zachránit z recyklátu. -Směje se-
Tak mě teď napadá, jestli jste náhodou nedala dohromady tento nádherný seminář, aby jste si zjistila jaké na hradě všichni pijeme čaje. -Podezíravě se podívá na madam Heky.-
Hned jsem zjistila, že stříhání mě poměrně baví, zato hrátky s lepidlem jsou vždy náročné, tak jsem si předem připravila malé kousky izolepy.
První pták byl úspěšný, ale nebyla jsem ještě úplně spokojená.
Střemhlav jsem se vrhla na hledání balících papírů a díky Merlinovi jsem našla tento pěkný květinový... ale na bílém papíru by tolik nevynikal. Naštěstí jsem měla po ruce starý bloček černých čtvrtek, který jsem potřebovala na jiný domácí úkol a vrhla jsem se na vystřihování a lepení.
No teď už jsem byla s dílem spokojená a šla jsem ho vyfotit na sluníčko.
Nakonec jsem se rozhodla na něj zkusit namalovat Japonský znak pro slovo "pták", použila jsem stříbrně lesklou barvu a štěteček.
Uvažuji, že až budu učitelkou, otevřu znovu výuku Japonštiny na naší škole, už jsem dokonce začala psát první výklad - tak jsem se inspirovala, třeba se bude hodit jako výzdoba pro třídu.
A Vám paní profesorko, moc děkuji za nápaditý seminář, užila jsem si to!
Těším se na další a vše nejlepší do začátku nového školního roku.