Zadání domácího úkolu
Opět máte na výběr z několika zadání, C1–C4 představují samostatné možnosti zpracování.
A. Máte svůj oblíbený příběh, ve kterém by vystupovali trpaslíci? Podělte se o něj! Čím Vás zdejší zpodobení trpaslíků zaujalo? Kterou pasáž jste si v daném příběhu oblíbili?
(Alespoň tři palce vlastního textu, pokud se Vaše oblíbené vyprávění objevilo při hodině, informace neopakujte, ale zaujměte k nim svůj postoj, rozšiřte je.)
B. Nakreslete, jak by takoví nebeští trpaslíci z Krve dvojčat (Kouzla elfů) mohli vypadat. Nezapomeňte na svůj podpis a datum!
C. Kobkanýři – Kosti, pasti, slepice
C1 – Ukázka 1 [ZDE], kap. 1 (národní kuchyně)
Odpovězte na následujících 10 otázek, poslední dvě rozepište tak, abyste se dostali alespoň na 3 palce textu celkem.
1. Co je základem trpasličí verze špízu?
2. Čemu se podobá smích trpasličího šéfa Tada?
3. O kterých dvou složkách sýru Tad mluví?
4. Vyjmenujte čtyři kravské žaludky.
5. Jaký materiál uvádí Tad jako "obal" klobásy?
6. Jak Tad zkomolil výrazy pro banán a bumerang?
7. Jak trpaslíci reagují na zmínku o své domovině?
8. O jakém čvachtání mluví Hammi?
9. Zvolte si příklad "cizozemské" delikatesy, kterou byste (alespoň zpočátku) ochutnali spíš z hecu než z opravdového zájmu. Co Vás na vybrané lahůdce odrazuje?
10. Zvolte si příklad domácí (národní) kuchyně a popište ji podobně jako Tad sýr a klobásy.
C2 – Ukázka 1 [ZDE], kap. 7 (vafle)
Pochutnejte si na vaflích, předtím je ale vyfoťte se svou jmenovkou a datem.
Povinně připište své srovnání s vaflemi u kobkanýrů v ukázce.
C3 – Ukázka 2 [ZDE], kap. 10 a 11 (slepice)
Odpovězte na následujících 15 otázek.
1. Vlastními slovy vysvětlete, k čemu trpaslíci využívají slepice v kap. 10.
2. Porovnejte kobkanýrské slepice s kanárky u horníků.
3. Co si trpasličí šéf Tad slibuje od Mungových dalších pokusů se slepicemi?
4. Najděte v ukázce dvouslovné obrazné vyjádření pro slepice.
5. Co je to "kakofonie"? Jak je tento výraz v ukázce pozměněn?
6. Kterou hru může připomínat záznam, který pořizují Džiny a Mungo?
7. V jakém významu je v kap. 10 používán výraz "čistý"?
8. Kdo je to slečna Kokodák a kde v kap. 10 skončila?
9. Co znamená v kap. 11 Tadův výraz "ostružinatost"?
10. V jakém významu je v kap. 11 použit výraz "čistý"?
11. Co má společného Schrödinger se slečnou Kokodák, resp. s Mungem a jeho hádankou?
12. Co je to "edukace" – a který příbuzný výraz (používaný spíš v angličtině) Tad použil místo něj?
13. Ve kterém fyzikálním oboru se můžeme setkat s perturbačními teoriemi?
14. O jakých "zlatých vorlech" mluví Hryzly?
15. Odhadněte (vymyslete a vysvětlete) význam jednoho z "obskurních a podivných" slov v 2. části kap. 11 – s výjimkou klokana a bumerangu.
C4 – Ukázka 2 [ZDE], kap. 11 a 15
Nakreslete ilustraci k ukázce – slečnu Kokodák na pokladu (nikoli pod dekou, vtipálci!), jako mistryni zenu nebo tvořící složitá schémata.
Vypracování
Pěkný den, madam,
pro tento úkol jsem si vybrala zadání B (zase kreslicí! :-D )
Nebeské trpaslíky si osobně představuji trochu ve stylu steampunku, a tak jsem se snažila nakreslit svůj obrázek v takovém duchu.
Zde ve větší kvalitě: nebesky_trpaslik.jpg
Alexa Spiderwicková



