Soutěže 2273
Výuka 2711
Semináře 947
Zmijozel

Autor: Faye Sages
Práce odevzdána: 29. 11. 2025 18:47
Předmět: Domácí kouzlení, 1. A
Termín: 9. termín

Zadání domácího úkolu

První část je povinná, u druhé si vyberte jedno zadání.

1. část

Splňte test. Pokud se v některé otázce spletete a budete si chtít napravit reputaci, můžete na špatně označené kouzlo složit úderný slogan na 2-4 verše. Uvedu příklad: 

Zase skvrna od oběda? 

S domácími kouzly žádná věda! 

Kouzlem Nosucieo se ho zbavíš

a v čistém outfitu znovu záříš! 

2. část

a) Kreativně zpracujte příručku domácích kouzel pro začátečníky. Jestli ji vytvoříte fyzicky, graficky nebo třeba formou prezentace online, je čistě na vás. V každém případě po vás chci identifikátor s aktuálním datem. Minimální délka textové části je alespoň 6 palců. Posuďte sami, zda doprovodný materiál stojí za zbylé 3 palce textu, které vám jsou v případě kreativního zpracování sníženy.

b) Jakým způsobem by se mezi kouzelnickou veřejnost dalo co nejlépe rozšířit povědomí o domácích kouzlech? Sepište podrobný plán, vytvořte kampaň, napište brožuru… Cokoliv vás napadne, že by zajistilo osvětu, a napište to na alespoň 9 palců. Pokud budete chtít připojit nějaký obrázkový materiál, který sami vytvoříte, můžete si odečíst 1,5 palce, maximálně však 3 palce dolů. Zbytek vaší tvorby je nad rámec. 

 

V případě jakýchkoliv dotazů mě neváhejte kontaktovat. Ať se vám daří! 

Vypracování

Krásný den, madam NiC,

bohužel u testu jsem poslední tři otázky nezvládla, vzhledem k tomu, že jsem esej musela sepsat před termíny s danými výklady. Věřím, že přivřete minimálně jedno oko, a to i nad nápravnými verši k otázce „Jaké kouzlo dodá rostlinám živiny?“. 

Chceš-li aby ti narostla rychle květina,
conveferto na trus bude její hrdina.

V druhé části jsem se rozhodla pro možnost B, tedy naplánování Béčkové kampaně. Vžila jsem se do role společnosti, která touží po tom rozšířit povědomí o domácích kouzlech mezi širokou kouzelnickou veřejnost a koncipovala to jako projekt s názvem...

 

Magická domácnost pro každého

 

1 Úvod

1.1 Co to jsou „domácí kouzla“

Domácí kouzla (lat. Magica Domestica) jsou ta kouzla, která děláte doma. Případní bezdomovci si mohou domácí kouzla představit jako čárymáry v místě, kde zrovna pobývají. Jedná se o kouzla, která by měla usnadnit život, přičemž většina kouzelníků je používá špatně, což vede spíše k menším či větším komplikacím.

1.2 Proč o nich šířit povědomí

Kouzelnický svět se dělí na tři skupiny:

1.3 Cíl kampaně

Cílem projektu je vytvořit kampaň, která kouzelnické komunitě přiblíží bezpečné a efektivní používání domácích kouzel, aby naše skromná nezisková organizace mohla vydělat bambilion měšců plných zlata za školení, kurzy i osobní konzultace.

 

2 Analýza současné situace

Pro každou kampaň (a vlastně i cokoli jiného) je průzkum klíčový! Z dat dokážeme lépe odhadnout slabá místa i příležitosti, se kterými můžeme v kampani pracovat. 

2.1 Dotazník

Na dotazník odpovědělo celkem 347 respondentů (pokud tedy počítám i tři kočky, které možná byly a možná nebyly kouzelníci v utajení). Tak velká účast byla dána pravděpodobně tím, že průzkum obsahoval pouze jednu otázku. A samozřejmě předepsané odpovědi jsme zvolili v duchu co nejvyšší neutrálnosti a rozhodně ne tak, aby naší kampani hrály do karet...

Otázka a odpovědi:

2.2 Typické chyby při používání domácích kouzel

Při průzkumu jsme se zaměřili na praktické otestování toho nejsnazšího kouzla na utírání prachu, abychom zjistili důvody, v jakých momentech nastávají největší potíže. A výsledky jsou následující:

Pobavily nás i vtipné příhody, které vznikly hlavně z důvodu špatné výslovnosti – například jehlice místo upletení svetru obpletly veškerý nábytek, kouzlo na likvidaci špinavého nádobí doslova likvidovalo, kouzlo na odstranění prachu vytvořilo prachovou kuličku, která nyní bydlí pod gaučem a nechce pryč, a dokonce nesprávné očarování rychlobrku způsobilo to, že deníček na 53 stránkách napsal udání na svého majitele! 

2.3 Cílová skupina

V podstatě:

3 Zpracování kampaně

Kampaň bude nutné vytvořit tak, aby okamžitě zaujala a zasáhla co nejširší publikum! K tomu hodláme využít všechny dostupné prostředky, jako:

4 Závěr

Očekávaný dopad:

Celkově bude kouzelnická veřejnost kulturně obohacena, domácnosti čistší, a naše nezisková organizace výrazně bohatší. A pokud náhodou ne, alespoň budeme mít další výmluvu na grantovou komisi.