Zadání domácího úkolu
První část je povinná, u druhé si vyberte jedno zadání.
1. část
Splňte test. Pokud se v některé otázce spletete a budete si chtít napravit reputaci, můžete na špatně označené kouzlo složit úderný slogan na 2-4 verše. Uvedu příklad:
Zase skvrna od oběda?
S domácími kouzly žádná věda!
Kouzlem Nosucieo se ho zbavíš
a v čistém outfitu znovu záříš!
2. část
a) Kreativně zpracujte příručku domácích kouzel pro začátečníky. Jestli ji vytvoříte fyzicky, graficky nebo třeba formou prezentace online, je čistě na vás. V každém případě po vás chci identifikátor s aktuálním datem. Minimální délka textové části je alespoň 6 palců. Posuďte sami, zda doprovodný materiál stojí za zbylé 3 palce textu, které vám jsou v případě kreativního zpracování sníženy.
b) Jakým způsobem by se mezi kouzelnickou veřejnost dalo co nejlépe rozšířit povědomí o domácích kouzlech? Sepište podrobný plán, vytvořte kampaň, napište brožuru… Cokoliv vás napadne, že by zajistilo osvětu, a napište to na alespoň 9 palců. Pokud budete chtít připojit nějaký obrázkový materiál, který sami vytvoříte, můžete si odečíst 1,5 palce, maximálně však 3 palce dolů. Zbytek vaší tvorby je nad rámec.
V případě jakýchkoliv dotazů mě neváhejte kontaktovat. Ať se vám daří!
Vypracování
Krásný den, madam NiC,
bohužel u testu jsem poslední tři otázky nezvládla, vzhledem k tomu, že jsem esej musela sepsat před termíny s danými výklady. Věřím, že přivřete minimálně jedno oko, a to i nad nápravnými verši k otázce „Jaké kouzlo dodá rostlinám živiny?“.
Chceš-li aby ti narostla rychle květina,
conveferto na trus bude její hrdina.
V druhé části jsem se rozhodla pro možnost B, tedy naplánování Béčkové kampaně. Vžila jsem se do role společnosti, která touží po tom rozšířit povědomí o domácích kouzlech mezi širokou kouzelnickou veřejnost a koncipovala to jako projekt s názvem...
Magická domácnost pro každého
1 Úvod
1.1 Co to jsou „domácí kouzla“
Domácí kouzla (lat. Magica Domestica) jsou ta kouzla, která děláte doma. Případní bezdomovci si mohou domácí kouzla představit jako čárymáry v místě, kde zrovna pobývají. Jedná se o kouzla, která by měla usnadnit život, přičemž většina kouzelníků je používá špatně, což vede spíše k menším či větším komplikacím.
1.2 Proč o nich šířit povědomí
Kouzelnický svět se dělí na tři skupiny:
- Ti línější, kteří by nehnuli hůlkou ani ve chvíli, kdyby na ně běžel trojhlavý pes, natož aby si zapamatovali pár zaklínadel. → Tato skupina je bohužel nenapravitelná.
- Ti zámožnější, kteří mají tolik galeonů, že by si klidně mohli koupit i celé Ministerstvo, a přesto stále nechávají dřít domácí skřítky, protože „to je rodinná tradice“. → Tato skupina je v případě domácího kouzlení taktéž nenapravitelná, ale na šíření povědomí o otrocké práci jsme již předali iniciativě boje za práva domácích skřítků .
- Ti, jejichž jméno neumíme vyslovit kteří se už o nějaké domácí kouzlení pokusili, ale neúspěšně (a v horším případě se z toho museli léčit u svatého Munga). → A přesně pro tyto kouzelníky kampaň děláme, aby mohli žít lepší život, a to bez újmy psychické i fyzické.
1.3 Cíl kampaně
Cílem projektu je vytvořit kampaň, která kouzelnické komunitě přiblíží bezpečné a efektivní používání domácích kouzel, aby naše skromná nezisková organizace mohla vydělat bambilion měšců plných zlata za školení, kurzy i osobní konzultace.
2 Analýza současné situace
Pro každou kampaň (a vlastně i cokoli jiného) je průzkum klíčový! Z dat dokážeme lépe odhadnout slabá místa i příležitosti, se kterými můžeme v kampani pracovat.
2.1 Dotazník
Na dotazník odpovědělo celkem 347 respondentů (pokud tedy počítám i tři kočky, které možná byly a možná nebyly kouzelníci v utajení). Tak velká účast byla dána pravděpodobně tím, že průzkum obsahoval pouze jednu otázku. A samozřejmě předepsané odpovědi jsme zvolili v duchu co nejvyšší neutrálnosti a rozhodně ne tak, aby naší kampani hrály do karet...
Otázka a odpovědi:
- Využíváte domácí kouzla?
- Ano, ale většinou to dopadne špatně.
– 53 % - Ne, bojím se, že bych tím mohl/a zničit celou galaxii.
– 6 % - Používá je má drahá polovička, takže jsem z obliga (jen předstírám, že pomáhám).
– 23 % - Maminka mě to nenaučila a teď se stydím zeptat.
– 15 % - Nechci odpovídat (protože nevím, co to domácí kouzla jsou).
– 3 %
- Ano, ale většinou to dopadne špatně.
2.2 Typické chyby při používání domácích kouzel
Při průzkumu jsme se zaměřili na praktické otestování toho nejsnazšího kouzla na utírání prachu, abychom zjistili důvody, v jakých momentech nastávají největší potíže. A výsledky jsou následující:
- Popletení zaklínadel – interní poznámka: vytvořit stručný manuál jako dárek k nákupu nad 30 galeonů
- Nesprávný pohyb hůlkou
- Nedostatečná koncentrace
- Použití kouzla v nesprávném prostředí – sušit oblečení na prádelní šňůře v lijáku je opravdu... hloupý nápad.
- Podcenění bezpečnostních pravidel
- Emocionální nestabilita
- Špatná výslovnost – kdo by to byl řekl, že tolik kouzelníků má problém číst. Snad umí aspoň psát...
Pobavily nás i vtipné příhody, které vznikly hlavně z důvodu špatné výslovnosti – například jehlice místo upletení svetru obpletly veškerý nábytek, kouzlo na likvidaci špinavého nádobí doslova likvidovalo, kouzlo na odstranění prachu vytvořilo prachovou kuličku, která nyní bydlí pod gaučem a nechce pryč, a dokonce nesprávné očarování rychlobrku způsobilo to, že deníček na 53 stránkách napsal udání na svého majitele!
2.3 Cílová skupina
V podstatě:
- mladí kouzelníci,
- rodiče,
- workoholici,
- lenoši,
- studenti,
- důchodci,
- lidé bez přátel,
- lidé s příliš mnoha přáteli,
- kdokoli, kdo žije na místě, kde se čas od času objeví špinavá ponožka či smítko prachu.
3 Zpracování kampaně
Kampaň bude nutné vytvořit tak, aby okamžitě zaujala a zasáhla co nejširší publikum! K tomu hodláme využít všechny dostupné prostředky, jako:
- Vývěsní plakáty s poutavými motty U Chytráka
- „Vždy jste chtěli proniknout do tajů černé magie, ale neměli jste na to čas? Naučte se efektivně uklízet a temným hrůzovládcem můžete být už za 3 měsíce!“
- „Nenechte se vyšťavit čištěním odšťavňovače! Uklízejte chytře a energii si šetřete na čekání ve frontách!“
- „Uživatelé, kteří používají kouzla správně, utrpí o 70 % méně popálenin třetího stupně způsobených odletaxováváním krbu po mudlovském způsobu.“
- „Už nemusíte platit psychickým zdravím za využívání služeb mamahotelu! Zvládnete to sami. My vám věříme!“
- Brožurky s rychlými tipy jako dárek k nákupu na Příčné ulici
- Tipy, ale hlavně triky – např. Pozvěte si návštěvu a dělejte blbýho, co se domácího kouzlení týče. Nechte je, ať vám vysvětlí, jak se věci dělají… a zatímco (se) budou předvádět, uklidí vám celý byt.
- Domácí kouzlení snadno a bezpečně
- TOP 10 nepostradatelných kouzel pro domácnost
- 5 věcí, které vám o domácím kouzlení všichni zatajili
- Výjezdní semináře s odborníky na domácí kouzlení
- Rozhovory, články a příběhy ve všech dostupných časopisech
- Interaktivní demonstrace ve Velké síni, ideálně po ukončení nějaké slavnosti
4 Závěr
Očekávaný dopad:
- 70 % kouzelníků začne používat alespoň jedno domácí kouzlo.
- 20 % přestane používat kouzla úplně.
- 10 % se obrátí na černou magii, protože uklízecí kouzla je zklamala a budou si někde potřebovat někde vybít svou frustraci.
- Inteligentní prachové kuličky žijící pod gauči začnou vyžadovat volební právo a kapesné.
Celkově bude kouzelnická veřejnost kulturně obohacena, domácnosti čistší, a naše nezisková organizace výrazně bohatší. A pokud náhodou ne, alespoň budeme mít další výmluvu na grantovou komisi.



