Zadání domácího úkolu
V běžném domácím úkolu si vyberte z několika možností, zpracujte jednu z nich:
1) Zapátrejte v historii a zjistěte mi, kdy, kde a kým bylo kouzlo Colorius objeveno, jak k tomu došlo, jak se v začátcích používalo, zkrátka na co přijdete. Alespoň 3 palce.
2) V kouzelnických slabikářích se často objevují básničky, které mají malým kouzelníkům pomoci s tím, aby si zapamatovali jednotlivé barvy, které se pojí právě k barvokouzelnickým kouzlům. Vyberte si tedy alespoň pět barev a složte mi k nim čtyřverší, které je bude nějak charakterizovat a bude obsahovat jejich latinský název k zapamatování.
3) V grafickém programu mi opět vytvořte stránku z učebnice, tentokrát zde bude o kouzlu Colorius, včetně zmíněných barevných variant. Opět chci učebnici zdobenou, drahou, takže stránka může být nějak orámována, může mít speciální papír, bude obsahovat nějakou ilustraci, hezké písmo, bude prostě vizuálně pěkná, rozumíme si.
4) Dnešní nácvik kouzel vypadal moc pěkně – když něco přebarvujete, můžete často spatřit barevný proud kouzla tryskajícího z hůlky. Vzpomeňte si, jak to vypadalo na hodině, když se všichni snažili všemožně přebarvovat, a nějaký výjev mi nakreslete.
Vypracování
Dobrý den, madam,
posílám pět říkanek, které by snad mohly dopomoci malým kouzelníkům se zapamatováním barvicích kouzel.
Pokud jde o smysl, jsou na tom bídně, přesto doufám, že se Vám alespoň trošku zalíbí.
S pozdravem
H. Centaurix
Coeruleus – modrá
COElum – to je modré nebe,
RUku jezero nezebe,
LEgendární meč když svírá,
USpět může víra čirá.
Luteus – žlutá
LUka plná žlutých kvítků –
TEbe vábí zlato skřítků?
U slunečnic krásu najdeš,
S leprikony šprým jen a lež.
Rubens – červená
RUdá jako kapka krve,
BEre život, dává prve,
N z červené koleje,
S láskou srdce okřeje.
Viridis – zelená
VIděl hádě zelené,
RIziko už ale ne,
DIadém chtěl se smaragdy,
S jedem v žilách nemá však kdy.
Odes – fialová
O – věneček fialkový,
D – je luk, co laňku loví:
Elegantní žínku lesní
S kvítkem něžným, o níž princ sní.